Jaka Uszczelka pod głowice?
Moderator: Moderator
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
Panowie, a ta uszczelka jest na nominalne tuleje cylindra? KLIK
nie slyszalem od "nad" wymiarach uszczelek pod glowe..
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
mozna zamawiac, ale to juz jest kosmetyka, bo 0.5mm nie zrobi ci roznicy
Ja sam wole brac 85mm, zeby zostawic troche miesca wokol cylindra, bo ten 1mm to moze sie przesunac przy zalozeniu ze otwory na sruby sie sa super ciasne... itd i uszczelka ci wejdzie wtedy troche do komory - "daszek" bedzie...
bierzcie pod uwage ze OEM nissana ma chyba 85mm.
Ja sam wole brac 85mm, zeby zostawic troche miesca wokol cylindra, bo ten 1mm to moze sie przesunac przy zalozeniu ze otwory na sruby sie sa super ciasne... itd i uszczelka ci wejdzie wtedy troche do komory - "daszek" bedzie...
bierzcie pod uwage ze OEM nissana ma chyba 85mm.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
A ja właśnie do CA robie otwory na ciasno!
Wg mnie trzeba tak robić z kilku powodów..
popierwsze między cylindrami jest mega mały odstęp i najczęstrze przedmuchy uszczelek są między cylindrami - zbyt mała ilość materiału uszczelki w tym miejscu się przemieszcza ze względu na małą powierzchnię docisku..
W momęcie gdy uszczelka jest z większym otworem od tulei zbiera się tam duzo nagaru syfu występują detonacje i nadpalenia co zabija krawędź uszczelki...
I to właśnie jest cała tajemnica uszczelek do CA...W SR nie ma takiego problemu bo mamy duże odstępy i płaszcz wodny pomiędzy cylindrami...
Wg mnie trzeba tak robić z kilku powodów..
popierwsze między cylindrami jest mega mały odstęp i najczęstrze przedmuchy uszczelek są między cylindrami - zbyt mała ilość materiału uszczelki w tym miejscu się przemieszcza ze względu na małą powierzchnię docisku..
W momęcie gdy uszczelka jest z większym otworem od tulei zbiera się tam duzo nagaru syfu występują detonacje i nadpalenia co zabija krawędź uszczelki...
I to właśnie jest cała tajemnica uszczelek do CA...W SR nie ma takiego problemu bo mamy duże odstępy i płaszcz wodny pomiędzy cylindrami...
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
To juz chyba zalezy jak masz rozwiercone cylindry - przeciez nie ma sensu zakladac 83mm na cylindry i tloki 84mm itd, taki kolnierzyk w komorze jest raczej zbedny. To jeszcze zalezy na dodatek od tego czy nie masz komory powiekszonej (ja mam...)
Co do odleglosci miedzy cylindrami - racja, tutaj wazna role tez odgrywa material uszczelki, i dokladnosc wykonania. Jezeli zgubisz ten 1mm na srubach i uszczelka przesunie sie na cylindrach to juz ci wplynie na negatywnie wytrzymalosc...
mysle ze przy 85mm, przy dobrej dokladnosci i materiale, mozna sie nie bac. No chyba ze ktos to zalozy na niesplanowana glowice.
moral z tego jest calkiem prosty - nie zakladac uszczelek pod glowice z tanszych "zestawow" uszczelkowych bo mozna sie zdziwic... reszta zwykle jest ok
Co do odleglosci miedzy cylindrami - racja, tutaj wazna role tez odgrywa material uszczelki, i dokladnosc wykonania. Jezeli zgubisz ten 1mm na srubach i uszczelka przesunie sie na cylindrach to juz ci wplynie na negatywnie wytrzymalosc...
mysle ze przy 85mm, przy dobrej dokladnosci i materiale, mozna sie nie bac. No chyba ze ktos to zalozy na niesplanowana glowice.
moral z tego jest calkiem prosty - nie zakladac uszczelek pod glowice z tanszych "zestawow" uszczelkowych bo mozna sie zdziwic... reszta zwykle jest ok
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.