Jaka Uszczelka pod głowice?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

Witam.Mam zamiar zamówic uszczelke pod głowice.zastanawiam się nad tą z kompresji
http://moto.allegro.pl/item688295851_ni ... owicy.html
bo nic innego nie widac.Cometic na pewno odpada bo cena. Ma Ktoś u siebie tą z kompresji?jakie wykonanie i wytrzymałość??
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

mam z kompresji na kolektorze wydechowym i na DP - ta ostatnia używana wielokrotnie, są niezniszczalne...
daje to jakiś pogląd o uszczelce pod głowę, ale nie ma pewności ...

jeśli weźmiesz taką dorabianą to zapomnij o seryjnej procedurze dokręcania ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
michalek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 160
Rejestracja: czw 02 paź, 2008 19:14
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

ja miałem przez jakieś 2tyś km i dawała radę ;]
Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

"jeśli weźmiesz taką dorabianą to zapomnij o seryjnej procedurze dokręcania "
co masz Roball na myśli??
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

kolejność dociągania szpilek należy zachować - to uniwersalna metoda (rzecz w naprężeniach) ale zapomnij o serwisowych wartościach momentu z jakim są dociągane szpilki, metalowa uszczelka układa się inaczej niż seryjna...

bierz też grubszą niż seria - nawet 1.8mm czy 2.0mm, bezpieczniej dla silnika a ubytku mocy i tak nie poczujesz (turbo nadmucha różnicę) - sam "żałuję"* że założyłem 3 lata temu oryginał zamiast dorabianego grubaska ...

* żałuję w cudzysłowie bo na razie daje radę ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

Dokręcane napewno będzie wedlug serwisówki,bo nie widze innego wyjscia.musi byc tak zrobione jak potrzeba.zeby nie rozbierac za jakis czas poraz kolejny.To z jakimi momentami dokrecac skoro nie z tymi serwisowymi?


Może być grubosc 1.6mm?
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Eryko pisze: Może być grubosc 1.6mm?
może,
ale im bardziej odprężysz tym większy margines bezpieczeństwa

kangury wsadzają 2x oryginalną (jak kanapka) i daje radę,
sumarycznie to 2.4mm (moce ponad 300KM)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

OK.już wysłałem zapytanie czy mi taką dorobią.za ile i na kiedy.odpowiedza to dam znac co i jak.
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Osobiscie odradzam kompresje, jesli nie stac cie na cometica to odezwij sie do Jarkowego, on ma o wiele lepsze uszczelki, a cena podobna.
Awatar użytkownika
kamilo86
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 58
Rejestracja: ndz 10 maja, 2009 17:55
Lokalizacja: Chełm

Myśle że ta uszczelka http://moto.allegro.pl/it...ka_glowicy.html co pisałeś o niej to taka sama co robi Jarkowy i będzie o wiele lepsza niż seryjna :D
Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

Z kompresji odpisali ze mogą zrobic grubość 1,66mm w tej samej cenie.wiec zamówiłem taką.mam nadzieje że zda egzamin.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

pamiętaj że pod metalową uszczelkę trzeba splanować obie powierzchnie (blok i głowicę) - jeśli nie splanujesz bloku a będą nierówności to uszczelka może się nie przyjąć...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Eryko
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 130
Rejestracja: ndz 09 mar, 2008 23:56
Lokalizacja: Wlkp

Tak wiem.Głowice już mam splanowaną blok tez bedzie wiec powinno być dobrze.mysle ze to 1,66mm grubości uszczelki wystarczy.
Awatar użytkownika
Szczurek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008 10:53
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

No to z jakim momentem należy w takim razie dokręcać głowicę na takiej uszczelce?? (ja mam 1.9mm właśnie od Jarkowego).
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

Gdzieś już pisałem o dokręcaniu...
No dobra
To że pasek zębaty nie jest jeszcze założony nie ma sensu mowić bo to każdy wie...
To że smarujesz gwint specialnym smarem to też jest jasne ale to że pod podkładke i łepek też smarujesz żeby śruba szybciej łapała poślizg i nie robiła przekłamań na kluczu dynamometrycznym to już nie każdy wie...
najpierw na 40 Nm potem na 70Nm potem na 105Nm
zostawiasz na 3 godzinki conajmniej a najlepiej na noc
Potem odkręcasz równo i stopniowo w 2 elapach
I znowu dokręcasz w tych samych etapach. Jak masz DOBRE nowe szpilki to możesz zrobić 110Nm....
Po 1000km znowu sprawdzasz wszystkie szpilki czy trzymają ostatnią wartość dokręcenia

( możesz nawet pokusić się o odkręcenie/popuszczeni i przykręcenie spowrotem robiąc to dla każdej szpilki z osobna...ale to już hardcor i nie nażdy tak robi i nie jest to konieczne) .
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”