Strona 1 z 2

Masy silników Nissana..

: śr 05 lis, 2008 20:04
autor: roball
Rzadko się szuka takich danych, ale jak już to ciężko trafić ...
poniższe dane wyszukał scooter (zaczynam zastanawiać się czy nie da się go zainstalować jako plugin do przeglądarki :D )


CA18DET
- bez kolektorów i turbiny - 150kg

SR20DET
- bez kolektorów i turbiny - 140kg

VH45DE
- bez kolektorów i turbiny - 218kg

VR38DETT
- kompletny uzbrojony silnik (łącznie z DP) - 276kg

KA24DE
- kompletny silnik - 168kg



----------------- dla szukajki: -----------------------------------
masa CA, masa SR, masa VH, masa VR, masa KA, masa RB
waga CA, waga SR, waga VH, waga VR, waga KA, waga RB
ile waży
jaką ma masę?

: śr 05 lis, 2008 21:05
autor: scooter
A instaluj :lol:
może wreszcie na coś się przydam

VQ35DE z nissana 350Z kompletny
263kg >>> w tym sama skrzynia 54kg

VG30DETT
213kg

L28E z nissana 280ZX
183kg

VG30E z nissana Z31
162kg

: śr 05 lis, 2008 22:04
autor: roball
jeszcze zostały RB...

: śr 05 lis, 2008 22:10
autor: scooter
RB25DET z skrzynią
302kg

RB26DETT bez skrzyni
256kg


skoro już tak się rozbujaliśmy z tym ważeniem to podam jeszcze masę kilku silników SWAP OWANYCH

Toyota 1UZ-FF
-skrzynia R154 =220kg
-skrzynia W58 =211kg

2JZ-GTE
-skrzynia 6biegowa =233kg

Doge Viper 8.2 litra
325kg

BMW 4.5 litra V12 blok IRON
442kg !!!

BMW 3.0-4.0 V8
210kg

Ferrari F50 4.7 litra V12
196kg

Porsche 911 6cyl.
127kg

Infinity Q45 V8
231kg

Nissam Maxima 3.0 V6
120kg

CA20
122kg

VRT35 GTP V12
155kg

jakby coś jeszcze interesowało to pisać ;)

Re: Masy silników Nissana..

: czw 06 lis, 2008 10:52
autor: Neo2005
roball pisze:Rzadko się szuka takich danych, ale jak już to ciężko trafić ...
poniższe dane wyszukał scooter (zaczynam zastanawiać się czy nie da się go zainstalować jako plugin do przeglądarki :D )


CA18DET
- bez kolektorów i turbiny - 150kg

SR20DET
- bez kolektorów i turbiny - 140kg

VH45DE
- bez kolektorów i turbiny - 218kg

VR38DETT
- kompletny uzbrojony silnik (łącznie z DP) - 276kg

KA24DE
- kompletny silnik - 168kg



----------------- dla szukajki: -----------------------------------
masa CA, masa SR, masa VH, masa VR, masa KA, masa RB
waga CA, waga SR, waga VH, waga VR, waga KA, waga RB
ile waży
jaką ma masę
Waga ca18det podana jest ze skrzynią czy bez?

I około ilu wazy kompletny ca18det, bo rb25det mam rozumieć ze scooter podał tą wage 300kg za kompletny motor?

Pytam bo chce mniej więcej zobaczyć jak to się bedzie miało do swapa.

: czw 06 lis, 2008 12:18
autor: scooter
CA18DET
- bez kolektorów i turbiny - 150kg

skoro bez tego to i bez skrzyni :wink:

: czw 06 lis, 2008 12:40
autor: Neo2005
scooter pisze:CA18DET
- bez kolektorów i turbiny - 150kg

skoro bez tego to i bez skrzyni :wink:
To ile wazy ca18det ze wszyskim (silnik,kolektory,turbo,skrzynia itp) i to samo pytanie do rb25det?

: czw 06 lis, 2008 13:05
autor: scooter
RB25DET z skrzynią
302kg

a do wagi CA myślę ze powinieneś dodać od 50-70kg więcej nie powinno być

: czw 06 lis, 2008 13:19
autor: Neo2005
scooter pisze:RB25DET z skrzynią
302kg

a do wagi CA myślę ze powinieneś dodać od 50-70kg więcej nie powinno być
Spoko, wychodzi na to ze rb jest cięzszy o jakieś 80-100kg a nie jak ktoś wcześniej pisał 50kg. ;)

: czw 06 lis, 2008 14:15
autor: roball
skrzynka od CA waży poniżej 50kg - bez większego wysiłku podnoszę ją sam - tylko cholerstwo niewygodne do noszenia bo długie ;)

masy poszczególnych skrzyń tego samego układu (np. silnik wzdłużnie przód, napęd tył) powinny być bardzo zbliżone - bo cóż można w takiej skrzyni wymyślić oprócz bardziej wytrzymałych materiałów na tryby...

: pt 07 lis, 2008 10:20
autor: Pajak2444
rb25det w calym swapie jest ciezszy od CA18 ze wszystkim o 90kg.
jak bede w domu to wkleje porownanie mas i jej rozkladu w przypadku S13

: pt 07 lis, 2008 10:57
autor: Neo2005
Pajak2444 pisze:rb25det w calym swapie jest ciezszy od CA18 ze wszystkim o 90kg.
jak bede w domu to wkleje porownanie mas i jej rozkladu w przypadku S13
Spoko, czekam na "porownanie mas i jej rozkladu w przypadku S13" bo to dla mnie wazne.

: sob 08 lis, 2008 02:00
autor: szeni
skrzynia bez dzwigni zmiany biegow i plynow wazy dokladnie 32.5kg

: sob 08 lis, 2008 19:47
autor: Pajak2444
RB25DET in a S13 is really sweet! I got 2 friends here having that engine in a S13 and A31 Cefiro. Yes, weight distribution will be an issue but not a problem though.

The guy did weighted his RB25DET S13 and found out that the front was off by about 9%, making it close to 65/35 distribution (initial weight distribution was 56/44) What he did :-

1. Change front rims to lighter rims, use aluminum radiator, VR4 intercooler instead of Blitz triple core, aluminum front bonnet and side fenders, take out the A/C and use fibre front bumper.
2. add a bit of weight at rear suspension tower and put heavier rims in the spare tire compartment.
3. Revised suspension settings (I'll try to find out what he did on this).

After some adjustments with the suspension, he got 57/43 distribution ratio, which i think was quite ok since it's close to the initial setting.

The car handles fine and very very driftable. Drifting is predictable and understeer is not as bad as it was before. After all, the RB25DET have tonnes of torque to make the rear slides out! ;) very very nice!

: sob 08 lis, 2008 21:22
autor: roball
W drifcie silna nadsterowność nie jest problemem - tak naprawdę jest to zjawisko dzięki któremu drift w ogóle jest możliwy..
nawet przy rozkładzie po przeszczepie dałoby się startować - kwestia umiejętności (i preferencji - nawet w F1 niektórzy kierowcy wolą nadsterowność)

PS
z zatankowanym bakiem seryjny rozkład mas s13 (wersja bez klimy) to 52/48 ;)