Zmiana hamulcow z S13 na S14

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poki co to zalazek pelnego artykułu :)
jezeli przerzucamy tylko zaciski i tarcze, konieczne jest aby tarcza z s14 (5x114,3)byla przewiercona na 4x114,3.

Co trzeba zdemontowac:
- zdejmujemy kolo
- odkrecamy przewod hamulcowy od zacisku
- odkrecamy dwie sruby na klucz 19 mocujace jarzmo do zwrotnicy
- zrzucamy stara tarcze, jezeli to tarcza poliftowa czyli fi280mm to nie ma problemu, jezeli hamulce przedliftowe i maja fi257mm to trzeba blaszana oslone tarczy potraktowac katowka, zrobic z niej sloneczko i rozgiac aby sie tarcza z s14 o fi280mm zmiescila

Co trzeba zalozyc:
- zakladamy tarcze na piaste
- zakladamy zacisk uzbrojony w klocki itp.
- dokrecamy go na tych samych srubach co byly mocowane jarzam oryginalne
- przewod hamulcowy przykrecamy do zacisku tak samo jak w s13 za pomoca banjobolta, z ta mala roznica ze albo dokladamy ze2-3 podkladki miedziane miedzy przewod a zacisk lub skracamy srube i 2-3mm
- odpowietrzamy - nalezy pamietac ze przy zakladaniu zaciskow nie pomylic lewej strony z prawa - odpowietrznik musi byc u gory - inaczej sie hamolcow nie odpowietrzy!!!
- zakladamy kolo

Nowe przewody miedziane po wyrzuceniu pompy ABS'u:
Idziemy do sklepu gdzie robia przewody hamulcowe, i prosimy o 4 przewody z koncowkami M10x1, zakonczone wewnetrznym stozkiem.
Jako ze wszystkie europejscie S13 mialy abs, to z pompy hamulcowej mamy 2 wyjscia na przewody hamulcowe, te blizej serwa/grodzi to wyjscie na sekcje
przednia, te drugie to tyl.

Zeby wymienic przewody w komorze silnika, potrzebny bedzie jeszcze trojnik z gwintem m10x1 oraz wewnetrznymi stozkami.
Ten trojnik posluzy do rozdzielania sekcji przedniej na lewa i prawa strone.
Tyl wystarczy wymienic przewod idacy od pompy hamulcowej do dwojnika przykreconego ciut powyzej prawej podluznicy.

Dodatkowo mozna wymienic przewod od wysprzeglika do pompy sprzegla, takie same gwinty czyli M10x1


Dlugosci mam pomierzone ale obecnie nie mam tych wymiarow przy sobie - doloze pozniej, zdjecia rowniez :D

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 24 cze, 2012 14:50 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
SKYLINE R34
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: sob 20 gru, 2008 11:47
Lokalizacja: Bogatynia

Właśnie mam taki plan w niedalekiej przyszłości :)
Dorzuć jeszcze foty i będzie spoko.
A tarczy nie osłabi nawiercenie dodatkowych dziur?
A jak sie ma sprawa z tyłem?
Było s13
Jest s14a
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

SKYLINE R34 pisze:A tarczy nie osłabi nawiercenie dodatkowych dziur?
to by sie osoby uzywajace takiego sposobu dluzej musialy wypowiedziec - ale mysle ze nie, skoro i felgi wystepuja w konfiguracjie z dwoma rozstawami otworow na 4 i 5.
SKYLINE R34 pisze: jak sie ma sprawa z tyłem?
tylu nie ruszamy narazie, generalnie rozniaca s13/s14 jest duza (w s13 tarczzo bebny, a w s14 tarcza tylko) i bez adaptacji z cala zwrotnica nie wiem czy by sie to powiodlo.

zdjecia gdzies w przyszlym tygodniu, ewentualnie ze 2 zapozycze z przerabianego tematu ;)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Warto dodać, że po takim swapie pedał hamulca nurkuje sporo głębiej i z międzygazu przy dochamowaniu nici... Wypdało by zmienić jeszcze pompę hamulcową najlepiej na tą z ZX.

Kolejna sprawa to że dotychczasowe falgi mogą nam nei wejść bo zacisk jest sporo większy, ale seryjne fele polift s13 wchodzą.

Nawiercanie nie osłabia znaczaco tarczy, wązne żeby to zrobić idealnie dokładnie.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

PiotrekŁDZ pisze:Warto dodać, że po takim swapie pedał hamulca nurkuje sporo głębiej i z międzygazu przy dochamowaniu nici...
jak się zmieni przewody na "w stalowym oplocie" jest lepiej
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Zdecydujcie się z tą pompą bo na forum piszecie, że na serii pedał wpada głębiej, a z kim nie gadałem na żywo, to mówi, że tej różnicy aż tak nie czuje... ;) To jak to w końcu jest?
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Ja się wypowiem bo mam cały set z 300ZX. Pompa seria, przewody seria, pompa ABS niby jest ale wywaliłem czujnik z mostu więc nie działa. Nie ma dużej różnicy wpadania pedału względem serii. Poza tym na + jest to że:
- nie trzeba deptać pedału z całej siły żeby jakoś zahamować
- przy tak samo głęboko wciśnietym pedale, przypuśćmy do połowy, na tym setupie auto już wyraźnie hamuje, a na serii tylko zwalniało do tego trzeba było użyć o wiele większej siły (w sumie na serii jakby nie hamować to tylko zwalniało).
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Majkell to musiałes mieć ostro zrypane heble, bo u mnie mimo że tarcze umeirały ot naprawde nie było problemu z zablokownaiem koła przy każdej predkość(gumy 195) a sqwap zrobiłęm tylko dlatego że wogole nei były odporne naprzegrzanie.

Co do wpadania hebla, tak pedał nurkuje zdecydowanie niżej i tak jak pisąłem międzygaz przy dohamowaniu ejst niemożliwy co powoduje ża autem nie da się męsko pojeździć-no chyba że ktoś jest amatorem ostrych redukcji bez międzygazu... :?
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Z tego co tu piszecie to widać że jest to uzależnione od stanu hebli przewodów i gumek w pompie hamulca bo. Poza tym jest jeszcze regulacja pedału hamulca wiec w każdym przypadku może być inaczej.

w moim jest tak że przy do hamowaniu pedał hamulca jest dokładnie na wysokości pedału gazu wiec nie ma problemu z miedzy gazem.
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Mam dokładnie tak jak Erison. Więc na pewno da radę wcisnąć pedał hamulca i gazu jedną stopą. Jest to też o tyle łatwiejsze że potrzeba zdecydowanie mniej siły przy wciskaniu hamulca i jak dla mnie jest lepsze wyczucie. A oponę 195 to i w Astrze zablokujesz, no chyba że jakąś konkretną oponę :twisted: Mi chodzi o skuteczne hamowanie i zatrzymywanie auta :P Poza tym taki set w porównaniu do przedlift'a zdecydowanie wolniej się przegrzewa i to moim zdaniem jest wielki plus.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

A no widzisz ja miałem polifty oryginalne więc penwie też różnica była... Ale tak czy siak nie ma co dyskutować, heble 4 łoczkowe a pływające to dzień do nocy także warto robić swap!

Eri, u mnei praca hamulca kończy ise jakieś 1-2cm pod pedałem gazu wieć faktycznie zależy od jeszcze innych czynników, ale napewno warto polecić swpa odrazu z pompą od ZX. Ori pompa jest maluśka i jakby nie było to nie współpracuje z tymi zaciskami na 100%. Nawet jeśli pedał zatrzyma się w odpowiednim miejscu to droga jaką pokona będzie za długa.

A co do isły wciskania hamulca, to generalnie w autach sportowych hamulec powinnien chodić dosyć cieżko bo to daje lepsze czucie hamulca jeśli mówimy o szybkiej jeździe i hamownaiu na granicy przyczpeności-jesli poprostu o przemieszczaniu się to tak pracujacy hebel jest faktycznie bardzo przyjemny(czuły ale pracujący z dużym zakresem)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Jest jeszcze pompa hamulcowa od S14 , tańsza i lepiej dostępna a rozwiązanie pośrednie więc do swapu na sam przód napewno wystarczająca
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

pompa bm50 jest z s14?
Poszukuję...
Awatar użytkownika
mysza
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 4348
Rejestracja: czw 07 kwie, 2005 10:32
Lokalizacja: Kraków/Płock

Według tego tematu:

topics54/zestawienie-pomp-hamulcowych-n ... t19917.htm

BM50 nie było w S14 a w S15 (ale nie ma nigdzie podanej pompy z S14 więc ciężko w sumie stwierdzić)
Przedszkole Montessori FaSolLa

Protest Wyborczy

Mateusz Pucharski

Mój wóz to moja twierdza, w tej twierdzy jem i pierdzę...
Majkelll
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 726
Rejestracja: czw 23 wrz, 2010 22:15
Lokalizacja: Pułtusk

Co do tyłu to lepszą opcją będzie chyba sex z 300ZX albo R32 GTR. Napewno wyjdzie trochę drożej ale jakby się uprzeć to tez wystarczy tylko przewiercić tarczo-bęben na 4 śruby i będzie hulać. Nie trzeba się męczyć z linka ręcznego bo jest taka sama :P

Szaman, masz może wymiary tych przewodów? Jak wrażenia po wywaleniu pompy ABS? Czeka mnie taki sam zabieg.
CA18DET - Jeden osiem Turbo burbo...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”