OIL CATCH TANK - TROSZKĘ TEORII

Artykuły dotyczące Tuningu i Techniki

Moderator: Moderator

ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

Myślę,że nie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości na temat OCT ,odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz plusy i minusy źle lub dobrze zbudowanego układu.Jak znajde czas to napisze pare mądrych rzeczy.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

@Tigra
jeszcze jedna modyfikacja - można dać na wyjście z CT zawór kierunkowy (przepływ na zewnątrz, zaworek musi mieć odpowiedni przekrój i musi być "miękki" - żeby się otwierał przy najmniejszym ciśnieniu w skrzyni korbowej )
dzięki temu nadciśnienie blow-by będzie miało ujście,
a podciśnienie wytwarzane przez pompę olejową będzie zasysać olej z głowicy - razem ze świeżym powietrzem (przez filterki na pokrywach zaworów)
ppp pisze:Myślę,że nie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości na temat OCT ,odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz plusy i minusy źle lub dobrze zbudowanego układu.Jak znajde czas to napisze pare mądrych rzeczy.
zabrzmiałeś jak profesor w przedszkolu 8)


zostało powiedziane że

- zła konstrukcja powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej co w efekcie przekłada się na
1. Wywalenie uszczelniaczy na wale
2. Utrudniony obieg oleju (nie spływa spod pokryw zaworów)
3. Finalnie uszkodzenie silnika wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia/za małej ilości oleju

- seryjna konstrukcja jest bezpieczna, ale powoduje zmulenie auta w dolnym zakresie obrotów

- zaproponowane przeze mnie rozwiązanie
1. Likwiduje wadę seryjnego układu
2. Zapewnia swobodny spływ oleju
3. Likwiduje ciśnienie wynikające z przedmuchów na pierścieniach i podciśnienie wynikające z pracy pompy oleju

WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy do dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 17:56 ]
roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy co dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

spotkałem się z takim pomysłem..
ale jak to działa?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

Pełnią rozwiazania o którym piszę było by zastosowanie Crankcase Evacuation System. Fotki w załączniku.

Patent montujemy na downpipe'a. Spaliny powodują podciśnieniew układzie i wyciągają odmę z silnika. Na fotce widać, że nie ma tam OCT. Moim zdaniem błąd. Odma nie oczyszczona w OCT wyciągana przez wydech może powodowac puszczenie czarnego "bąka" przez spalenie oleju zaraz za turbiną przy ostrzejszej jeździe. Wpięcie przed CES catch tank'a oczysci odmę i zapobiegnie czarnemu dymkowi //chociaż trochę//. Poza tym robi się ekologiczniej.

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 08:13 ]
Byłbym zapomniał...

Crankcase Evacuation System dedykowany jest dla silników NA. Nie mam 100% pewności, że działa to dobrze w jednostkach turbo. Jednak jak widać na focie tego 2JZ chyba spełnia swoją rolę...
Załączniki
Przykład zamontowanego CES bez OCT. Silnik to chyba 2JZ
Przykład zamontowanego CES bez OCT. Silnik to chyba 2JZ
crankcase evacuation system w detalach
crankcase evacuation system w detalach
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

już mniej więcej wiem jak to działa
wylot z rurki musi być ustawiony w przeciwną stronę niż kierunek przepływu spalin,
spaliny opływając rurkę powodują powstanie podciśnienia przy jej ujściu (podobnie działa szyber dach - mimo że jest otwarty do tyłu to wysysa powietrze ze środka)

niedługo będę robił wydech (w końcu) i dam dwie flansze pod sondę lambda (na wszelki wypadek jakby mi się szerokopasmówki zachciało) - jedna będzie wolna więc wkręcę tam rurkę i przetestuję jak to działa w silnikach turbo..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
edek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: śr 01 paź, 2008 12:34
Lokalizacja: słupca

Wg mnie wersja 9 jest najlepsza ale :
Wyjście z dekla walka ssącego w dół do skrzyni zaślepić a pod rurę idącą do skrzyni korbowej podłączyć OCT. Wtedy świeże powietrze zasysane wpada przez 2 filtry do dekli zaworowych , przewietrza głowicę następnie wspomagając spływ oleju jest zasysane do skrzyni korbowej i potem wylatuje do OCT. Oczywiście 2 zaworki zwrotne jeden na przewodzie z kolektora i drugi na przewodzie przed turbo.
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

polecam przeczytać link i link .Generalnie wychodzi na to,że sprawdzony jest układ z dwoma catchtankami,po jednym dla każdej pokrywy zaworów.Obieg otwarty czyli puszczone w atmosfere.Zawór PCV zaślepiont,a odma ze skrzyni korbowej nie ruszana (zalecane jest sprawdzenie jej drożności) .
edek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 92
Rejestracja: śr 01 paź, 2008 12:34
Lokalizacja: słupca

no tak a jak w skrzyni korbowej pojawi sie nadciśnienie to olej nie splynie z czapki i ...??
ppp
Stały gość
Stały gość
Posty: 237
Rejestracja: czw 16 lis, 2006 18:33

Jakbyś zajrzał do linków to buś zobaczył,że taki układ jak napisałem rozwiązuje ten problem(w miare,ale do suchej miski brakuje).
Poza tym głowica nie jest szczelnie oddzielona od skrzyni korbowej,więc gazy nie wylatują tylko przez jedną odmę.

Jeszcze można spróbować z elektryczną pompą klik ,wydaje się najlepszym rozwiązaniem (nie licząc suchej miski)
Awatar użytkownika
Maretzky
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 826
Rejestracja: śr 29 paź, 2003 18:04
Lokalizacja: Wejherowo

Powiedzcie cos o wariancie nr 4. Chce tak zrobic u siebie w silniku RB25 , tylko z taka róznicą ze obie odmy są połączone ze sobą.

Obrazek

W tej chwili mam tam dwa filterki , ale przez ten nad turbiną zaczeło lekko olejem walic.
Obrazek
Awatar użytkownika
TiGRA
-#Administrator
-#Administrator
Posty: 1777
Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
Kontakt:

takie pytanie na szybko... na której stronie masz przewód odmy ze skrzyni korbowej do głowicy? RB nie oglądałem aż tak dokładnie :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

odgrzeje kotleta bo mnie zaciekawil ostatni post Maretzky'ego :D

jak to z ta odma jest z RB25 xD
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
Awatar użytkownika
Bvlgari
Stały gość
Stały gość
Posty: 242
Rejestracja: czw 05 lis, 2009 19:51
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

co do OCT też jestem ciekaw jak to w RB wygląda :)
Ostatnio zmieniony pt 04 kwie, 2014 10:30 przez Bvlgari, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Andy
Postojebca
Postojebca
Posty: 1477
Rejestracja: wt 05 kwie, 2011 02:51
Lokalizacja: Legnica
Kontakt:

ja to zrobilem tak jak zrobil to u siebie Katod z driftshop/RWD Power w swoiim s14 RB

nizej foty katoda

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob 05 kwie, 2014 23:48 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”