Strona 1 z 1

Montaż Turbo Timera HKS w S13

: pn 07 lut, 2011 08:43
autor: szaman
Witam
W ciągu weekendu udało mi się pomyślnie zamontować TT HKS Type 0 :D
Jest to raczej proste do wykonania, najpierw opis a w późniejszym czasie dołożę foto :)

Do podłączenia potrzebne będą nam:
- śrubokręt krzyżakowy ( lub/i ewentualnie klucz nasadkowy 10)
- nożyk
- taśma
- lutownica
- złączka hks do wpięcia przewodu do ręcznego

Zestaw do założenia wygląda tak(foto zapożyczone z ZG):

Obrazek
Obrazek

Do podłączenia TT należy odkręcić 6-7 śrub od spodu plastiku w nogach kierowcy,
(w okolicach srub po lewej i prawej stronie plastik ma takie zaczepy, z ktorych plastik dolny trzeba wysunac wiec nie szarpac na sile po odkreceniu srub ;)
Obrazek
Obrazek

oraz 6 śrub od plastiku osłaniającego kolumnę kierownicy(2 sa dostepne po odkreceniu tego dolnego plastiku),
poza srubami sa zatrzaski, ktore trzymaja gorna i dolna polowke, nalezy lekko podwazyc i wyskocza (robic ostroznie - plastik delikatny)
Obrazek

Ukaże nam się wiązka idąca do stacyjki, 5 przewodów w koszulce termokurczliwej, jeżeli wcześniej dokupiliśmy wiązkę podłączeniową HKS do 200/240 SX to sprawa jest bardzo prosta, idąc od stacyjki wzdłuż przewodów dochodzimy do kostki połączeniowej, rozpinamy i wpinamy kabelki hks'a, w wolna wtyczkę 3 pinową wpinamy kable od TT.

Jeżeli nie posiadamy dodatkowej wiązki HKS’a to po odłączeniu ww. kostki musimy wpiąć się przewodami z TT w wiązkę od stacyjki.
Z TT wychodzą 3 przewody :
- czerwony - 12V
- zielony - Ignitron (zapłon)
- niebieski - ACC

W wiązce ze stacyjki mamy 5 przewodów, interesują nas:
- bialo czerwony - 12V
- niebieski - ACC
- Czarno/biały - Inition
( takie były kolory u mnie, bardziej należy się kierować położeniem przewodów w kostce wg rys. poniżej )

Obrazek


1 - 12V wpinamy się czerwonym z TT
2 - ACC wpinamy się niebieskim z TT
3 - Ignition wpinamy się zielonym z TT

Po wyszukaniu odpowiednich przewodów, nożykiem usuwamy fragment izolacji i lutujemy przewody od TT, następnie czarny przewód z TT należy podpiąć do masy (pod jakąś śrubkę bez lakieru).
Żeby wszystko działało jak należy trzeba wpiąć się szarym przewodem z TT w przewód idący do wyłącznika przy dźwigni hamulca ręcznego, do tego służy gotowa złączka hks dostarczona z TT, instalacja bardzo prosta – zakładamy czerwony plastyczek na przewód od hamulca ręcznego oraz szary przewód z TT, wciskamy blaszkę która jest w zestawie i zamykamy złączkę.

Po właściwym podłączeniu TT będzie odliczał tylko przy zaciągnięty hamulcu ręcznym a po jego zluzowaniu auto powinno zgasnąć.

Jak wszystko będzie działać składamy plastiki w odwrotnej kolejności, centralkę TT można schować pod plastikiem w nogach kierowcy, a panel sterujący wyprowadzić w dowolne miejsce :D

Aaa i w mojej wiązce z TT był jeszcze przewód brązowy, nie podłączyłem go i nie wiem od czego on jest, jeżeli ktoś wie to proszę o dopisanie info :D

: pn 07 lut, 2011 10:00
autor: TiGRA
dawaj foty i będzie gites