Niepali na jeden cylinder!

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

zmierz kompresje, wyciagnij listwe i sprawdz czy wszystkie wtryski leja paliwo
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
rasta007
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: pn 03 cze, 2013 18:45
Lokalizacja: raszyn

PT sprawdzić tak, jak podaje serwisówka? (połączenia między poszczególnymi stykami).
Czy to możliwe, że iskra by była przy wyjętej świecy?


Kompresja chyba by się nie zmieniła w samochodzie, który nie był odpalany?
Ostatnio zmieniony pn 03 cze, 2013 21:13 przez rasta007, łącznie zmieniany 2 razy.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

ale kiedys byl po raz ostatni odpalony i wtedy mogl ja stracic, mi jak tloka upalilo tez nie czulem ze cos jest nie tak, dopiero jak na zimno kolejnego dnia odpalilem to bylo wyraznie slychac ze jeden gar kuleje, co prawda w szescio cylindrowym silniku :)
Ostatnio zmieniony wt 04 cze, 2013 07:24 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
canar
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 111
Rejestracja: śr 11 sie, 2010 21:22

Sprawdź też tak jak Saqu pisze, u mnie np przetarła się wiązka od PT w lewym nadkolu i było zwarcie..
soloman4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 08:06
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Jeśli jesteś z okolicy Katowic to zapraszam chętnie pomogę za piwko :)
rasta007
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: pn 03 cze, 2013 18:45
Lokalizacja: raszyn

Soloman4 - dzięki ale mieszkam daleeeko od Ciebie.

Dziś posiedziałem chwilę przy aucie i oto nowe obserwacje:
- kompresja jest ok
- po wykręceniu świecy - jest ona zupełnie sucha i bez obciążenia ma iskrę
- do wtrysku dochodzi prąd (w jednym pinie 13 V, w drugim nie pamiętam ale tyle samo co w sąsiednim cylindrze
- nowa rzecz: zauważyłem, że z okolicy wtrysków słychać dziwny dźwięk (jakby zmęczony silniczek elektryczny próbował się obrócić :?:) - przez parę sekund po włączeniu zapłonu i cyklicznie podczas pracy silnika

Chyba jednak wtrysk się przyciął. Rozumiem, że trzeba wyjąć listwę (da się to zrobić bez demontażu kolektora?).
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tak da sie wyjac listwe, bez demontazu calosci, jak wypniesz wiazke i ja odsuniesz w strone grodzi to ci sie zrobi dosc duzo miejsca, z tego co pamietam to jeszcze trzeba takie podporki kolektora odkrecic i powinno sie udac wyjac listwe wtryskowa,
przydatne sa wiotkie palce ;)

jak bedziesz mial listwe na wierzchu to wtedy podlaczasz wiazke do niej i najlepiej miec drugi CAS, wpiac go i nim krecic majac auto na zaplonie, pod wtryski dajesz pojemniki o takiej samej obietosci i krecac casem beda strzelac paliwem, wtedy wyjdzie ktory leje ktory nie i ile leja,
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
redhd
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: wt 25 wrz, 2012 14:50
Lokalizacja: Daniec

Witam mam podobny problem nie pali na 2 cylindrze na wolnych obrotach, jak dodam gazu tak po 3tys silnik sie uspokaja ale nie do końca

Co nie pomogło:

podmieniłem cewki,swiece,wtryski, wiazke cewek, komputer, power tran.

sprawdziłem i oczysciłem wszystkie masy

bez efektu kompresja 9 na wszystkich 4 garach,silnik nie kopci, swiece po zgaszeniu suche

kończą mi sie pomysły ;/
Ostatnio zmieniony czw 13 cze, 2013 22:55 przez redhd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Furious
Stały gość
Stały gość
Posty: 298
Rejestracja: sob 15 gru, 2012 09:26
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Kontakt:

sama świeca daje iskre na tym jednym garze?
redhd
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: wt 25 wrz, 2012 14:50
Lokalizacja: Daniec

jak miałem wykręconą ale w cewce to tak, jest iskra

jakie muszą być napiecia w kostkach cewek?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Są 3 piny do każdej cewki, Plus i masa, czyli między nimi będzie 12v a między masą i pinem sygnałowym będzie tylko napięcie na b. krótko jak impuls zapłonu z PT pójdzie, albo odwrotnie przerwie napięcie jak sygnał przyjdzie. najprostsza metoda, zlokalizował masę i plus i na chodzie sprawdzić czy na pinie sygnałowym podobnie skacze napięcie jak na pozostałych garach. jak byś chciał badać przebieg tych napięć to jest to sprawa do badania oscyloskopem.

Jeżeli sygnał ok i reszta co wymieniłeś też ok to zostaje węgielek styku w cewkach, zjarany albo zasyfiony lub zupełny brak :)
Rice is nice
Obrazek
redhd
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: wt 25 wrz, 2012 14:50
Lokalizacja: Daniec

sprawdzałem napiecie na tym pinie jest na wszystkich garach takie same

sprawdzałem drugim casem kręciłem na włączonym zapłonie i sprawdzałem kazdą kostke

jutro jeszcze raz(po raz trzeci ) sprawdze cewke zamieniałem już 1 gar z 2 i tez nie było efektu

ma znaczenie np. przestawiony rozrząd bo zastanawiam się czy sprawdzać....?
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jak będziesz miał przestawiony ząb na wale korbowym to nie zagada dziad
Poszukuję...
redhd
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 15
Rejestracja: wt 25 wrz, 2012 14:50
Lokalizacja: Daniec

jak licze żeby miedzy ssącym i wydechowym to jest 39(czyli git) do korbowego nie mam pojęcia bo nie rozbierałem. Ale jak sa te kropki na kole pasowym to od lewej jest na drugiej kropce....
Awatar użytkownika
SZAFA
Stały gość
Stały gość
Posty: 381
Rejestracja: sob 31 lip, 2004 06:04
Lokalizacja: POLAND

A wtryski sprawdzileś pan ? CAS ?
Ostatnio wymieniłem jeden wtrysk i jak ręką odjął ,a miałem taki sam objaw jak ty.
Najpierw zrobiłem balance test w consulcie i jak odłączyłem 2 cyl. to nie było wyraźnej różnicy w pracy silnika na jałowych ,ale jak dodałem gazu to już tak.
Cewka wtrysku miała za dużą oporność i tyle... ( nominał ~ 14 ohm ,a było 40)
Przy okazji zobaczyłem jak wygląda sitko/filterk na wtrysku na polskim paliwie i korozja.
Wtrysk podmieniłem ze zniszczonego silnika, który jeździł kiedyś tylko w szwabach i wtryski czyściutkie zero korozji.
Lać tylko dobre paliwo nawet droższe ale pewne i jak zalecał kiedyś nissan nie używać lepiej środków czyszczących do wtrysków bo można pogorszyć,a nie polepszyć.
Ostatnio zmieniony sob 15 cze, 2013 12:33 przez SZAFA, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”