Regeneracja tylnych zacisków S14(a)

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

Jako, że mam problem z zapieczonym tylnym zciskiem postanowiłem jego regneracje opisać tu na forum.

Potrzebujemy:
1). Nowy tłoczek (pisałem w innym temacie o tym, model JAB, wyskość 46,7mm, średnica 38mm, pasuje do Lexusa, Audi 100, Nissan, Hondy, Rovera),
2). Zestaw naprawczy gumer Autofren D4-408,
3). Szczypce do pierścieni segera,
4). Śrubokręt płaski,
5). Coś do wyczyszczenia zacisku (nafta, wd40, itp)

Zestaw naprawczy:
Obrazek
Obrazek
W środku tłoczka jest mechanizm, który trzeba wyjąć. Potrzebujemy szczypcy żeby wyjąć pierścień segera.
Obrazek
Tak wygląda cały wewnętrzny mechanizm tylnego tłoczka:
Obrazek
Trzeba zdjąć widzoczną na zdjęciu gumke z mechnizmu i założyć nową z zestawu Autofrenu:
Obrazek
Obrazek
Tak wygladają kompletnie rozebrane tylne tłoczki zacisku z S14(a)
Obrazek
Następnie wszystko składamy w odwrotnej kolejności jak rozbieraliśmy. Trzeba pamiętać, żeby nałożyć nową gumkę w odpowiednim kierunku na mechanizm ręcznego, bo inaczej jego nie wciśniemy do środka. Tak wyglądają nowe tłoczki po złożeniu:
Obrazek

Dalsza część już wkrótce...
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
Awatar użytkownika
kamilp1908
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1433
Rejestracja: śr 30 maja, 2007 07:06
Lokalizacja: Płock/Warszawa
Kontakt:

...dalszy ciąg

Ta część jest już bardziej upierdliwa. Trzeba oczyścić przynajmnije trochę zaciski. Ja użyłem do tego płaskiego wkrętaka (do usunięcia rdzy/osadu), a potem papierem ściernym.
Na zdjęciu zaciski przed czyszczeniem.
Obrazek
Potem trzeba oczyścić środek zacisku (np. WD40/płyn hamulcowy) i wytrzeć. Następnie wkładamy pierwszą uszczelkę z zestawu do środka zacisku:
Obrazek
Następnie najtrudniejszy element, czyli wkręcenie nowego tłoczka razem z nową gumą. Trzeba mieć do tego jakiś dobre szczypce, bo wkręcanie idzie ciężko.
Obrazek
Po paru minutach udało się tłoczek wkręcić. Teraz druga ciężka sprawa, czyli wciśnięcie gumowej uszczelki w szczelinę w zacisku (innego sposobu nie widziałem, żeby to zrobić). Przy pomocy małego płaskiego krętaka wciskałem gumową uszczelkę w zacisk. Trzeba to robić dokładnie i delikatnie, bo można łatwo uszkodzić uszczelkę (na pewno mam drobne pęknięcie na gumie po takim wciskaniu, mam nadzieję, że uszczelka da radę mimo wszytsko).
Obrazek
Obrazek
Turbo zaczyna pompować, a tylne koła wariować :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”