montaż shortshiftera

Porady jak co zrobić w naszych autach

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Montowałem szortszifter: Circuit Sports V2.

Obrazek

Najpierw odkręcamy gałkę i zdejmujemy środkową część tunelu dookoła dźwigni ( 6 zatrzasków ). Następnie odkręcamy metalową ramkę dookoła drążka i zdejmujemy gumową osłonę. Wygląda to teraz tak:

Obrazek

Następna gumowa osłona przytwierdzona jest trytytkami. Podnosimy ją do góry. Najlepiej jej nie niszczyć - przyda się.

Oto co widzimy:

Obrazek

Trzeba teraz zdjąć ten pierścień Siegera - przydadzą się specjalistyczne szczypce, bez też się da ale trudniej.
Wyciągamy dźwignię:

Obrazek

Teraz musimy odkręcić "pokrywkę" ze skrzyni. Cztery śruby są na wierzchu - idzie szybko. Dwie pozostałe gorzej. Trzeba się pomęczyć płaskim kluczem 10(najlepiej jakby był z grzechotką). Można sobie też pomóc sięgając tam spod samochodu(prawa strona).

Obrazek

Gdy już odkręcimy należy zdjąć prawdopodobnie przyklejony do skrzyni dekiel. Mi udało się to za pomocą krzywych kombinerek.(odradzam młotki itp.) Jest w skrzyni sprężynka więc jak tylko dekiel "puści" to dalej jest już prosto.

Obrazek

Obrazek

Uszczelka powinna zostać na skrzyni.
Teraz musimy rozkręcić nowy szifter inaczej trudno będzie dokręcić śruby. Operacja prosta, trzeba tylko pamiętać jak co wyglądało żeby złożyć z powrotem prawidłowo.
Bierzemy sam wybierak i dopasowywujemy biały plastik na jego końca do gniazda gdzie ma wejść. Ja tego nie zrobiłem od razu wpadło mi to do skrzyni i rozbierałem wszystko ponownie. U mnie trzeba było trochę papierem ściernym zmniejszyć średnicę plastiku.

Obrazek

Obrazek


Sam nowy dekiel przykręcamy z powrotem na skrzynię, ja posmarowałem jeszcze uszczelką silikonem w tubce :) Można przy okazji zmienić olej w skrzyni!
Potem skręcamy szifter - ja zrobiłem to z dodatkową porcją smaru. Montujemy osłony wszystko czyścimy itp. - GOTOWE

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzwoniene:
oczywiście szifter hałasował. Należało więc zdjąć(pierścień Siegera) grubszą część na wybieraku i pod O-ringi na których się trzyma nawinąć trochę teflonowej folii. Ciężar siedzi ciaśniej i nie dzwoni już.

Pozdro
Stay tuned
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

to wkręc teraz silnik na obroty i zobaczysz dalsza reakcje. heheh
pokręć SS na boki(lewo,prawo)
ile ma luzu obrotowego??
bo tutaj jest własnie błąd wykonania.

PS

Do moderatorów

Prosiłbym o przeniesienie posta tematycznego do 1 tematu lub wydzelenie podpietego tematu wraz z moja instrukcja, tak zeby bylo przejrzyście i czytelnie:
http://forum.turbokillers.com/tematy10/ ... a&start=90
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Autem już trochę pojeździłem. Hałasów nie ma. Luz obrotowy owszem występuje, ale nie przeszkadza. Czy jest szkodliwy?
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

jano86 pisze:Autem już trochę pojeździłem. Hałasów nie ma. Luz obrotowy owszem występuje, ale nie przeszkadza. Czy jest szkodliwy?
luz niejest szkodliwy, ale to wlasnie on powoduje dzwonienie-tak mi sie przynajmniej wydawalo.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

No też tak myślałem początkowo. Ale wystarczyło zdjąć to pogrubienie na drążku. Na jednych SS nakręcone, tu akurat trzymało się na O-ringach i podłożyć taśmę. Na razie jest spokój.
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Montowałem u siebie SS Cosmo Racing i wszystko poszło gładko bez rozbierania obu lewarków. Niedawno zacząłem słyszeć irytujące dzwonienie i podejrzenie padło na SS. Jeśli to nie problem chciałbym poprosić o dokładniejsze pokazanie, w którym miejscu należy zastosować taśmę. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jano86
Stały gość
Stały gość
Posty: 244
Rejestracja: sob 21 paź, 2006 17:16
Lokalizacja: Wwa

Więc tak. Tą grubsza część można zdjąć z drążka. To ona m.in. powoduje dzwonienie. Są wersje nakręcane - wtedy trzeba gwint taśmą owinąć. U mnie na tym cienkim drążku byłu O-ringi na których opiera się to pogrubienie. Nawinąłem taśmę pod o-ringi i jest ok.

Obrazek
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Awatar użytkownika
Sadzak
Stały gość
Stały gość
Posty: 311
Rejestracja: ndz 05 sie, 2007 20:24
Lokalizacja: Imielin
Kontakt:

Jano gdzie kupiłes short shiftera ??
Nissan s13 x4 - sprzedane wszystkie
NISSAN 200SX S14 1jz GTE - Driftwóz był
Czesci do s13/s14-- >PW/GG
Tel. 505 185 641
Auto performance service- swapy, tuning, naprawy
Imielin ul.krótka 2
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

Sadzak pisze:Jano gdzie kupiłes short shiftera ??
Patrzac na zawartosc paczki gdzie s w usa albo UK, do mnie jest zdecydowanie blizej i taniej :))
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
przemekD
Stały gość
Stały gość
Posty: 414
Rejestracja: czw 26 kwie, 2007 09:52
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

wielkie dzięki! Myślałem, że dźwięk dochodzi z dalszych partii ss
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to Sam”