Coś na słabo hamującą serie S14/S14a + wymiana klocków przód

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
miruglosnik
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: czw 05 lut, 2009 13:07
Lokalizacja: Włocławek/Cork
Kontakt:

Witam wszystkich

Po kupnie mojej S14`tki i przyjeździe z wawy z deka wydawało mi się że mój (proszę się nie śmiać :) ) golfik III 1.6 abu hamuje lepiej niż moje nowe taczki;) więc postanowiłem się wziąść i przejrzeć cały układ hamulcowy..Pierwsze co, to zamówiłem nowki klocki przód EBC Red Stuff`y, bo stare już ledwo co zipały i o czym zostałem poinformowany przez poprzedniego użytkownika..Po przyjeździe do PL, wstawieniu autka do garażu i spędzeniu w nim świąt przygotowując SX`a do 2500km drogi, postanowiłem napisać krótką historie plus mały foto-poradnik :) A więc:

Narzędzia:
-klucz do kół
-klucze plasko-oczkowe 17 i/lub 19
-zaciski stolarskie
-szczota druciana
-ew. nóż
-śrubokręt płaski
-młotek(narzędzie każdego mechanika)
-kombinerki
-strzykawka??
-szmatka, ręcznik papierowy
-pifko co najwyżej dwa (sok)
-i drugą osobę do deptania w pedał hamulca


1. Blokujemy autko z tyłu, podnosimy i zdejmujemy koło(koła)
2. Naszym oczom ukazuje się zacisk, więc bierzemy kombinerki i wyciągamy zawleczke następnie wyjmujemy trzpienie i blaszkę.

Obrazek

3. Wyjmujemy nasze stare klocki( na zdjęciu nowe ) i nasz zacisk wygląda mniej wiecej tak:

Obrazek

4. Możemy wyjąć tarczę, dzięki czemu jest łatwiejszy dostęp ale ma to swoje wady - Przy wypychaniu tłoczka może nam on poprostu wyskoczyć.
Mała rada: Nie wieszajcie go na przewodzie hamulcowym! Lepiej podłożyć koło ew. coś aby na nim oprzeć zacisk. Zacisk odkręcimy kluczem 17 lub 19 nie pamiętam( 2 śruby z tyłu), wyciagamy tarczę i zakładamy zacisk spowrotem nie dokręcając śrub na maxa;)

ObrazekObrazek

5. Bierzemy zaciski stolarskie, stary klocek i blokujemy tłoczki tak aby pozostał tylko jeden wolny:

Obrazek

6. Zdejmujemy ostrożnie gumkę z tłoczka i prosimy drugą osobe o delikatne wciśnięcie hamulca lub lecimy samemu i delikatnie deptamy.UWAŻAJCIE! aby nie wypchnąć tłoczków zbyt mocno..Następnie szmatka i mały śrubokręt w rękę, wycieramy tłoczek i wciskamy go do końca spowrotem. Dobrze też jest włożyć stary klocek lub cos aby powstrzymało tłoczek przed wypadnieciem

Obrazek

7. Strzykawką dajemy troszkę płynu między tłoczek a wewnętrzną sćianke i deptamy delikatnie w pedał aby wyszedł ponownie. Wycieramy wszystkie brudy na tłoczku wciskamy tłoczek i czynność powtarzamy kilkakrotnie dla każdego tłoczka z osobna. Tłoczki powinno dać się wcisnąć ręcznie.

Obrazek

8. Ja trafiłem na gorszy problem a mianowicie pękniętą gumke chroniącą tłoczek przed brudem :( i z braku czasu zakleiłem go klejem sylikonowym niby odpornym na benzyne oleje itp. jednak nie polecam tego typu modyfikacji. Lepiej kupic nowe gumki

ObrazekObrazekObrazek

9. Tłoczki skończone, piwko też...Drugie zostawiamy na koniec;) Teraz czyścimy wszystkie gumki z wszelkiego brudu na wewnętrznej i niekoniecznie zewnętrznej stronie. Oczywiście wycięcia na gumki w zacisku też lepiej przeczyścić, przy czym uważajcie aby brud znów nie dostał się do środka(ja wypchnąłem lekko wszystkie tłoczki - brud nie dostanie się do środka i łatwiej jest założyć osłonki). Nie zapomnijcie o metalowych opaskach i uważajcie aby nie uszkodzić gumek podczas zakładania ich (polecam dwie pary małych szczypiec skośnych).

ObrazekObrazek

10. Odkręcamy znów zacisk, zakładamy tarczę i przykręcamy go. Wyciągamy nasze nówki sztuki klocuszki :) Dla obeznanych przechodzimy dalej a dla mniej wtajemniczonych polecam lekturę instrukcji obsługi znajdującej się w opakowniu:) Wyglądają mniej więcej tak:

Obrazek

Ja zdarłem nożem ten dziwny klej chroniący warstwę cierną klocka, bo wydawało mi się że trzeba się tego cholerstwa pozbyć:) Niewiem czy dobrze czy nie, więc nie bijcie ;) Aaaaa i naklejamy te czarne plastikowe podkładki, które zapobiegaja dzwonieniu klocków. Dobrze też by było wyczyścić bierznie (czy jak to tam się mówi) aby klocki się nie blokowały, drobny papier scierny i czyścimy powierzchnie na 1`szym zdjęciu poniżej.
Składamy wszystko do kupy (klocki, trzpienie, blaszka i zawleczka). Można delikatnie posmarować trzpienie smarem miedzianym.TYLKO bez przesady z nim:)

ObrazekObrazekObrazek


11. Zakładamy koło i dokręcamy wszystkie nakrętki. Dobrze jest teraz podeptać pare razy w pedał, aby wszystko się ułożyło, zakręcić kołem i sprawdzić czy nic nie trze. Jeśli coś trze lub koło blokuje to oznacza jakieś wieksze problemy z układem :(
Opuszczamy auto i bierzemy sie za drugą stronę ew. drugie piwko:P

Po skończonej pracy możemy sie tylko napawać widokiem naszego autka w garażu lub też przejechać się i sprawdzić czy nasze hamulce wciaż działają:) Do czego nie namawiam, bo "nie prowadzę po alkoholu"




Czas pracy jakieś 2h la dwóch osób (czyli piwka x2 :), lub 5h w moim przypadku.

Na dłuższą metę nie jest to skuteczna operacja jak wymiana zacisków, jednak wystarczająca jeśli mamy problemy z zapieczonymi tłoczkami. Dobrze też, by było wymienić płyn hamulcowy na nowy i/lub uszczelniacze, i osłonki tłoczków w zacisku. Mam nadzieję że ten poradnik się komuś przyda.
Ostatnio zmieniony pt 01 maja, 2009 00:08 przez miruglosnik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jak się ma więcej $$$ do dyspozycji to można przy takiej robocie zapodać rowkowane tarcze (zwłaszcza do miększego klocka o wsp. tarcia > 0.3). Pracy niewiele więcej a siła hamowania dużo lepsza ...

Niestety na w miarę solidne rowkowane tarcze trzeba wywalić trochę kasy (~500zł) ... a nie radzę zakładać bezimiennej chińszczyzny (pogną się po pierwszym hamowaniu)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Raptor
Stały gość
Stały gość
Posty: 233
Rejestracja: ndz 17 lip, 2005 20:56
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

dodam od siebie że można wcześniej zakupić na db-power.co.uk za 38ł (2x po 19ł) zestaw do odbudowy zacisku - wszystkie gumki, uszczelki, opaski metalowe - wtedy wyjmujesz tłoczki, wszystko czyścisz, zmieniasz uszczelnienia, gumki osłaniające i masz full nowe zaciski :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Terminator
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: pt 31 paź, 2008 16:56

Tak robiłem swoje :D
Załączniki
stan początkowy
stan początkowy
Terminator
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 6
Rejestracja: pt 31 paź, 2008 16:56

mały remont
Załączniki
P1090152.JPG
P1090122.JPG
P1090106.JPG
P1090105.JPG
w podkładzie
w podkładzie
P1090086.JPG
P1090079.JPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”