Strona 2 z 3

: czw 29 sty, 2009 13:56
autor: ppp
Myślę,że nie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości na temat OCT ,odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz plusy i minusy źle lub dobrze zbudowanego układu.Jak znajde czas to napisze pare mądrych rzeczy.

: czw 29 sty, 2009 14:50
autor: roball
@Tigra
jeszcze jedna modyfikacja - można dać na wyjście z CT zawór kierunkowy (przepływ na zewnątrz, zaworek musi mieć odpowiedni przekrój i musi być "miękki" - żeby się otwierał przy najmniejszym ciśnieniu w skrzyni korbowej )
dzięki temu nadciśnienie blow-by będzie miało ujście,
a podciśnienie wytwarzane przez pompę olejową będzie zasysać olej z głowicy - razem ze świeżym powietrzem (przez filterki na pokrywach zaworów)
ppp pisze:Myślę,że nie zostały rozwiane wszelkie wątpliwości na temat OCT ,odpowietrzenia skrzyni korbowej oraz plusy i minusy źle lub dobrze zbudowanego układu.Jak znajde czas to napisze pare mądrych rzeczy.
zabrzmiałeś jak profesor w przedszkolu 8)


zostało powiedziane że

- zła konstrukcja powoduje wzrost ciśnienia w skrzyni korbowej co w efekcie przekłada się na
1. Wywalenie uszczelniaczy na wale
2. Utrudniony obieg oleju (nie spływa spod pokryw zaworów)
3. Finalnie uszkodzenie silnika wynikające ze zbyt niskiego ciśnienia/za małej ilości oleju

- seryjna konstrukcja jest bezpieczna, ale powoduje zmulenie auta w dolnym zakresie obrotów

- zaproponowane przeze mnie rozwiązanie
1. Likwiduje wadę seryjnego układu
2. Zapewnia swobodny spływ oleju
3. Likwiduje ciśnienie wynikające z przedmuchów na pierścieniach i podciśnienie wynikające z pracy pompy oleju

WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE

: czw 29 sty, 2009 17:55
autor: TiGRA
roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy do dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...

[ Dodano: Czw 29 Sty, 2009 17:56 ]
roball pisze: WADY:
1. przy dużym blow-by może śmierdzieć spalinami (można dać wąż na wyjście z CT i wyprowadzić pod samochód)
2. Jest cholernie NIEEKOLOGICZNE
ad.1. Wężyk o którym piszesz można by wpiąć w układ wydechowy co dałoby dodatkowy efekt stałego podciśnienia w układzie...

: czw 29 sty, 2009 18:47
autor: roball
spotkałem się z takim pomysłem..
ale jak to działa?

: pt 30 sty, 2009 08:02
autor: TiGRA
Pełnią rozwiazania o którym piszę było by zastosowanie Crankcase Evacuation System. Fotki w załączniku.

Patent montujemy na downpipe'a. Spaliny powodują podciśnieniew układzie i wyciągają odmę z silnika. Na fotce widać, że nie ma tam OCT. Moim zdaniem błąd. Odma nie oczyszczona w OCT wyciągana przez wydech może powodowac puszczenie czarnego "bąka" przez spalenie oleju zaraz za turbiną przy ostrzejszej jeździe. Wpięcie przed CES catch tank'a oczysci odmę i zapobiegnie czarnemu dymkowi //chociaż trochę//. Poza tym robi się ekologiczniej.

[ Dodano: Pią 30 Sty, 2009 08:13 ]
Byłbym zapomniał...

Crankcase Evacuation System dedykowany jest dla silników NA. Nie mam 100% pewności, że działa to dobrze w jednostkach turbo. Jednak jak widać na focie tego 2JZ chyba spełnia swoją rolę...

: pt 30 sty, 2009 16:18
autor: roball
już mniej więcej wiem jak to działa
wylot z rurki musi być ustawiony w przeciwną stronę niż kierunek przepływu spalin,
spaliny opływając rurkę powodują powstanie podciśnienia przy jej ujściu (podobnie działa szyber dach - mimo że jest otwarty do tyłu to wysysa powietrze ze środka)

niedługo będę robił wydech (w końcu) i dam dwie flansze pod sondę lambda (na wszelki wypadek jakby mi się szerokopasmówki zachciało) - jedna będzie wolna więc wkręcę tam rurkę i przetestuję jak to działa w silnikach turbo..

: czw 26 mar, 2009 20:36
autor: edek
Wg mnie wersja 9 jest najlepsza ale :
Wyjście z dekla walka ssącego w dół do skrzyni zaślepić a pod rurę idącą do skrzyni korbowej podłączyć OCT. Wtedy świeże powietrze zasysane wpada przez 2 filtry do dekli zaworowych , przewietrza głowicę następnie wspomagając spływ oleju jest zasysane do skrzyni korbowej i potem wylatuje do OCT. Oczywiście 2 zaworki zwrotne jeden na przewodzie z kolektora i drugi na przewodzie przed turbo.

: czw 26 mar, 2009 21:49
autor: ppp
polecam przeczytać link i link .Generalnie wychodzi na to,że sprawdzony jest układ z dwoma catchtankami,po jednym dla każdej pokrywy zaworów.Obieg otwarty czyli puszczone w atmosfere.Zawór PCV zaślepiont,a odma ze skrzyni korbowej nie ruszana (zalecane jest sprawdzenie jej drożności) .

: czw 26 mar, 2009 22:00
autor: edek
no tak a jak w skrzyni korbowej pojawi sie nadciśnienie to olej nie splynie z czapki i ...??

: czw 26 mar, 2009 23:51
autor: ppp
Jakbyś zajrzał do linków to buś zobaczył,że taki układ jak napisałem rozwiązuje ten problem(w miare,ale do suchej miski brakuje).
Poza tym głowica nie jest szczelnie oddzielona od skrzyni korbowej,więc gazy nie wylatują tylko przez jedną odmę.

Jeszcze można spróbować z elektryczną pompą klik ,wydaje się najlepszym rozwiązaniem (nie licząc suchej miski)

: ndz 31 paź, 2010 10:35
autor: Maretzky
Powiedzcie cos o wariancie nr 4. Chce tak zrobic u siebie w silniku RB25 , tylko z taka róznicą ze obie odmy są połączone ze sobą.

Obrazek

W tej chwili mam tam dwa filterki , ale przez ten nad turbiną zaczeło lekko olejem walic.

: ndz 31 paź, 2010 20:33
autor: TiGRA
takie pytanie na szybko... na której stronie masz przewód odmy ze skrzyni korbowej do głowicy? RB nie oglądałem aż tak dokładnie :mrgreen:

: czw 07 lis, 2013 18:33
autor: Andy
odgrzeje kotleta bo mnie zaciekawil ostatni post Maretzky'ego :D

jak to z ta odma jest z RB25 xD

: pt 04 kwie, 2014 10:30
autor: Bvlgari
co do OCT też jestem ciekaw jak to w RB wygląda :)

: sob 05 kwie, 2014 23:47
autor: Andy
ja to zrobilem tak jak zrobil to u siebie Katod z driftshop/RWD Power w swoiim s14 RB

nizej foty katoda

Obrazek
Obrazek
Obrazek