Witam.
Jako ze nie znalazlem zbyt wiele informacji o czyszczeniu chlodnic czy intercoolerow postanowilem pokazac na forum jak ja to robie. Wiadomo ze powietrze krystalicznie czyste nie jest wiec po kilkunastu latach uzytkowania intercooler moze wygladac nieciekawie. Moj wygladal jak na foto i byl prawie kompletnie niedrozny.
Ja do czyszczenia uzywam srodka do czyszczenia chlodnic aluminiowych KOSOL.
Uzywa sie go bajecznie prosto, stawiamy intercooler pionowo, spryskujemy i czekamy ok 20 min. Calosc zaczyna sie pienic i rozpuszczac robaczki i inny brud (lacznie z tlenkami na aluminium).
Po wszystkim nalezy zmyc srodek strumieniem wody, najlepiej z weza ogrodowego albo karcherem ale na malym cisnieniu bo lamele sa bardzo delikatne. Zmywanie trwa najdluzej, mnie to zajelo chyba 30 min, a syfem, ktory wylecial z intercoolera moznaby napelnic sporawy kubek
Mozna jeszcze naprostowac finy/lamele penseta, napewno pomoze z uzyskaniem lepszego przeplywu. Do czyszczenia srodka intercoolera najlepiej uzyc czegos co rozpuszcza tluszcz (ja uzywam tego samego srodka tylko rozcienczonego).
To tyle, moze sie komus przyda.
Czyszczenie i udraznianie intercoolera.
Moderator: Moderator
U mnie tez nie.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
wrzuc na inny
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM