Witam
Z racji tego, iż padła mi pompa sprzęgła //wyciek płynu po pedale sprzęgła// doszedłem do wniosku, że nie będę płacił nikomu za robotę i zrobiłem sobie sam
Przystępując do naprawy tej pompki należy uzbroić się w:
1. Porządny śrubokręt z płaską końcówką
2. Klucz nasadowy 12
3. Naprawdę solidny klucz otwarty 10
4. Kombinerki >> też solidne
5. Małe szczypce
6. Malutki śrubokręt płaski (precyzyjne narzędzie musi myć)
7. Mocna kawa/paczka fajek *
*- niepotrzebne skreślić
Całkowity koszt naprawy w moim przypadku wyniósł 11,10 PLN
Tyle kosztuje Zestaw naprawczy pompy sprzęgła zamawiany w INTERCARS'ie.
Tak to to wygląda:
OK
Całość rozpoczynamy od wyssania czymś (np. strzykawką) płynu ze zbiorniczka // o ile jeszcze tam jest. Potem w niezbyt komfortowej pozycji głową w dół i dobieramy się do mocowania tłoka przy pedale.
Widać tam sworzeń i zawleczkę.
Wyciągamy zawleczkę i sworzeń powinien bez większych oporów nam wyskoczyć.
W efekcie powyższych działań powinniśmy otrzymać taki widok na podłodze
Po otrząśnięciu się i dojściu do siebie przechodzimy do komory silnika.
Widok na pompę.
Kluczem nasadowym 12 demontujemy dwie nakrętki trzymające pompę na miejscu.
Górna.
Dolna.
Delikatnie wyciągamy pompę.
Jak widać na powyższym zdjęciu nadal mam przykręcony przewód od wysprzęglika (czy jak to się tam nazywa).
Na zdjęciu niżej widać dokładnie co trzeba odkręcić żeby w pełni uwolnić pompę. Mi niestety się nie udało, więc radzę uważać. Klucz 10 potrzebny do tej operacji załatwił mi tą nakrętkę na okrągło.
Nie zrażając się niepowodzeniem z tamtą nakrętką bierzemy się za śrubę ograniczającą skok tłoka wewnątrz pompy. Solidny płaski śrubokręt i delikatne puknięcie młoteczkiem powinno załatwić sprawę.
WAŻNE!!! NIE WYKRĘCAĆ CAŁKOWICIE TEJ ŚRUBY!! POPUŚCIĆ JĄ TYLKO!!
Zdejmujemy gumę która będzie wymieniona.
Dobieramy się teraz do popychadła tłoka
Krócej mówiąc jest to kawał pręta z zaokrągloną główką i podkładką dociśnięty dziwną zawleczką. Tu przyda się śrubokręcik precyzyjny żeby wyciągnąć tą zawleczkę
W ramach szeroko pojętego luzu demontujemy plastikowy cylinder zbiorniczka na płyn lekko przekręcając i zsuwając go z mocowania na pompie.
Tak przygotowani wykręcamy wcześniej wspomnianą śrubę pilnując żeby tłok wewnątrz pompy nam nie wystrzelił (przytrzymujemy go palcem wciskając do środka).
No i mamy tłoka w całej swej okazałości.
Dobieramy się do tłoka i zdejmujemy zużyte gumki.
Tak wygląda porównanie nowej gumki (lewa) i starej (prawa)
Czyścimy tłoka i delikatnie zakładamy świeże gumki oraz sprężynę.
Powoli i ostrożnie zakładamy tłok na pompę.
Czyścimy śrubę prowadzącą tłok i zmieniamy gumowy o-ring na nowy.
Po zainstalowaniu tłoka wkręcamy śrubę prowadzącą.
Zakładamy podkładkę i nową gumę na popychacz
Zakładamy popychacz i dociskamy zawleczką.
Zakładamy gumę na pompę.
Zakładamy nakrętkę i uchwyt na popychacz.
Kolejną częścią jest cylinder zbiornika płynu.
Po dokręceniu wszystkiego możemy zakładać pompę w jej dedykowane miejsce.
Gdy już mamy pompę zamontowaną na ramie możemy zalać płynem (w/g serwisówki ma to być płyn DOT-3)
Teraz pozostaje tylko zamocować popychacz do pedału sprzęgła używając wcześniej wyjętego trzpienia i zawleczki, a po tym bawić się w odpowietrzenie układu.
Co jakiś czas dolewka płynu będzie potrzebna.
Ja się bawiłem z tym 30 minut (naprawa), a odpowietrzałem prawie 3 godziny
Tyle ode mnie. Może się komus przyda.
Pozdro.
Naprawiamy pompę sprzęgła w S13
Moderator: Moderator
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- raven155
- Coś już wiem
- Posty: 80
- Rejestracja: czw 13 wrz, 2007 10:57
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Po przeczytaniu tego tematu padlo mi sprzeglo, serio
Co do odkrecania przewodu, ja podeszlem najpierw z zwyklym kluczem po chwili wiedzialem co sie swieci i siegnalem po zabke. Poszlo bezproblemowo.
Co do odkrecania przewodu, ja podeszlem najpierw z zwyklym kluczem po chwili wiedzialem co sie swieci i siegnalem po zabke. Poszlo bezproblemowo.
Dodam od siebie, że warto wymienić jeszcze jedną gumkę. U mnie była ona winna zapadaniu sie pedału sprzęgła.
Znajduje się po przykrywką z dziurkami w miejscu gdzie mocuje się sprężynę. Jest ona na małym tłoczku.
Zdjęcia najlepiej wyjaśnią o co chodzi:
Znajduje się po przykrywką z dziurkami w miejscu gdzie mocuje się sprężynę. Jest ona na małym tłoczku.
Zdjęcia najlepiej wyjaśnią o co chodzi:
Stand Alone Haltech, Sprzęgła XTD, kute korby tłoki, HKS SSQV, Reg. ciśn. paliwa Sard, Apexi AVC-R ----> PW
Janek a ona, ta gumka tez jest w zestawie czy nie ???
swego czasu wymieniealem gumki ale juz nie pamieta:)
plus dla Janka
swego czasu wymieniealem gumki ale juz nie pamieta:)
plus dla Janka
to ja dodam od siebie ze jak ktos je duzo Stejków i ma "krzepe w lapie" to te nakredki od wezykow na klucz 10 (te ktora Tigra załatwil na "okrągło") bardzo fajnie odkreca sie kombinerkami lub szczypcami - ale takimi majacymi zabkowane "oczko"
lub najlepiej szczypcami
ja tym sposobem odkrecilem wszystkie nakredki w wezach hamulcowych oraz wszystkie na wezykach od sprzegla bez wiekszego problemu nie uszkadzajac ich znacznie
jedyne co trzeba pamietac, to fakt ze aby to skutecznie zadzialalo, to kombinerki musza byc bardzo mocno zacisniete - tak aby sie nie slizgaly i nie obkrecaly na nakredce
lub najlepiej szczypcami
ja tym sposobem odkrecilem wszystkie nakredki w wezach hamulcowych oraz wszystkie na wezykach od sprzegla bez wiekszego problemu nie uszkadzajac ich znacznie
jedyne co trzeba pamietac, to fakt ze aby to skutecznie zadzialalo, to kombinerki musza byc bardzo mocno zacisniete - tak aby sie nie slizgaly i nie obkrecaly na nakredce
Ostatnio zmieniony czw 02 maja, 2013 01:48 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen