Montujemy Frame Collars

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Montaż Frame collars

Potrzebne będą:
1) Nasadka 17
2) Nasadka 12
3) Grzechotka/gun
4) Przedłużka krótka
5) Zabezpieczenie w postaci kobyłki/wspornika
6) Frame collars
7) Kanał/Podnośnik
8) Śrubokręt (wkrętak) płaski

Numery i ustawienia:

Obrazek
Obrazek

Tylni wózek mocowany jest na 4 śrubach. W celu usztywnienia go, bez konieczności montowania poliuretanów, można skorzystać z tańszej i szybszej opcji- Frame collars.
Każdy „zestaw”- na jeden simmerblock składa się z części dolnej oraz górnej. Zestaw posiada 4 części dolne oraz 4 części górne. Górne to takie, które posiadają szerokie nacięcie (otwór, pozwalający przełożenie elementu, bez konieczności opuszczania całego wóżka).
Foto zestawu:

Obrazek

Montaż jest stosunkowo prosty. Na początku bierzemy odrdzewiacz i psikamy na wszystkie śruby oraz nakrętki.

Obrazek

Zaczynamy od mocowania z lewej przedniej strony (patrzymy z pozycji kierowcy, na rysunku oznaczona nr 1). Wszystkie nakrętki (kluczem 17) popuszczamy do pozycji B

Obrazek

Wcześniej odkręcając 2x śruby oraz 2x nakrętki kluczem nasadowym 12 przy przednich mocowaniach wózka.
Po popuszczeniu 4 śrub (pozycja B) wózka, odkręcamy całkowicie śrubę przednią lewą (mocowania wózka)

Obrazek

Podczas popuszczenia do pozycji B, wózek sam „zjedzie” na dół.

dy odkręcimy nakrętkę kluczem 17 powininniśmy zamocować górną podkładkę

Obrazek

Jednak gdy podczas montażu poczujemy opór, a miejsca jest na tyle duże żeby na wysokość zmieścić podkładkę, należy docisnąć górną część simmerblocka- używałem śrubokręta (wkrętaka) płaskiego. Po tym zabiegu podkładka wejdzie bez problemu.

Nasadzamy dolną część . Tutaj może pojawić się problem, ponieważ nakrętka może „nie łapać” gwintem śruby. Jeżeli nastąpi taki przypadek, należy 3 pozostałe nakrętki (nasadką 17) dokręcić do oporu w celu „dźwignięcia wózka do góry”(pozycja A). Wtedy nakrętka chwyci odpowiednią ilość gwintu aby zostać przykręcona. Tym sposobem mamy zamontowany pierwszy Frame Colmar

Obrazek

Tą samą metodą robimy z simmerblockiem oznaczonym numerem 2 (przedni prawy). Czyli: popuszczamy śruby 4 śruby (17 klucz) do pozycji B (wózek zjeżdża na dół), odkręcamy nakrętkę na simmerblocku 2. Wrzucamy górną podkładkę, następnie dolną. Gdy pojawią się problemy: Z górnej strony- dociskamy śrubokrętem simmerblock, z dolnej- skręcamy resztę śrub na klucz 17 do pozycji A.
Przy simmerblockach 3 i 4 patent jest podobny.

Zaczynamy od popuszczenia nakrętek 1 i 2 do pozycji A. Następnie podkładamy kobyłkę, wspornik pod dyfer (tak aby za bardzo nie obciążać śrub i amorów). Dalej wykręcamy nakrętki od simmerblocków 3 i 4. Wózek opada na dół (dodatkowo regulując na wsporniku). Montujemy górne części Frame’ów ( w razie czego pomagając sobie śrubokrętem). Następnie wkręcamy do pozycji A nakrętki na mocowaniu 1 i 2, a następnie 4 (w celu dźwignięcia się wózka). Montujemy dolny Frame numeru 3 i dokręcamy nakrętkę do pozycji A (na maxa). Po skręceniu frame’u 3, wykręcamy nakrętkę mocowania 4 i montujemy dolną podkładkę (Frame). Na koniec wkręcamy nakrętkę z zamocowanym frame’em do oporu.

Obrazek

Obrazek

Tym sposobem zamontowaliśmy wszystkie podkładki usztywniające tylni wózek (Frame collars). Należy pamiętać o demontażu wspornika pod dyfrem i podokręcaniu wszystkich śrub zarówno na nasadkę 17 jak i 12. Dodatkowo należy pamiętać o bezpieczeństwie aby wózek nie poleciał nam na głowę itp. Pod żadnym pozorem nie wolno odkręcać wszystkich śrub na raz (4x mocowanie wózka!)

Mam nadzieję, że opis jest czytelny. W razie niejasności proszę o info!

@edit by rtuber
Pozwoliłem sobie poprawić kilka literówek oraz wstawić miniaturki zamiast linków ;)
Ostatnio zmieniony ndz 27 mar, 2011 14:04 przez Dasiek, łącznie zmieniany 5 razy.
rtuber
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 1204
Rejestracja: śr 20 lut, 2008 12:49
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

Jeszcze napisz skąd dorwaleś collars`y. I czy odczułeś dużą różnice przed i po montażu ;)
Obrazek
Jeszcze Cię Wskrzeszę !!!
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Użytkownik Planet JDM oraz pod tą samą nazwa na allegro.

Powiem tak: Jest sztywniej i bardziej twardo. Bardzo duże jest uzależnione od stanu reszty gum. Nie ma jakiegoś maksymalnego hardcoru mur-beton i te sprawy. Nie ukrywam, że montowałem je wczoraj i wróciłem z garażu do domu- jakieś 3km.
Jeżeli macie trochę wymęczone gumy i są zamontowane fram'y, to auto mniej się poddaje na zakrętach (mniej przechyla tył) przez co na zakręcie tył fajnie czuć. Oczywiście zawias jest bardziej podatny na wszelakiego typu nierówności i dziury, które czuć bardziej.
Pojeżdżę niedługo więcej- zdam obszerną relację :)

rtuber, dzieki za poprawe linkow->zdjec :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”