Strona 2 z 3

: czw 11 paź, 2012 12:32
autor: borimichal
zmiana pompy na ta s14`stkowa to niewielki uprgade-smiem stwierdzic nawet ze nie odczujecie zadnej roznicy.

co do pomp to szukajcie pomp hamulcowych z maximy(sa wieksze a i wyjscia pasuja,sam juz kilka takich zalatwilem)

Re: Zmiana hamulcow z S13 na S14

: sob 24 lis, 2012 18:47
autor: artoor200sx
szaman pisze: - zrzucamy stara tarcze, jezeli to tarcza poliftowa czyli fi280mm to nie ma problemu (...) tarcza z s14 o fi280mm ...
pytanie moze glupie , dla niektorych pewnie oczywiste i smieszne , ale czy zacisk z s14 nie bedzie dzialal na poliftowej ori tarczy z s13 skoro maja taka sama srednice ?? czy te tarcze roznia sie gruboscia " odsadzeniem " ??

: sob 24 lis, 2012 19:43
autor: szaman
artoor200sx, no wlasnie sie roznia gruboscia 22(S13) i 32(S14) mm czy cos podobnego, slyszalem o patencie uzycia starych okladzin jako dystansu zeby tloczek za daleko nie wyjechal,
no ale jak juz robic upgrade to lepiej miec grubsze tarcze - wieksza powierzchnia lopatek wewnatrz to i lepsze chlodzenie :D

: sob 24 lis, 2012 23:30
autor: artoor200sx
No to ja jeszcze pomarudze . Tu mam fote oem tarczy z s13:

Obrazek

i tarczy s14 (te samo , tylko pozmieniane wymiary dlatego 4 otwory ;p )

Obrazek

Ale przejdzmy do rzeczy , zastanawialem sie skad bierze sie wymiar zaznaczony na niebiesko , jest to zaledwie ok 3.5 mm roznicy , ale poglowkowalem troche i wymyslilem :) Nie wiem jak to wytlumaczyc , ale tarcza ustawiona srodkiem grubosci 38 mm od plaszczyzny daje taka roznice . Zaznaczylem to czerwonymi kolorkami , ( wymiary z allegro , nie sa do konca wiarygodne , moze dlatego nie do konca sie zgadza )

Po co to pisze zapytacie - proste , chce dopasowac jakies tarcze o srednicy 300 mm , wiec skoro ja biore to pod uwage , to moze przyda sie komus jeszcze :) A jesli zostanie to uznane za wiedze zbyteczna , to sie usunie . Pozdrawiam

: ndz 25 lis, 2012 10:13
autor: szaman
ale po co kombinujesz, przeca na forum byly dostepne adaptery pod tarcze 320mm z 350z/maximy,
i tam masz wszystko zalatwione, dajesz adapter i wieksza tarcze i z glowy.

dodatkowo pod zacisk z s14 przykrecany bezposrednio do zwrotnicy bez adapteru raczej nie zmiescisz tarczy 300, wiec chyba to nie ma sensu,

ja to widze tak, ze nie warto kombinowac:
- s13 przed lift tarcza 257mm zacisk jedno tloczkowy
- s13 po lift tarcza 280 zacisk jedno tloczkowy (taki jak w przedlifcie tylko na wiekszym jarzmie)
- s14 tarcza 280 zacisk 4 tloczkowy = 300zx z ta roznica ze zaciski aluminiowe (zamiast zeliwnych jak w s14)
- s14+ tarcza 320(350z/murano) zacisk s14/300zx cztero tloczkowy + plus adapter zeby odsunac zacisk od osi kola i zmiescic wieksza tarcze.

co do wkladania adapterow i tarcz z 350z to najlepiej jeszcze dograc szczegoly z wytworca adapterow, zeby pozniej nie bylo niedomowien, no i zeby material to nie byl gownolit.
Przy zakladaniu tracz z s14/350z/maximy na seryjne zwrotnice z s13 nalezy pamietac ze mamy rozna ilosc otworow na szpilki od kola, i takie tracze nalezy nawiercic na 4x114.3 zamiast ori 5x114.3 - jak dodatkowe otwory wplywaja na wytrzymalosc tarczy, to juz sprawa kazdego uzytkownika.

: ndz 25 lis, 2012 12:10
autor: artoor200sx
kombinuje bo moge :) mam dostep do sprzetu to sobie podzialam . Tarcz 320mm nie wsadze bo nie zaloze pozniej poliftowych alu na zime . Na 300 powinny wejsc na styk :) A moze akurat wymysle jakas ciekawa alternatywe ;)

: pt 04 sty, 2013 10:59
autor: Ban0ff
to moze cos dopisze, a co powiecie o zaciskach od r33??
Niby to samo co s14/z32 a jednak na tarczy 297mm, nie ma tam zadnej kombinacji i przykreca sie bezposrednio na zwrotnice.
Inne sa jednak zaciski czy np klocki na tym samym zacisku w s14/z32 lapia glebiej i mniejsza tarcze a w skaju sa bardziej do zewnatrz i jest opcja wlozyc tarcze prawie 300mm?

: ndz 06 sty, 2013 21:52
autor: GRAQ
artoor200sx pisze:kombinuje bo moge :) mam dostep do sprzetu to sobie podzialam . Tarcz 320mm nie wsadze bo nie zaloze pozniej poliftowych alu na zime . Na 300 powinny wejsc na styk :) A moze akurat wymysle jakas ciekawa alternatywe ;)
Nie wejdą. Ja mam tak jak banoff napisał. 15" wchodzą na tył. Na przód nie ma szans chyba że na szalonym dystansie :P

: śr 13 mar, 2013 10:41
autor: SKYLINE R34
Czyli najmniej kosztowna zmiana hebli w s13 to zmiana na heble z s14 tak? :)
Są jakieś różnice w heblach między s14 a s14a?
I Ile kosztuje taki set na swap na s14?

: śr 13 mar, 2013 11:44
autor: borimichal
niema roznic miedzy s14 a s14a-tylko musi to byc z 200sx`a a nie 240`stki.
koszty rozne,zerknij w gielde.-okolice 500-600zł powiedzmy

: śr 13 mar, 2013 12:50
autor: mysza
A jak ci się nie chce bawić w podkładki to możesz od razu pójść w to:
http://www.apexperformance.co.uk/catalo ... ts_id=1539 - kilka osób na pewno ma te przewody u siebie ;)

za 500 kupisz w PL cały zestaw, za tyle samo wraz z przesyłką można kupić w UK jak w Polsce akurat nikt nie ma na stanie. Cena u nich to +/- 50 funtów + drugie tyle wysyłka.

: śr 13 mar, 2013 13:13
autor: borimichal
zerkni na allegro ,ostatnio rzucily sie mi tam w oczy zaciski z 300zx`a po 200 za sztuke

: czw 14 mar, 2013 09:40
autor: SKYLINE R34
Nie jarze o co chodzi z tymi podkładkami.
Swap bede robił tylko z przodu bo z tyłu to za dużo kombinowania :P

: śr 24 kwie, 2013 18:23
autor: mysza
Czy ktoś decydował się zostać przy ABS po tym swapie? Pytam bo po przełożeniu hebli po ABS ślad zaginął... To jest normalne zachowanie czy coś u mnie padło np. pompa nie wyrabia? Sam pedał pracuje dokładnie tak samo jak przed swapem (dołożyłem przewody w oplocie i nie ma różnicy). Pompa czy czujnik jakiś padł? Czy może to jest efekt uboczny swapu? ;)

: czw 25 kwie, 2013 10:10
autor: Dasiek
ABS "czyta sygnał" z koronki, a piast nie zmieniałeś ?
Czy zmieniałeś również piasty?

Jeżeli nie zmieniałeś piast, wszystko powinno byc ok
Jeżeli zmieniales piasty trzeba sprawdzic srednice koronki ABS'u oraz ilość zębów.