Zmiana hamulcow z S13 na S14

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zmiana pompy na ta s14`stkowa to niewielki uprgade-smiem stwierdzic nawet ze nie odczujecie zadnej roznicy.

co do pomp to szukajcie pomp hamulcowych z maximy(sa wieksze a i wyjscia pasuja,sam juz kilka takich zalatwilem)
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

szaman pisze: - zrzucamy stara tarcze, jezeli to tarcza poliftowa czyli fi280mm to nie ma problemu (...) tarcza z s14 o fi280mm ...
pytanie moze glupie , dla niektorych pewnie oczywiste i smieszne , ale czy zacisk z s14 nie bedzie dzialal na poliftowej ori tarczy z s13 skoro maja taka sama srednice ?? czy te tarcze roznia sie gruboscia " odsadzeniem " ??
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

artoor200sx, no wlasnie sie roznia gruboscia 22(S13) i 32(S14) mm czy cos podobnego, slyszalem o patencie uzycia starych okladzin jako dystansu zeby tloczek za daleko nie wyjechal,
no ale jak juz robic upgrade to lepiej miec grubsze tarcze - wieksza powierzchnia lopatek wewnatrz to i lepsze chlodzenie :D
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

No to ja jeszcze pomarudze . Tu mam fote oem tarczy z s13:

Obrazek

i tarczy s14 (te samo , tylko pozmieniane wymiary dlatego 4 otwory ;p )

Obrazek

Ale przejdzmy do rzeczy , zastanawialem sie skad bierze sie wymiar zaznaczony na niebiesko , jest to zaledwie ok 3.5 mm roznicy , ale poglowkowalem troche i wymyslilem :) Nie wiem jak to wytlumaczyc , ale tarcza ustawiona srodkiem grubosci 38 mm od plaszczyzny daje taka roznice . Zaznaczylem to czerwonymi kolorkami , ( wymiary z allegro , nie sa do konca wiarygodne , moze dlatego nie do konca sie zgadza )

Po co to pisze zapytacie - proste , chce dopasowac jakies tarcze o srednicy 300 mm , wiec skoro ja biore to pod uwage , to moze przyda sie komus jeszcze :) A jesli zostanie to uznane za wiedze zbyteczna , to sie usunie . Pozdrawiam
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ale po co kombinujesz, przeca na forum byly dostepne adaptery pod tarcze 320mm z 350z/maximy,
i tam masz wszystko zalatwione, dajesz adapter i wieksza tarcze i z glowy.

dodatkowo pod zacisk z s14 przykrecany bezposrednio do zwrotnicy bez adapteru raczej nie zmiescisz tarczy 300, wiec chyba to nie ma sensu,

ja to widze tak, ze nie warto kombinowac:
- s13 przed lift tarcza 257mm zacisk jedno tloczkowy
- s13 po lift tarcza 280 zacisk jedno tloczkowy (taki jak w przedlifcie tylko na wiekszym jarzmie)
- s14 tarcza 280 zacisk 4 tloczkowy = 300zx z ta roznica ze zaciski aluminiowe (zamiast zeliwnych jak w s14)
- s14+ tarcza 320(350z/murano) zacisk s14/300zx cztero tloczkowy + plus adapter zeby odsunac zacisk od osi kola i zmiescic wieksza tarcze.

co do wkladania adapterow i tarcz z 350z to najlepiej jeszcze dograc szczegoly z wytworca adapterow, zeby pozniej nie bylo niedomowien, no i zeby material to nie byl gownolit.
Przy zakladaniu tracz z s14/350z/maximy na seryjne zwrotnice z s13 nalezy pamietac ze mamy rozna ilosc otworow na szpilki od kola, i takie tracze nalezy nawiercic na 4x114.3 zamiast ori 5x114.3 - jak dodatkowe otwory wplywaja na wytrzymalosc tarczy, to juz sprawa kazdego uzytkownika.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
artoor200sx
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 804
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)

kombinuje bo moge :) mam dostep do sprzetu to sobie podzialam . Tarcz 320mm nie wsadze bo nie zaloze pozniej poliftowych alu na zime . Na 300 powinny wejsc na styk :) A moze akurat wymysle jakas ciekawa alternatywe ;)
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

to moze cos dopisze, a co powiecie o zaciskach od r33??
Niby to samo co s14/z32 a jednak na tarczy 297mm, nie ma tam zadnej kombinacji i przykreca sie bezposrednio na zwrotnice.
Inne sa jednak zaciski czy np klocki na tym samym zacisku w s14/z32 lapia glebiej i mniejsza tarcze a w skaju sa bardziej do zewnatrz i jest opcja wlozyc tarcze prawie 300mm?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

artoor200sx pisze:kombinuje bo moge :) mam dostep do sprzetu to sobie podzialam . Tarcz 320mm nie wsadze bo nie zaloze pozniej poliftowych alu na zime . Na 300 powinny wejsc na styk :) A moze akurat wymysle jakas ciekawa alternatywe ;)
Nie wejdą. Ja mam tak jak banoff napisał. 15" wchodzą na tył. Na przód nie ma szans chyba że na szalonym dystansie :P
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Czyli najmniej kosztowna zmiana hebli w s13 to zmiana na heble z s14 tak? :)
Są jakieś różnice w heblach między s14 a s14a?
I Ile kosztuje taki set na swap na s14?
Ostatnio zmieniony śr 13 mar, 2013 11:12 przez SKYLINE R34, łącznie zmieniany 2 razy.
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

niema roznic miedzy s14 a s14a-tylko musi to byc z 200sx`a a nie 240`stki.
koszty rozne,zerknij w gielde.-okolice 500-600zł powiedzmy
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

A jak ci się nie chce bawić w podkładki to możesz od razu pójść w to:
http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... ts_id=1539 - kilka osób na pewno ma te przewody u siebie ;)

za 500 kupisz w PL cały zestaw, za tyle samo wraz z przesyłką można kupić w UK jak w Polsce akurat nikt nie ma na stanie. Cena u nich to +/- 50 funtów + drugie tyle wysyłka.
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

zerkni na allegro ,ostatnio rzucily sie mi tam w oczy zaciski z 300zx`a po 200 za sztuke
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Nie jarze o co chodzi z tymi podkładkami.
Swap bede robił tylko z przodu bo z tyłu to za dużo kombinowania :P
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Czy ktoś decydował się zostać przy ABS po tym swapie? Pytam bo po przełożeniu hebli po ABS ślad zaginął... To jest normalne zachowanie czy coś u mnie padło np. pompa nie wyrabia? Sam pedał pracuje dokładnie tak samo jak przed swapem (dołożyłem przewody w oplocie i nie ma różnicy). Pompa czy czujnik jakiś padł? Czy może to jest efekt uboczny swapu? ;)
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

ABS "czyta sygnał" z koronki, a piast nie zmieniałeś ?
Czy zmieniałeś również piasty?

Jeżeli nie zmieniałeś piast, wszystko powinno byc ok
Jeżeli zmieniales piasty trzeba sprawdzic srednice koronki ABS'u oraz ilość zębów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”