problem z mocą po modach CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

mam pewien od dłuzszego czasu nie rozwiazany problem. a mianowicie, po wykonaniu następujących modów silnika CA18DET:
- T28
- przelot 3'
- IC FMIC
- walbro 255l
- chip stage 2
- duży stożek
- blow off

nissanowi brakuje mocy w pełnym zakresie obrotów. chodzi gorzej niż seria. nie wkręca się na obroty tak jak powinien. przy przytrzymaniu go na odcince , zaczynaja same spadac obroty (mimo iż dalej trzymam pedał gazu) i slychac chyba gwizd turbo.

T28 sprawdzone (lekkie luzy ale na zegarach pokazuje , że dobrze , choć tego nie czuć), regulator ciśnienia paliwa zmieniony , przepływomierz sprawdzony , power transistor zmieniony , kompresja na wszystkich 10 , filtry paliwa zmienione , szczelność dolotu sprawdzona , zapłon ustawiony na 15' , olej Motul 300v , pasek rozrzadu zmieniony 5tys. km temu.

może jakieś przydatne sugestie w mojej walce z "wiatrakami" :D ??? sonda lambda ? wtryski ?
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Hmmm mi to tylko się nasuwa na mysl SPRZĘGŁO

Wszystko sprawdzone, wypisałeś a o sprzegle ani słowa czyli seryjne?

Przy takich modach seryjne pewnie sie slizga ale niech wypowiedza się bardziej doświadczeni :P
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
Awatar użytkownika
hemi02
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: śr 30 sty, 2008 14:35
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

taz bym obstawial sprzeglo ze sie slizga
Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

sprzegło może być swoją droga (jest narazie seria , czuje , że lekko się ślizga - rzeczywiscie) , ale notabene czuc na biegu jałowym , że wkręca sie dużo wolniej na obroty , dużo wolniej niż powinien, nawet w serii a tym bardziej po takich modyfikacjach...

ps: "przy przytrzymaniu go na odcince , zaczynaja same spadac obroty (mimo iż dalej trzymam pedał gazu) i slychac chyba gwizd turbo. " - takich "efektów" nie daje kończące się sprzegło...
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

jaki mbc ?
moze popuszcza ?

jaki bov ?
moze popuszcza ?
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

Lambda jest olewana przy pełnym bucie więc to mało prawdopodobne. Wtryski ? Wątpię aby wszystkie na raz padły, a jak by jeden niedomagał to nie było by aż takich objawów, poza tym silnikiem telepało by mocno, bo chodził by w zasadzie na 3 garach, a to chyba byś zauważył :)
Blow off szczelny ? Odłącz podciśnienie sterujące i sprawdź czy coś się zmieniło.
Sprawdź AFR bo nie wiadomo czy go zalewa i się przez to nie wkręca czy jest inny tego powód.
Przy zmianie paska nie przestawił się któryś wałek ?
Wywal ten chip i sprawdź czy na seryjnym kompie działa normalnie.
Strojenie CA18DET , SR20DET , RB25DET (Nistune , PowerFC) , Honda (Crome) , Subaru
Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

po zmianie paska sprawdzone ustawienie kol rozrzadu i ok , na swoich miejscach. Chyba , że w miedzy czasie by sam przeskoczył , choc szczerze wątpię. Przy zmianie uszczelek wydechu zdejme i zobacze czy sie nie przestawił.

Po tych modach był sprawdzany na seryjnym kompie i ten sam objaw , chip założony - myślałem , że objaw ustąpi , ale niestety nie. Sprawdze dziś blow offa i ew. na wszelki wypadek sonde.
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Może puchną ci tłoki i się zaciera....no dobra no najgorsza opcja i sie z nią nie spodkałem
Moim zdaniem to masz luzy na CAS wałek wydechowy bądz na klinie wału i koła pasowego...
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

sonda ma duże znaczenie przy niższych obrotach, wyraźnie lepiej się auto zbiera..

zrób taką próbę - wkręć na 3 biegu obroty do 4500 (delikatnie wciskając gaz), poturlaj się tak przez chwilę i daj pełnego buta..

jest jeszcze taka opcja że ci się dupohamownia zepsuła (przyzwyczaiła) ;) - ale to sprawdzić stoperem

jakie masz świece?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

co do dupo hamowni to niestety odpada , wiele już włascicieli sx-ów i nie tylko widziało jak sie zbiera a włąsciwie nie zbiera , i komentuja to jednym: gorzej niż seria...

świece platynówki NGK

i sprawdze roball, co sie dzieje na tym 3 biegu , ale to dopiero wieczorem po pracy...

jarkowy: luzów nie było widac zupełnie przy zmianie rozrządu... po tys. by sie mogły nagle pojawic ???
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Przy luzie na CAS nie da się ustawić zapłonu bo pływa, chyba że ktoś kto to ustawiał olał sprawę po którejś próbie ;)

Sprawdź te świece czy nie mają pęknięć i w ogóle w jakim są stanie - świeca prawdę ci powie,

na marginesie - przy takich modach powinieneś mieć o stopień lub dwa zimniejsze ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Ja bym obstawiał nieszczelność w dolocie. Skoro piszesz, że na zegarze doładowanie OK a auto nie jedzie to może boost zamiast do silnika idzie w atmosfere...
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Wskaźnik pokazuje co jest w kolektorze - a ciężko mieć w kolektorze dostatecznie dużą dziurę żeby boost uciekał (a silnik pracował na wolnych) ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
TURBO maniac
Stały gość
Stały gość
Posty: 442
Rejestracja: sob 20 gru, 2003 13:42
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

roball pisze:Wskaźnik pokazuje co jest w kolektorze - a ciężko mieć w kolektorze dostatecznie dużą dziurę żeby boost uciekał (a silnik pracował na wolnych) ;)
No jeżeli ma wskaźnik podpięty w podciśnienie/kolektor to tak, ale jak przed przepustnicą to już jest inna sprawa.
Gdy dał gazu to wał urwoł, bo pod maską było TURBO!
Awatar użytkownika
f_zukowski
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 191
Rejestracja: ndz 10 cze, 2007 12:41
Lokalizacja: bielsk podlaski / toronto
Kontakt:

zapłon był ustawiany przez znajomego, naprawde konkretnego specjaliste , także jakby były luzy powiedziałby mi... Ale tu tez nie chodzi o wysokie obroty kiedy otwiera sie na full turbo... mój nissan teraz nawet na wolnych jest mułem...

tak jak roball mówiles. jechałem na 3 biegu w zakresie ok tys obrotów. pózniej gaz do podłogi , nie szarpnął , nie przerywał,etc. przyspieszał równo ale gorzej niz omega ojca na gazie...

problem ze spadaniem obrotów przy kilku secundowym przytrzymaniu na odcine jest dalej...


ps: roball , a to , że są to platynówki (z oferty IC) , ale nie zimniejsze moze byc powodem ? świece wyjmowałem przy sprawdzaniu kompresji , nie wygladały jakby cos z nimi było nie tak...
.
założe też jutro mbc , bo narazie nie miałem i podkręce go do np. do 0.8 bara , zobacze różnice , czy w ogóle odczuwalna będzie na wysokich obrotach...
(...) aaa , oprócz słodyczy , drogi św. Mikołaju , prosze tak na marginesie jeszcze o Mustanga '68 GT500 ..........
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”