Problem po remoncie

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

jak ogarnę szklanki to wpadnę na pewno. Lampy nie mam do ustawiania zapłonu. Ale przebadałem wszystkie możliwe ustawienia.
Przewody paliwowe są drożne. Ciśnienia paliwa odkąd mam walbro i zegar są w okolicy 2,8bar.
Ostatnio zmieniony pt 14 maja, 2010 08:42 przez GRAQ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

m0rr1s pisze:bez szans.... na powrocie za regulatorem paliwo ma znikome ciśnienie chyba, że sie przewód zatka.... co nam po mierzeniu ciśnienia paliwa, ktorego nie wykorzystuje silnik tylko wraca do baku ?
racja moj blad, u siebie mam dodatkowy regulowany fpr i mi sie pomieszalo

jesli chodzi o uszkodzenie sondy egt to ja mialem tak uszkodzona sonde, czasami miala zwarcie i pokazywala bzdury, w sondach ag to dosc popularna przypadlosc
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

GRAQ pisze:jak ogarnę szklanki to wpadnę na pewno. Lampy nie mam do ustawiania zapłonu. Ale przebadałem wszystkie możliwe ustawienia.
Przewody paliwowe są drożne. Ciśnienia paliwa odkąd mam walbro i zegar są w okolicy 2,8bar.


Załatwiaj lampę! Nie trafisz w idealne ustawienie, a przestrzelenie zapłonu może przynieść więcej strat niż korzyści.

2.8 bar na odpalonym silniku przy wolnych obrotach?
Może ten cały seryjny układ nie ma siły przetaczać tej masy paliwa, jaką podaje Walbro ;)

A do zmierzenia ciśnienia polecam Ci jakiś zegarek wymontowany z pompki z supermarketu... Taka pompka to wydatek 10zł, a zegarki potrafią być całkiem zgrabne. Tylko zamontuj go na niemałym kawałku przewodu, żeby paliwo do niego nie doszło bo jak dojdzie to zapewne rozpuści jego gumowe elementy i więcej go nie wykorzystasz.

na wolnych obrotach powinno być ok. 2 bar, po odpięciu FPR / zgaszonym silniku ok. 2.5
a wraz z doładowaniem liniowo, jak doładowanie 1 bar to 3.5 bar ciśnienie paliwa
jak dmuchasz 2 bary to 4.5 bar ciśnienie paliwa :mrgreen:
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Zatem prawdopodobnie wariactwa wskaźników....wrócę z roboty to jeszcze potestuję.
Awatar użytkownika
cypher47
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 106
Rejestracja: śr 18 cze, 2008 19:57
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

To najgorsza sytuacja.
Gdy nie masz wskaźników to masz nadzieję, że wszystko jest OK :mrgreen:
a gdy masz wskaźnik, które pokazują bzdury to nie wiesz czy są zepsute czy może rzeczywiście coś się chrzani :(

P.S. ja 3,5 bara na listwie mam przy 0,8 bara na T25 (nowy wskaźnik AG SM)
"You're under boost, the turbo is fully spooled, and life is good"

"Stereo stuff really isn't important. I like to hear the motor and the turbo wind up when I drive."
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

No właśnie...3a by było wywzorcować to wszystko i wtedy mieć pewność. Poza tym miałem podpięty prąd do zegarków od zapłonu. I czasem jak dłużej rozrusznikiem pokręciłem zanim załapał silnik to wskaźnik ciśnienia paliwa pokazywał 3,5bar. Przepiąłem to trochę inaczej, założyłem pstryczek i teraz mam 2,8bar zawsze.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jak masz 2.8 na wolnych to i tak za duzo, sprawdz regulator bo moze nie dziala na niego podcisnienie, ew zobacz czy wezyk po sciagnieciu zasysa powietrze
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Wężyk ssie ładnie. Podczas remontu rozbierałem wszystko myłem i czyściłem bo cały kolektor ssący był uwalony "mazutem". Jutro wrócę z pracy to podepnę manometr na wężu i zobaczę...wtedy nastąpi jasność co i jak.
Awatar użytkownika
Utasz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: sob 29 sie, 2009 08:57
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Dobra panowie u mnie podobna sytuacja na jałowym egt lekko poniżej 500 pełen but 4 bieg egt 750 czym, to jest spowodowane, że na wolnych jest prawie 500?A dodam, że rozrząd ustawiony na znaki a zapłon na 15 ustawiony lampą termopara przykręcona zaraz przy wyjściu z 4 cylindra pompa paliwa walbro ciśnienie paliwa zwiększone na próbę do 3barów na podciśnieniu i o dziwo silnik chodzi równo jak, by go nie przelewało z rury nie czuć paliwem.
Czy to wina wtrysków czy może ecu, a może jeszcze coś innego czekam na sugestie.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Utasz, to jest wina benzyny - ona jak się pali to daje temperaturę :D,
500*C to norma, po kilku minutach postoju powinno zejść do 400*C
Dlatego niektóre markowe zegary mają skalę od 400..500*C np.:
Obrazek

natomiast 750 przy bucie to trochę mało, sprawdź czy ci dywanik pod przepustnicę nie podszedł (seryjny ma taką tendencję).
Ostatnio zmieniony wt 18 maja, 2010 11:13 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Utasz
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 26
Rejestracja: sob 29 sie, 2009 08:57
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Przepraszam błąd liczbowy 850, a nie 750 okej roball wszystko fajnie, ale te wszystkie temperatury to na podniesionym ciśnieniu paliwa na 3 bary na jałowym i nigdy egt nie spadło do 400 zawsze trochę poniżej 500.
Jak miałem ustawione ciśnienie paliwa według serwisówki to na jałowym było 550 nigdy mniej a na trzecim biegu ponad 900.
Tak na marginesie jakie bezpieczne maksymalne egt?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Zależy gdzie mierzone - blisko 4 cylindra może być chwilowe ponad 1000* i tłoki przeżyją, ciągłe 950 może już wywalić dziury.

Podniesione ciśnienie bez remapu? To EGT powinno być niższe bo masz notorycznie zalany silnik. Pod warunkiem że zapłon jest na 15*, jeżeli jest za późny to wskaźnik EGT może skakać w kosmos bo benzyna się dopala w kolektorze zamiast w cylindrze - jeżdżenie na czymś takim kończy się remontem gniazd zaworowych i/lub wymianą turbo.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Ponieważ chwilowo uporałem się z powodzią i chorobą jelitową pragnę coś dodać w tej kwestii....otóż poprzednie objawy to wariactwa wskaźników. A teraz kolejna zagwostka: otóż, odpalam zimne auto. Silnik na ssaniu chodzi, rozsiadam się wygodnie i ruszam. Zasuwam do przodu kręcąc silnik do 2500obr. Silnik wkręca się jakby coś nie domagało. W moim odczuciu strasznie tępy jest. Silnik już się nagrzał (chodzi o płyn chłodniczy) nadal to samo. EGT przy 2500obr/min około 750stopni, po chwili jak za dotknięciem zaczarodziejskiej różczki auto się odmula a EGT spada o ponad 100stopni. Czyżby lambda? W sumie mam sztukę od Roballa...chiba nie powinna skonać...jak macie jakieś sugestie.....
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jak sonda jest prawidłowo zapięta to nie ma prawa się zepsuć w tak krótkim okresie - jedyne co jej szybko szkodzi to praca na zimno (bez grzałki).

Jak silnik jest w trybie zdechlaka to pracuje na wszystkie gary?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
GRAQ
Stały gość
Stały gość
Posty: 331
Rejestracja: śr 21 lut, 2007 18:23
Lokalizacja: Łęczyca
Kontakt:

Co do kultury pracy nie mam żadnych uwag. Silnik pracuje równo, nie trzepie się. Żadnych dziwnych dźwięków nie generuje. Nic nie wskazuje na to że nie pali na którymś garze. Świece mam stopień zimniejsze. Z przebiegiem kilkunastu tysięcy kmów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”