Strona 1 z 1

Tylna klapa - zaspawanie otworów i usuwanie korozji

: sob 09 maja, 2009 08:59
autor: Seemann
Witam. Przedstawiam fotorelacje z prac związanych z zaspawaniem otworów i usunięciem "rudego". Wszystko praktycznie bez użycia szpachli.
Klapa w moim nismo byla w całkiem niezłym stanie, z zewnątrz nie było dziur - nie licząc tych od mocowania spoilera.
Postanowiłem wywalić spoiler i wycieraczke, wiązało się to oczywiście z zaspawaniem kilku otworów.

Po zdemontowaniu spoilera może nam się ukazać mniej lub bardziej przykry widok, u mnie obyło się bez niespodzianek.


Obrazek

Wokoło otworów ścieramy lakier aż do gołej blachy, ale równomiernie na większej powierzchni żeby nie było żadnych "schodów".

Obrazek

Mniejsze otwory mogą być lekko wyciągnięte do góry, to dlatego że w tych miejscach spoiler był dokręcony śrubami.
Wkładamy śrube imbusową, lub zwykłą z podkładką.

Obrazek

Od spodu przykładamy rurke o średnicy najlepiej 20mm.
W momencie uderzania młoteczkiem w śrube, należy od dołu dociskać rure do blachy. Będzie wtedy łatwiej usunąć wyciągnięcie.
Jeśli uważamy że powierzchnia jest już równa to ją sprawdzamy, jeżeli ok to przechodzimy do następnego otworu.

Obrazek

Z blachy o grubości 1mm wycinamy krążki którymi zaślepimy otwory. Duże otwory mają średnice 18mm, małe 8mm.

Obrazek

Przykładamy "zaślepki" i sprawdzamy płaszczyzne. Jeżeli krążki wpadają nam do środka, to od spodu możemy przyłożyć magnes.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Krążki spawamy punktowo, po przeciwległych stronach. Między spawami należy chwile odczekać, bo można przegrzać blache i się powygina.

Obrazek

Po spawaniu należy oszlifować spawy, ja najpierw używam grubej tarczy do szlifowania, a póżniej ściernice listkową.

Obrazek

Obrazek

Na goły metal nakładamy podkład reaktywny lub epoksydowy

Obrazek

Jeśli podczas wyrównywania spawów powstało jakieś wgłębienie to należy użyć szpachlu. W przypadku cynowania, cyne nakłada się oczywiście przed nałożeniem podkładu.
Po wyrównaniu powierzchni nakładamy podkład wypełniający, ja użyłem najpierw ciemniejszego bo na nim widać ewentualne nierówności.

Obrazek

Jeżeli wszystko jest ok, nakładamy podkład odpowiedni do koloru autka (zwykle maluje się szarym podkładem)
Jeżeli nie zdejmujemy uszczelek to wciskamy pod nie cienki przewód. Oklejamy elementy których nie chcemy pomalować i malujemy:)

Obrazek
Obrazek

Jedna strona klapy jest już zrobiona, z drugiej nie jest już tak pięknie.

Obrazek

Pierwsza warstwa blachy miała już małe dziurki, postanowiłem wyciąć fragment żeby sprawdzić co jest dalej.
Pod spodem nie było lepiej więc trzeba wycinać większy fragment.
Blache najlepiej ciąć dremelem z tarczą o grubości 0.5mm, ułatwi to późniejsze spawanie bo nie będzie większych szczelin. Należy również rozwiercić zgrzewy.

Obrazek
Obrazek

A oto "rudy" w całej swej okazałości

Obrazek

Czyścimy wszystko do gołej blachy i malujemy podkładem

Obrazek
Obrazek

Wycięty fragment również należy dokładnie oczyścić i pomalować

Obrazek
Obrazek

Należy zwrócić uwagę na to aby blachy było prosto ze sobą pospawane, ponieważ to miejsce styku klapy z uszczelką.
Efekt końcowy, klapa przygotowana do malowania :)

Obrazek

: sob 09 maja, 2009 09:58
autor: m0rr1s
Od siebie dodam, że klapa czasem potrafi niestety wyglądać tak:
Obrazek

wtedy niestety do wyrównania zaślepek dużych otworów raczej trzeba będzie użyć minimalnie szpachli...

No ale nie chciałem nikogo straszyć, ta klapa wcale nie musi tak wyglądać ;)

: ndz 10 maja, 2009 10:49
autor: EnDrIu
wyglada jakbys chcial wyrwac spoiler :wink:

: ndz 10 maja, 2009 16:41
autor: Jam
fajnie fajnie ale mam pytanie moze trochen ien a temat
co wam tak te spolerki przeszkadzaja? jakis taki delikatny nie odstajacy za bardzo jest nawet fajnym akcentem

: pn 11 maja, 2009 07:24
autor: Wiscoo
O gustach się nie dyskutuje. Z resztą, w s13, te spojlery są bardzo "gnilnym" elementem i warto go zdjąć chociażby w celu inspekcji klapy, a później można go zamontować na nowo.

: pn 11 maja, 2009 08:10
autor: Binio_
Wazą ciut ponad 4kg :P

: pn 11 maja, 2009 08:25
autor: scooter
pozatym w drifcie dupka ma latać na boki a spoiler z zasady działania dociska do gleby przy prędkościach około 90-120km/h więc zbędny jest. Chyba że ktoś lata na 1/4 albo kasuje się z miejscowym Calibra Team kto większy :P

ps.Seemann-- dobra robota ;) robiłem to samo w grudniu z otworami ale na magnes nie wpadłem :D. Świetny patent.

: pn 11 maja, 2009 12:05
autor: roball
m0rr1s pisze:Od siebie dodam, że klapa czasem potrafi niestety wyglądać tak:
[url=http://img257.imageshack.us/img257/9322/dsc00218gm0.th.jpg]Obrazek[/URL]

wtedy niestety do wyrównania zaślepek dużych otworów raczej trzeba będzie użyć minimalnie szpachli...

No ale nie chciałem nikogo straszyć, ta klapa wcale nie musi tak wyglądać ;)
eeee tam,
czasem to wygląda taaaaak:

: ndz 21 cze, 2009 22:48
autor: ODINN
widaz ze komus probowal sp***dolic, ale i tak cos go w dupe uzarlo... O_o :mrgreen: