Tylna klapa - zaspawanie otworów i usuwanie korozji
: sob 09 maja, 2009 08:59
Witam. Przedstawiam fotorelacje z prac związanych z zaspawaniem otworów i usunięciem "rudego". Wszystko praktycznie bez użycia szpachli.
Klapa w moim nismo byla w całkiem niezłym stanie, z zewnątrz nie było dziur - nie licząc tych od mocowania spoilera.
Postanowiłem wywalić spoiler i wycieraczke, wiązało się to oczywiście z zaspawaniem kilku otworów.
Po zdemontowaniu spoilera może nam się ukazać mniej lub bardziej przykry widok, u mnie obyło się bez niespodzianek.
Wokoło otworów ścieramy lakier aż do gołej blachy, ale równomiernie na większej powierzchni żeby nie było żadnych "schodów".
Mniejsze otwory mogą być lekko wyciągnięte do góry, to dlatego że w tych miejscach spoiler był dokręcony śrubami.
Wkładamy śrube imbusową, lub zwykłą z podkładką.
Od spodu przykładamy rurke o średnicy najlepiej 20mm.
W momencie uderzania młoteczkiem w śrube, należy od dołu dociskać rure do blachy. Będzie wtedy łatwiej usunąć wyciągnięcie.
Jeśli uważamy że powierzchnia jest już równa to ją sprawdzamy, jeżeli ok to przechodzimy do następnego otworu.
Z blachy o grubości 1mm wycinamy krążki którymi zaślepimy otwory. Duże otwory mają średnice 18mm, małe 8mm.
Przykładamy "zaślepki" i sprawdzamy płaszczyzne. Jeżeli krążki wpadają nam do środka, to od spodu możemy przyłożyć magnes.
Krążki spawamy punktowo, po przeciwległych stronach. Między spawami należy chwile odczekać, bo można przegrzać blache i się powygina.
Po spawaniu należy oszlifować spawy, ja najpierw używam grubej tarczy do szlifowania, a póżniej ściernice listkową.
Na goły metal nakładamy podkład reaktywny lub epoksydowy
Jeśli podczas wyrównywania spawów powstało jakieś wgłębienie to należy użyć szpachlu. W przypadku cynowania, cyne nakłada się oczywiście przed nałożeniem podkładu.
Po wyrównaniu powierzchni nakładamy podkład wypełniający, ja użyłem najpierw ciemniejszego bo na nim widać ewentualne nierówności.
Jeżeli wszystko jest ok, nakładamy podkład odpowiedni do koloru autka (zwykle maluje się szarym podkładem)
Jeżeli nie zdejmujemy uszczelek to wciskamy pod nie cienki przewód. Oklejamy elementy których nie chcemy pomalować i malujemy:)
Jedna strona klapy jest już zrobiona, z drugiej nie jest już tak pięknie.
Pierwsza warstwa blachy miała już małe dziurki, postanowiłem wyciąć fragment żeby sprawdzić co jest dalej.
Pod spodem nie było lepiej więc trzeba wycinać większy fragment.
Blache najlepiej ciąć dremelem z tarczą o grubości 0.5mm, ułatwi to późniejsze spawanie bo nie będzie większych szczelin. Należy również rozwiercić zgrzewy.
A oto "rudy" w całej swej okazałości
Czyścimy wszystko do gołej blachy i malujemy podkładem
Wycięty fragment również należy dokładnie oczyścić i pomalować
Należy zwrócić uwagę na to aby blachy było prosto ze sobą pospawane, ponieważ to miejsce styku klapy z uszczelką.
Efekt końcowy, klapa przygotowana do malowania
Klapa w moim nismo byla w całkiem niezłym stanie, z zewnątrz nie było dziur - nie licząc tych od mocowania spoilera.
Postanowiłem wywalić spoiler i wycieraczke, wiązało się to oczywiście z zaspawaniem kilku otworów.
Po zdemontowaniu spoilera może nam się ukazać mniej lub bardziej przykry widok, u mnie obyło się bez niespodzianek.
Wokoło otworów ścieramy lakier aż do gołej blachy, ale równomiernie na większej powierzchni żeby nie było żadnych "schodów".
Mniejsze otwory mogą być lekko wyciągnięte do góry, to dlatego że w tych miejscach spoiler był dokręcony śrubami.
Wkładamy śrube imbusową, lub zwykłą z podkładką.
Od spodu przykładamy rurke o średnicy najlepiej 20mm.
W momencie uderzania młoteczkiem w śrube, należy od dołu dociskać rure do blachy. Będzie wtedy łatwiej usunąć wyciągnięcie.
Jeśli uważamy że powierzchnia jest już równa to ją sprawdzamy, jeżeli ok to przechodzimy do następnego otworu.
Z blachy o grubości 1mm wycinamy krążki którymi zaślepimy otwory. Duże otwory mają średnice 18mm, małe 8mm.
Przykładamy "zaślepki" i sprawdzamy płaszczyzne. Jeżeli krążki wpadają nam do środka, to od spodu możemy przyłożyć magnes.
Krążki spawamy punktowo, po przeciwległych stronach. Między spawami należy chwile odczekać, bo można przegrzać blache i się powygina.
Po spawaniu należy oszlifować spawy, ja najpierw używam grubej tarczy do szlifowania, a póżniej ściernice listkową.
Na goły metal nakładamy podkład reaktywny lub epoksydowy
Jeśli podczas wyrównywania spawów powstało jakieś wgłębienie to należy użyć szpachlu. W przypadku cynowania, cyne nakłada się oczywiście przed nałożeniem podkładu.
Po wyrównaniu powierzchni nakładamy podkład wypełniający, ja użyłem najpierw ciemniejszego bo na nim widać ewentualne nierówności.
Jeżeli wszystko jest ok, nakładamy podkład odpowiedni do koloru autka (zwykle maluje się szarym podkładem)
Jeżeli nie zdejmujemy uszczelek to wciskamy pod nie cienki przewód. Oklejamy elementy których nie chcemy pomalować i malujemy:)
Jedna strona klapy jest już zrobiona, z drugiej nie jest już tak pięknie.
Pierwsza warstwa blachy miała już małe dziurki, postanowiłem wyciąć fragment żeby sprawdzić co jest dalej.
Pod spodem nie było lepiej więc trzeba wycinać większy fragment.
Blache najlepiej ciąć dremelem z tarczą o grubości 0.5mm, ułatwi to późniejsze spawanie bo nie będzie większych szczelin. Należy również rozwiercić zgrzewy.
A oto "rudy" w całej swej okazałości
Czyścimy wszystko do gołej blachy i malujemy podkładem
Wycięty fragment również należy dokładnie oczyścić i pomalować
Należy zwrócić uwagę na to aby blachy było prosto ze sobą pospawane, ponieważ to miejsce styku klapy z uszczelką.
Efekt końcowy, klapa przygotowana do malowania