Strona 2 z 2

: sob 31 mar, 2012 15:30
autor: roball
Kilka gorszy ode mnie:

- silnik do upalania - miedziaki i częsta zmiana (może być platyna czy iryd, ale częsta zmiana zostaje)
- silnik który miewa przygody (zalewanie, przedmuchy etc. ) - miedziaki
- silnik zadbany z przeznaczeniem na ulicę - iryd (raz założone i temat świec przestaje istnieć)

Ciepłota świec nie jest bez znaczenia również do zwykłej jazdy. Optymalna temp. pracy silnika benzynowego to jakieś 700..800*, w takiej temperaturze dochodzi do tzw. "samooczyszczania" - osad (nagar) ulega wypaleniu. Dając zbyt zimne świece można za bardzo obniżyć temp. w cylindrach i świece szybko pokryją się skorupą.

Inna kwestia - zimna świeca lepiej odprowadza ciepło - tyle że to ciepło nie znika, idzie w głowę i częściowo w cewki.

Warto pamiętać że jakiś skośnooki inżynier policzył to tak żeby było optymalnie, a prawidłowe wykonywanie pracy jest dla japońców kwestią honoru ;)
Dając 7 zamiast 6 seryjnemu czy lekko zmodzenemu silnikowi się nie zaszkodzi - może trochę więcej palić. Przy grubszych modach najlepszym źródłem jest ktoś z doświadczeniem ;)