Wymaiana paska rozrzadu CA18DET by Blurek

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
blurek
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 685
Rejestracja: śr 27 paź, 2004 14:13
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Wymiana paska rozrządu

W silniku CA18DET (czyli w większości Nissanów 200SX S13) mamy do czynienia z elastycznym paskiem napędzającym koła rozrządu.

Pasek ten powinno się wymieniać najlepiej po kupnie samochodu (bo nigdy niewiadomo czy poprzedni właściciel w ogóle go wymieniał) oraz po zrobieniu ok. 100000km (tak zaleca instrukcja).

W przypadku zerwania paska podczas jazdy na 99% mamy silnik przynajmniej do kapitalnego remontu. Mogą połamać się zawory, odłamki metalu mogą porysować gładzie cylindrów, mogą pokrzywić się korbowody itd. ... Jak widać warto wymieniać pasek ?

Przy okazji wymiany paska warto wymienić także łożyska napinacza paska oraz uszczelnienia wałków rozrządu oraz wału głównego.
Koszt paska i łożysk to około 360zł, koszt uszczelniaczy to około 30zł. Koszt niewielki a mamy pewność, że zrobiliśmy wszystko co możemy za jednym razem.

Jak się zabrać do wymiany.



1. Odkręcamy 3 śruby wentylatora i wyciągamy go
2. Odkręcamy osłonę wentylatora (musimy zrobić to ostrożnie aby jej nie połamać)
3. Teraz mamy dostęp do osłony paska.
4. Odkręcamy teraz CAS (czyli czujnik położenia wału)
5. Odkręcamy osłonę paska (składa się z 2 elementów)
6. Luzujemy alternator oraz pompę wspomagania i zdejmujemy paski klinowe
7. Odkręcamy koło napędowe pasków alternatora i pompy wspomagania
8. Luzujemy napinacz paska rozrządu
9. Teraz możemy wreszcie zdjąć stary pasek



Aby wymienić uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału:

1. Odkręcamy koła zębate wałków (na szczęście nie da ich się inaczej niż prawidłowo założyć)
2. Odkręcamy metalową osłonę

Widzimy teraz na jednym i drugim wałku uszczelniacze (zimmeringi). Stare wydłubujemy płaskim śrubokrętem i zakładamy nowe. Musimy pamiętać aby delikatnie i równo je wbić.
Po wymianie przykręcamy metalową osłonę i przykręcamy koła zębate.

Pozostało wymienić uszczelniacz wału.

1. Wyciągamy zębatkę napędową paska (uważajmy na KLIN !)
2. wyciągamy blaszaną podkładkę

Uszczelniacz zmieniamy tak samo jak uszczelniacze wałków.

Teraz wkładamy podkładkę i zakładamy zębatkę (warto przesmarować wewnętrzny otwór zwykłym smarem maszynowym aby na przyszłość nie było problemu ze ściągnięciem tej zębatki) Pamiętajmy o KLINIE !

Zajmijmy się dalej rozrządem.

1. Odkręcamy teraz łożysko napinacza oraz drugie nieruchome łożysko i zastępujemy je nowymi
2. Jesteśmy teraz gotowi do kluczowej operacji czyli (prawidłowego) założenia paska
3. Ustalamy koła zębate wałków oraz zębatkę na wale na znakach jak na obrazku.
4. Zakładamy pasek cały czas patrząc czy znaki się zgadzają.
5. Gdy już założymy pasek napinamy go za pomocą napinacza (nie może być luźny ale także nie można zbyt mocno go naciągnąć) i patrzymy na znaki, jeżeli wszystko jest zrobione prawidłowo możemy całość poskładać.
6. Zakładamy osłony, zakładamy koło napędowe pasków i zakładamy paski, naciągamy pasek alternatora, naciągamy pasek pompy wspomagania (i dokręcamy alternator i pompę)
7. Zakładamy osłonę wentylatora i zakładamy wentylator.
8. Teraz montujemy CAS. Pamiętajmy aby teraz ustawić prawidłowo zapłon !


[ Komentarz dodany przez: ToM: Czw 12 Cze, 2008 02:11 ]

Artykulik przysłany już dość dawno przez Blurka - pozwoliłem sobie go zamieścić na forum.
Załączniki
pasekr_1.jpg
pasekr_2.jpg
pasekr_3.jpg
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez blurek, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.ext.com.pl - radiolinie, teleinformatyka
Russel555
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 51
Rejestracja: sob 15 lis, 2008 07:08
Lokalizacja: Warszawa/Ursynow

Hmmm dziwne bo jak zadzwonilem do serwisu Nissana na ul.Pulawskiej Do Zaborowskiego to mi powiedzieli ze Nissan 200sx S13 rok 94 to ma lancuch ?????????????
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

to jest opis do ca18det ktory jest na pasku, sr20det jest na lancuchu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”