Strona 1 z 1

Montaż nowego zaśilania Pompy Paliwa

: śr 14 wrz, 2011 07:18
autor: szaman
Ponizej rysunek schematyczny montazu dodatkowego przekaźnika i bezpiecznika do zasilania pompy paliwa w celu podniesienia napięcia na niej i poprawienia wydajnosci.

Obrazek

W dalszym czasie jakies foto :D
Wiedza z forum TK/NT m.in. by Forest :) skondensowana i przetestowana w praktyce :D
Uwagi mile widziane :)

: śr 14 wrz, 2011 17:20
autor: BUGALUS
mogę potwierdzić że to potrzebna modyfikacja s13 :D
tylko proponuje masę z aku nie z budy !
na mierniku są podane wartości na odpalonym silniku
różnica 3,7v więc warto robić nową instalkę :D

: czw 15 wrz, 2011 13:14
autor: ige
Moge dodac foto jak chcecie bo takowe robilem w trakcie tego moda :)

: czw 15 wrz, 2011 13:28
autor: szaman
dajesz :)
ja dorzuce jak zrobie, o ile beda jeszcze potrzebne :D

: czw 15 wrz, 2011 18:00
autor: TiGRA
jest sens przy walbro?

: czw 15 wrz, 2011 21:17
autor: szaman
roznica na pompie na odpalonym aucie z 11,5 na 13,5 V na walbro :D
odrazu slychac ze lepiej pompuje po przekreceniu kluczyka,
przy bucie w podloge jutro testy :)

: pt 16 wrz, 2011 06:32
autor: TiGRA
hmmm
a ciśnienie mierzy ktoś przed i po?

: pt 16 wrz, 2011 11:54
autor: Ban0ff
ciesnienie w ukladzie sie nie zmieni, to akurat ustala regulator.
Zmieni sie jedynie wydajnosc pompy, przy troszke wyzszym napieciu jest w stanie przepompowac wiecej paliwa

: sob 17 wrz, 2011 00:29
autor: ige
OK krotkie foto story :)

Tak wyglada caly zmontowany ukladzik gotowy do wrzuty.
Nie bede sie tu rozpisywal bo schemat dal kolega Szaman w pierwszym poscie :)

Obrazek

Obciany kabelki widoczne na foto:

Obrazek

Laczymy i lutujemy calosc w taki sposob:

Obrazek

Gruby kabelek (plus) podlaczamy do +12 aku i jak juz kolega szaman pisal dajemy w tym obwodzie obowiazkowo bezpiecznik. Jedna uwaga - bezpiecznik (15A styka) musi znajdowac sie jak najblizej zrodla napiecia nie odwrotnie!

Gruby kabelek braz (masa) podlaczamy do masy - moze to byc minus aku lub poprostu masa budy. Jak ktos ma aku w bagazniku to polecam podlaczyc bezposrednio do aku. Jesli bedzie to podlaczone w ktoryms miejscu do masy budy to wazne zeby dobrze oczyscic miejsce styku konektora z masa. Zreszta tyczy sie to wszystkich polaczen. Zanieczyszone styki = wieksza opornosc obwodu = wieksze spadki napiecia (prawo ohma).

Stare zrodlo napiecia sluzy tylko do wyzwalania cewki przekaznika.

Calosc oczywiscie solidnie izolujemy - polecam rurki termo kurczliwe.

No i to by bylo na tyle :)

Jak kto czegos nie rozumie to pisac opisze jasniej :)

: sob 17 wrz, 2011 09:49
autor: szaman
tylko mala uwaga do twojego sposobu ige, - wpiales sie w przewody od strony pompy, a schemat pokazuje wpiecie sie w przewody po stronie wiazki patrzac na kostke :)
to tak dla jasnosci :D
patrzac na foto to tak ci bylo wygodniej, a z drugiej strony to wyciagajac pompe musisz targac caly uklad razem z nia ;)

(zeby nie bylo nie krytykuje! i nie mam zamiaru oceniac ktory sposob lepszy :D to juz kazdy sobie sam dobierze)