OIL CATCH TANK - TROSZKĘ TEORII
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
@Tigra
jeszcze jedna modyfikacja - można dać na wyjście z CT zawór kierunkowy (przepływ na zewnątrz, zaworek musi mieć odpowiedni przekrój i musi być "miękki" - żeby się otwierał przy najmniejszym ciśnieniu w skrzyni korbowej )
dzięki temu nadciśnienie blow-by będzie miało ujście,
a podciśnienie wytwarzane przez pompę olejową będzie zasysać olej z głowicy - razem ze świeżym powietrzem (przez filterki na pokrywach zaworów)
zostało powiedziane że
- zła konstrukcja powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej co w efekcie przekłada się na
1. Wywalenie uszczelniaczy na wale
2. Utrudniony obieg oleju (nie spływa spod pokryw zaworów)
3. Finalnie uszkodzenie silnika wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia/za małej ilości oleju
- seryjna konstrukcja jest bezpieczna, ale powoduje zmulenie auta w dolnym zakresie obrotów
- zaproponowane przeze mnie rozwiązanie
1. Likwiduje wadę seryjnego układu
2. Zapewnia swobodny spływ oleju
3. Likwiduje ciśnienie wynikające z przedmuchów na pierścieniach i podciśnienie wynikające z pracy pompy oleju
WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
jeszcze jedna modyfikacja - można dać na wyjście z CT zawór kierunkowy (przepływ na zewnątrz, zaworek musi mieć odpowiedni przekrój i musi być "miękki" - żeby się otwierał przy najmniejszym ciśnieniu w skrzyni korbowej )
dzięki temu nadciśnienie blow-by będzie miało ujście,
a podciśnienie wytwarzane przez pompę olejową będzie zasysać olej z głowicy - razem ze świeżym powietrzem (przez filterki na pokrywach zaworów)
zabrzmiałeś jak profesor w przedszkoluppp pisze:Myślę,że nie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości na temat OCT ,odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz plusy i minusy źle lub dobrze zbudowanego układu.Jak znajde czas to napisze pare mądrych rzeczy.
zostało powiedziane że
- zła konstrukcja powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej co w efekcie przekłada się na
1. Wywalenie uszczelniaczy na wale
2. Utrudniony obieg oleju (nie spływa spod pokryw zaworów)
3. Finalnie uszkodzenie silnika wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia/za małej ilości oleju
- seryjna konstrukcja jest bezpieczna, ale powoduje zmulenie auta w dolnym zakresie obrotów
- zaproponowane przeze mnie rozwiązanie
1. Likwiduje wadę seryjnego układu
2. Zapewnia swobodny spływ oleju
3. Likwiduje ciśnienie wynikające z przedmuchów na pierścieniach i podciśnienie wynikające z pracy pompy oleju
WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy do dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 17:56 ]
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy co dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
Pełnią rozwiazania o którym piszę było by zastosowanie Crankcase Evacuation System. Fotki w załączniku.
Patent montujemy na downpipe'a. Spaliny powodują podciśnieniew układzie i wyciągają odmę z silnika. Na fotce widać, że nie ma tam OCT. Moim zdaniem błąd. Odma nie oczyszczona w OCT wyciągana przez wydech może powodowac puszczenie czarnego "bąka" przez spalenie oleju zaraz za turbiną przy ostrzejszej jeździe. Wpięcie przed CES catch tank'a oczysci odmę i zapobiegnie czarnemu dymkowi //chociaż trochę//. Poza tym robi się ekologiczniej.
[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 08:13 ]
Byłbym zapomniał...
Crankcase Evacuation System dedykowany jest dla silników NA. Nie mam 100% pewności, że działa to dobrze w jednostkach turbo. Jednak jak widać na focie tego 2JZ chyba spełnia swoją rolę...
Patent montujemy na downpipe'a. Spaliny powodują podciśnieniew układzie i wyciągają odmę z silnika. Na fotce widać, że nie ma tam OCT. Moim zdaniem błąd. Odma nie oczyszczona w OCT wyciągana przez wydech może powodowac puszczenie czarnego "bąka" przez spalenie oleju zaraz za turbiną przy ostrzejszej jeździe. Wpięcie przed CES catch tank'a oczysci odmę i zapobiegnie czarnemu dymkowi //chociaż trochę//. Poza tym robi się ekologiczniej.
[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 08:13 ]
Byłbym zapomniał...
Crankcase Evacuation System dedykowany jest dla silników NA. Nie mam 100% pewności, że działa to dobrze w jednostkach turbo. Jednak jak widać na focie tego 2JZ chyba spełnia swoją rolę...
- Załączniki
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
już mniej więcej wiem jak to działa
wylot z rurki musi być ustawiony w przeciwną stronę niż kierunek przepływu spalin,
spaliny opływając rurkę powodują powstanie podciśnienia przy jej ujściu (podobnie działa szyber dach - mimo że jest otwarty do tyłu to wysysa powietrze ze środka)
niedługo będę robił wydech (w końcu) i dam dwie flansze pod sondę lambda (na wszelki wypadek jakby mi się szerokopasmówki zachciało) - jedna będzie wolna więc wkręcę tam rurkę i przetestuję jak to działa w silnikach turbo..
wylot z rurki musi być ustawiony w przeciwną stronę niż kierunek przepływu spalin,
spaliny opływając rurkę powodują powstanie podciśnienia przy jej ujściu (podobnie działa szyber dach - mimo że jest otwarty do tyłu to wysysa powietrze ze środka)
niedługo będę robił wydech (w końcu) i dam dwie flansze pod sondę lambda (na wszelki wypadek jakby mi się szerokopasmówki zachciało) - jedna będzie wolna więc wkręcę tam rurkę i przetestuję jak to działa w silnikach turbo..
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Wg mnie wersja 9 jest najlepsza ale :
Wyjście z dekla walka ssącego w dół do skrzyni zaślepić a pod rurę idącą do skrzyni korbowej podłączyć OCT. Wtedy świeże powietrze zasysane wpada przez 2 filtry do dekli zaworowych , przewietrza głowicę następnie wspomagając spływ oleju jest zasysane do skrzyni korbowej i potem wylatuje do OCT. Oczywiście 2 zaworki zwrotne jeden na przewodzie z kolektora i drugi na przewodzie przed turbo.
Wyjście z dekla walka ssącego w dół do skrzyni zaślepić a pod rurę idącą do skrzyni korbowej podłączyć OCT. Wtedy świeże powietrze zasysane wpada przez 2 filtry do dekli zaworowych , przewietrza głowicę następnie wspomagając spływ oleju jest zasysane do skrzyni korbowej i potem wylatuje do OCT. Oczywiście 2 zaworki zwrotne jeden na przewodzie z kolektora i drugi na przewodzie przed turbo.
Jakbyś zajrzał do linków to buś zobaczył,że taki układ jak napisałem rozwiązuje ten problem(w miare,ale do suchej miski brakuje).
Poza tym głowica nie jest szczelnie oddzielona od skrzyni korbowej,więc gazy nie wylatują tylko przez jedną odmę.
Jeszcze można spróbować z elektryczną pompą klik ,wydaje się najlepszym rozwiązaniem (nie licząc suchej miski)
Poza tym głowica nie jest szczelnie oddzielona od skrzyni korbowej,więc gazy nie wylatują tylko przez jedną odmę.
Jeszcze można spróbować z elektryczną pompą klik ,wydaje się najlepszym rozwiązaniem (nie licząc suchej miski)
- TiGRA
- -#Administrator
- Posty: 1777
- Rejestracja: pt 06 lip, 2007 11:17
- Lokalizacja: Kórnik /k. Poznania
- Kontakt:
takie pytanie na szybko... na której stronie masz przewód odmy ze skrzyni korbowej do głowicy? RB nie oglądałem aż tak dokładnie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym dniu następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
odgrzeje kotleta bo mnie zaciekawil ostatni post Maretzky'ego
jak to z ta odma jest z RB25 xD
jak to z ta odma jest z RB25 xD
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen
co do OCT też jestem ciekaw jak to w RB wygląda
Ostatnio zmieniony pt 04 kwie, 2014 10:30 przez Bvlgari, łącznie zmieniany 1 raz.
ja to zrobilem tak jak zrobil to u siebie Katod z driftshop/RWD Power w swoiim s14 RB
nizej foty katoda
nizej foty katoda
Ostatnio zmieniony sob 05 kwie, 2014 23:48 przez Andy, łącznie zmieniany 1 raz.
As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
but if I spin and begin to slide, please dear god, protect my ride.
-Amen