mam pewien od dłuzszego czasu nie rozwiazany problem. a mianowicie, po wykonaniu następujących modów silnika CA18DET:
- T28
- przelot 3'
- IC FMIC
- walbro 255l
- chip stage 2
- duży stożek
- blow off
nissanowi brakuje mocy w pełnym zakresie obrotów. chodzi gorzej niż seria. nie wkręca się na obroty tak jak powinien. przy przytrzymaniu go na odcince , zaczynaja same spadac obroty (mimo iż dalej trzymam pedał gazu) i slychac chyba gwizd turbo.
T28 sprawdzone (lekkie luzy ale na zegarach pokazuje , że dobrze , choć tego nie czuć), regulator ciśnienia paliwa zmieniony , przepływomierz sprawdzony , power transistor zmieniony , kompresja na wszystkich 10 , filtry paliwa zmienione , szczelność dolotu sprawdzona , zapłon ustawiony na 15' , olej Motul 300v , pasek rozrzadu zmieniony 5tys. km temu.
może jakieś przydatne sugestie w mojej walce z "wiatrakami" ??? sonda lambda ? wtryski ?
problem z mocą po modach CA18DET
Moderator: Moderator
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Hmmm mi to tylko się nasuwa na mysl SPRZĘGŁO
Wszystko sprawdzone, wypisałeś a o sprzegle ani słowa czyli seryjne?
Przy takich modach seryjne pewnie sie slizga ale niech wypowiedza się bardziej doświadczeni
Wszystko sprawdzone, wypisałeś a o sprzegle ani słowa czyli seryjne?
Przy takich modach seryjne pewnie sie slizga ale niech wypowiedza się bardziej doświadczeni
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251
My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
taz bym obstawial sprzeglo ze sie slizga
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
sprzegło może być swoją droga (jest narazie seria , czuje , że lekko się ślizga - rzeczywiscie) , ale notabene czuc na biegu jałowym , że wkręca sie dużo wolniej na obroty , dużo wolniej niż powinien, nawet w serii a tym bardziej po takich modyfikacjach...
ps: "przy przytrzymaniu go na odcince , zaczynaja same spadac obroty (mimo iż dalej trzymam pedał gazu) i slychac chyba gwizd turbo. " - takich "efektów" nie daje kończące się sprzegło...
ps: "przy przytrzymaniu go na odcince , zaczynaja same spadac obroty (mimo iż dalej trzymam pedał gazu) i slychac chyba gwizd turbo. " - takich "efektów" nie daje kończące się sprzegło...
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
jaki mbc ?
moze popuszcza ?
jaki bov ?
moze popuszcza ?
moze popuszcza ?
jaki bov ?
moze popuszcza ?
Lambda jest olewana przy pełnym bucie więc to mało prawdopodobne. Wtryski ? Wątpię aby wszystkie na raz padły, a jak by jeden niedomagał to nie było by aż takich objawów, poza tym silnikiem telepało by mocno, bo chodził by w zasadzie na 3 garach, a to chyba byś zauważył
Blow off szczelny ? Odłącz podciśnienie sterujące i sprawdź czy coś się zmieniło.
Sprawdź AFR bo nie wiadomo czy go zalewa i się przez to nie wkręca czy jest inny tego powód.
Przy zmianie paska nie przestawił się któryś wałek ?
Wywal ten chip i sprawdź czy na seryjnym kompie działa normalnie.
Blow off szczelny ? Odłącz podciśnienie sterujące i sprawdź czy coś się zmieniło.
Sprawdź AFR bo nie wiadomo czy go zalewa i się przez to nie wkręca czy jest inny tego powód.
Przy zmianie paska nie przestawił się któryś wałek ?
Wywal ten chip i sprawdź czy na seryjnym kompie działa normalnie.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
po zmianie paska sprawdzone ustawienie kol rozrzadu i ok , na swoich miejscach. Chyba , że w miedzy czasie by sam przeskoczył , choc szczerze wątpię. Przy zmianie uszczelek wydechu zdejme i zobacze czy sie nie przestawił.
Po tych modach był sprawdzany na seryjnym kompie i ten sam objaw , chip założony - myślałem , że objaw ustąpi , ale niestety nie. Sprawdze dziś blow offa i ew. na wszelki wypadek sonde.
Po tych modach był sprawdzany na seryjnym kompie i ten sam objaw , chip założony - myślałem , że objaw ustąpi , ale niestety nie. Sprawdze dziś blow offa i ew. na wszelki wypadek sonde.
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Może puchną ci tłoki i się zaciera....no dobra no najgorsza opcja i sie z nią nie spodkałem
Moim zdaniem to masz luzy na CAS wałek wydechowy bądz na klinie wału i koła pasowego...
Moim zdaniem to masz luzy na CAS wałek wydechowy bądz na klinie wału i koła pasowego...
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
sonda ma duże znaczenie przy niższych obrotach, wyraźnie lepiej się auto zbiera..
zrób taką próbę - wkręć na 3 biegu obroty do 4500 (delikatnie wciskając gaz), poturlaj się tak przez chwilę i daj pełnego buta..
jest jeszcze taka opcja że ci się dupohamownia zepsuła (przyzwyczaiła) - ale to sprawdzić stoperem
jakie masz świece?
zrób taką próbę - wkręć na 3 biegu obroty do 4500 (delikatnie wciskając gaz), poturlaj się tak przez chwilę i daj pełnego buta..
jest jeszcze taka opcja że ci się dupohamownia zepsuła (przyzwyczaiła) - ale to sprawdzić stoperem
jakie masz świece?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
co do dupo hamowni to niestety odpada , wiele już włascicieli sx-ów i nie tylko widziało jak sie zbiera a włąsciwie nie zbiera , i komentuja to jednym: gorzej niż seria...
świece platynówki NGK
i sprawdze roball, co sie dzieje na tym 3 biegu , ale to dopiero wieczorem po pracy...
jarkowy: luzów nie było widac zupełnie przy zmianie rozrządu... po tys. by sie mogły nagle pojawic ???
świece platynówki NGK
i sprawdze roball, co sie dzieje na tym 3 biegu , ale to dopiero wieczorem po pracy...
jarkowy: luzów nie było widac zupełnie przy zmianie rozrządu... po tys. by sie mogły nagle pojawic ???
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Przy luzie na CAS nie da się ustawić zapłonu bo pływa, chyba że ktoś kto to ustawiał olał sprawę po którejś próbie
Sprawdź te świece czy nie mają pęknięć i w ogóle w jakim są stanie - świeca prawdę ci powie,
na marginesie - przy takich modach powinieneś mieć o stopień lub dwa zimniejsze ...
Sprawdź te świece czy nie mają pęknięć i w ogóle w jakim są stanie - świeca prawdę ci powie,
na marginesie - przy takich modach powinieneś mieć o stopień lub dwa zimniejsze ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Ja bym obstawiał nieszczelność w dolocie. Skoro piszesz, że na zegarze doładowanie OK a auto nie jedzie to może boost zamiast do silnika idzie w atmosfere...
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Wskaźnik pokazuje co jest w kolektorze - a ciężko mieć w kolektorze dostatecznie dużą dziurę żeby boost uciekał (a silnik pracował na wolnych)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
- TURBO maniac
- Stały gość
- Posty: 442
- Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
No jeżeli ma wskaźnik podpięty w podciśnienie/kolektor to tak, ale jak przed przepustnicą to już jest inna sprawa.roball pisze:Wskaźnik pokazuje co jest w kolektorze - a ciężko mieć w kolektorze dostatecznie dużą dziurę żeby boost uciekał (a silnik pracował na wolnych)
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
- f_zukowski
- Coś już wiem
- Posty: 191
- Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
- Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
- Kontakt:
zapłon był ustawiany przez znajomego, naprawde konkretnego specjaliste , także jakby były luzy powiedziałby mi... Ale tu tez nie chodzi o wysokie obroty kiedy otwiera sie na full turbo... mój nissan teraz nawet na wolnych jest mułem...
tak jak roball mówiles. jechałem na 3 biegu w zakresie ok tys obrotów. pózniej gaz do podłogi , nie szarpnął , nie przerywał,etc. przyspieszał równo ale gorzej niz omega ojca na gazie...
problem ze spadaniem obrotów przy kilku secundowym przytrzymaniu na odcine jest dalej...
ps: roball , a to , że są to platynówki (z oferty IC) , ale nie zimniejsze moze byc powodem ? świece wyjmowałem przy sprawdzaniu kompresji , nie wygladały jakby cos z nimi było nie tak...
.
założe też jutro mbc , bo narazie nie miałem i podkręce go do np. do 0.8 bara , zobacze różnice , czy w ogóle odczuwalna będzie na wysokich obrotach...
tak jak roball mówiles. jechałem na 3 biegu w zakresie ok tys obrotów. pózniej gaz do podłogi , nie szarpnął , nie przerywał,etc. przyspieszał równo ale gorzej niz omega ojca na gazie...
problem ze spadaniem obrotów przy kilku secundowym przytrzymaniu na odcine jest dalej...
ps: roball , a to , że są to platynówki (z oferty IC) , ale nie zimniejsze moze byc powodem ? świece wyjmowałem przy sprawdzaniu kompresji , nie wygladały jakby cos z nimi było nie tak...
.
założe też jutro mbc , bo narazie nie miałem i podkręce go do np. do 0.8 bara , zobacze różnice , czy w ogóle odczuwalna będzie na wysokich obrotach...
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........