Silniki w NISSANACH Seria CA

Artykuły dotyczące Tuningu i Techniki

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
ipi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 183
Rejestracja: pt 23 cze, 2006 23:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[center]SERIA CA[/center]


Silniki 4 cylindrowe, 8 zaworowe ? SOHC oraz 16 zaworowe - DOHC
o pojemnościach od 1,6 do 2,0 litra o żeliwnym bloku i aluminiowej głowicy z paskiem rozrządu.


CA16S

1,6 litra (1598cc) chłodzona wodą 4 cylindrowa jednostka OHC o mocy 76 Km@5200 rpm
i momencie 123 Nm@3200 rpm napędzająca:
- Nissan Bluebird U12 ? 1989
- Nissan Bluebird T12/T72 1985-1990


[center]Obrazek [/center]


CA16DE

1,6 litra (1597cc) 16 zaworowy DOHC z wtryskiem paliwa produkowany od 1987 do 1988 roku jako przednionapędowy 120 konny silnik w:
- Nissan Pulsar NX
- Nissan Exa (Australia i Japonia)
- Nissan Sunny B12


[center]Obrazek [/center]


CA18(i)

1,8 litra 4 cylindrowy silnik o mocy 91 Km@5200 rpm paliwo dostarczane jest nie przez wielopunktowy wtrysk, co jest oznaczone jako ?E? w kodzie silnika tylko za pomocą przepustnicy, co oznaczone jest kodem ?i? silniki te napędzały:
- Nissan Skyline R31 R32 GXi (100 Km)
- Nissan Laurel C32 C33
- Nissan Bluebird RNU12


[center]Obrazek [/center]


CA18DE

1,8 litra (1809cc) DOHC 16V 135 Km@6400 rpm i momencie 159 Nm@5200 rpm produkowany od 1987 do 1989 roku posiada głowice taka samą jak CA18DET używany w:
- Nissan Pulsar NX
- Nissan Exa (Australia i Japonia)
- Nissan Skyline HR31 1800I 1985-1991 (Japonia)
- Nissan Silvia/180SX P/S13
- Nissan Sunny N13 (UK) (129 Km)
- Nissan Bluebird RNU12


[center]Obrazek [/center]


CA18ET

1,8 litra (1809cc) 135 Km I 183 Nm z jednej turbiny T2 bez intercoolera z wielopunktowym wtryskiem paliwa montowany w:
- Nissan 200SX Turbo 1984-1986 a w Kanadzie nawet do 1988
- Nissan Bluebird Turbo (UK)
- Nissan Silvia S12 (UK)


[center]Obrazek [/center]


CA18DET

1,8 litra ostatnia wypuszczona wersja CA, 169 Km i 225 Nm momentu obrotowego zupełnie nowy silnik DOHC z aluminiową 16 zaworową głowicą wyposażony w turbosprężarkę Garrett T25 chłodzoną intercoolerem, wyszły także wersje bez intercoolera, montowany w:
- Nissan Silvia S12 GT-X 1987-1988
- Nissan Silvia/180SX S13 1989-1990 (na rynku ogólnoświatowym)
- Nissan Bluebird RNU12 SSS ATTESA Limited 1989
- Nissan 200SX S13-U 1989-1993 (rynek europejski)


[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]

[center]GARRETT T25 turbosprężarka[/center]
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]


CA18S

1,8 litra na gaźniku dostępny wyłącznie w Japonii 98 konny z e 149 Nm momentu używany w:
- Nissan Laurel 1984
- Nissan Skyline 1984
- Nissan Stanza 1988
- Nissan Auster 1987-1988


[center]Obrazek [/center]


CA20E

2,0 litra (1974cc) SOHC 102 Km i 146 Nm momentu używany od 1981-1991 roku w:
- Nissan 200SX XE 1984-1988 (USA i Kanada)
- Nissan Gazelle (Australia)
- Nissan Stanza / Stanza Wagon 1984-1990
- Nissan Bluebird T72 (115 Km) 1988-1990
- Nissan Pintara 1986-1991


[center]Obrazek [/center]


CA20S

2,0 litra (1974cc) twin-spark produkowany od 1982-1987 98 konny wyposażony w gaźnik montowany w:
- Nissan Stanza
- Nissan 200SX
- Nissan Bluebird Series 3 1985-1986 (Australia)
- Nissan Bluebird U11 Estate 1985-1990 (Europa)
- Nissan Bluebird T12 1985-1988 (Europa)
- Nissan Laurel C32 1984-1990 (nie Twinspark)
- Nissan Skyline GL i GLE R31 (106 Km)


[center]Obrazek [/center]

[ Komentarz dodany przez: ToM: Czw 12 Cze, 2008 03:05 ]
Artykulik nadesłany przez IPI - na forum wstawił ToM
Ostatnio zmieniony czw 01 sty, 1970 01:00 przez ipi, łącznie zmieniany 4 razy.
tymczasowo brak podpisu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Artykuły”