ECCS - checker
: czw 12 cze, 2008 04:44
Co to takiego?
To urządzonko komunikuje się z komputerem, który wysyła informacje do użytkownika.
Informacje przesyłane są w 5 trybach
1. Działa tylko z sondą lambda. Tryb, na którym normalnie użytkuje się samochód
2. Działa tylko z sondą lambda. Tryb ten służy do sprawdzania mieszanki i ewentualnego jej doboru
3. To tryb sprawdzający poszczególne podzespoły elektryczne (zamontowane przy silniku) inaczej mówiąc - samo diagnostyka
4. Tryb sprawdzający włącznik wolnych obrotów na przepustnicy i sondę prędkościomierza
5. Diagnostyka w czasie rzeczywistym. (Sekwencja wtrysku i przepływomierz)
[center] [/center]
Opis każdego z trybów
Uwaga nie trzeba lutować urządzenia, które tu przedstawiam wystarczy odkręcić komputer (prawa strona w nogach pasażera) i tam pojawią się dwie magiczne lampki i przełącznik w postaci potencjometra.
ECCS-chcker to urządzonko, które praktycznie jest niczym innym jak "przedłużaczem". Zawiera 2 diody, 3 rezystory i włącznik - na wzór naszego "cudownego" komputera.
Dzięki tym 2 diodom i włącznikowi można zmieniać tryby pracy komputera.
[center] [/center]
[center]A tu pokazane są styki z którymi podłącza się komputer[/center]
[center] [/center]
Podłącza się to w tym miejscu (trzeba znaleźć dość szeroką wtyczkę z "elegancką" gumowaną izolacją)
[center] [/center]
Zrobiłem sobie coś takiego na kawałku listwy elektrycznej praktycznie w "powietrzu", ale nie polecam tego sposobu konstrukcji (zużywa się dużo taśmy izolacyjnej : - ) )
Prototyp wyglądał tak:
[center] [/center]
A obecny model tak:
[center] [/center]
To urządzonko komunikuje się z komputerem, który wysyła informacje do użytkownika.
Informacje przesyłane są w 5 trybach
1. Działa tylko z sondą lambda. Tryb, na którym normalnie użytkuje się samochód
2. Działa tylko z sondą lambda. Tryb ten służy do sprawdzania mieszanki i ewentualnego jej doboru
3. To tryb sprawdzający poszczególne podzespoły elektryczne (zamontowane przy silniku) inaczej mówiąc - samo diagnostyka
4. Tryb sprawdzający włącznik wolnych obrotów na przepustnicy i sondę prędkościomierza
5. Diagnostyka w czasie rzeczywistym. (Sekwencja wtrysku i przepływomierz)
[center] [/center]
Opis każdego z trybów
Uwaga nie trzeba lutować urządzenia, które tu przedstawiam wystarczy odkręcić komputer (prawa strona w nogach pasażera) i tam pojawią się dwie magiczne lampki i przełącznik w postaci potencjometra.
ECCS-chcker to urządzonko, które praktycznie jest niczym innym jak "przedłużaczem". Zawiera 2 diody, 3 rezystory i włącznik - na wzór naszego "cudownego" komputera.
Dzięki tym 2 diodom i włącznikowi można zmieniać tryby pracy komputera.
[center] [/center]
[center]A tu pokazane są styki z którymi podłącza się komputer[/center]
[center] [/center]
Podłącza się to w tym miejscu (trzeba znaleźć dość szeroką wtyczkę z "elegancką" gumowaną izolacją)
[center] [/center]
Zrobiłem sobie coś takiego na kawałku listwy elektrycznej praktycznie w "powietrzu", ale nie polecam tego sposobu konstrukcji (zużywa się dużo taśmy izolacyjnej : - ) )
Prototyp wyglądał tak:
[center] [/center]
A obecny model tak:
[center] [/center]