Witam.Mam zamiar zamówic uszczelke pod głowice.zastanawiam się nad tą z kompresji
http://moto.allegro.pl/item688295851_ni ... owicy.html
bo nic innego nie widac.Cometic na pewno odpada bo cena. Ma Ktoś u siebie tą z kompresji?jakie wykonanie i wytrzymałość??
Jaka Uszczelka pod głowice?
Moderator: Moderator
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
mam z kompresji na kolektorze wydechowym i na DP - ta ostatnia używana wielokrotnie, są niezniszczalne...
daje to jakiś pogląd o uszczelce pod głowę, ale nie ma pewności ...
jeśli weźmiesz taką dorabianą to zapomnij o seryjnej procedurze dokręcania
daje to jakiś pogląd o uszczelce pod głowę, ale nie ma pewności ...
jeśli weźmiesz taką dorabianą to zapomnij o seryjnej procedurze dokręcania
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
ja miałem przez jakieś 2tyś km i dawała radę ;]
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
kolejność dociągania szpilek należy zachować - to uniwersalna metoda (rzecz w naprężeniach) ale zapomnij o serwisowych wartościach momentu z jakim są dociągane szpilki, metalowa uszczelka układa się inaczej niż seryjna...
bierz też grubszą niż seria - nawet 1.8mm czy 2.0mm, bezpieczniej dla silnika a ubytku mocy i tak nie poczujesz (turbo nadmucha różnicę) - sam "żałuję"* że założyłem 3 lata temu oryginał zamiast dorabianego grubaska ...
* żałuję w cudzysłowie bo na razie daje radę
bierz też grubszą niż seria - nawet 1.8mm czy 2.0mm, bezpieczniej dla silnika a ubytku mocy i tak nie poczujesz (turbo nadmucha różnicę) - sam "żałuję"* że założyłem 3 lata temu oryginał zamiast dorabianego grubaska ...
* żałuję w cudzysłowie bo na razie daje radę
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Dokręcane napewno będzie wedlug serwisówki,bo nie widze innego wyjscia.musi byc tak zrobione jak potrzeba.zeby nie rozbierac za jakis czas poraz kolejny.To z jakimi momentami dokrecac skoro nie z tymi serwisowymi?
Może być grubosc 1.6mm?
Może być grubosc 1.6mm?
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
może,Eryko pisze: Może być grubosc 1.6mm?
ale im bardziej odprężysz tym większy margines bezpieczeństwa
kangury wsadzają 2x oryginalną (jak kanapka) i daje radę,
sumarycznie to 2.4mm (moce ponad 300KM)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Osobiscie odradzam kompresje, jesli nie stac cie na cometica to odezwij sie do Jarkowego, on ma o wiele lepsze uszczelki, a cena podobna.
Myśle że ta uszczelka http://moto.allegro.pl/it...ka_glowicy.html co pisałeś o niej to taka sama co robi Jarkowy i będzie o wiele lepsza niż seryjna
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
pamiętaj że pod metalową uszczelkę trzeba splanować obie powierzchnie (blok i głowicę) - jeśli nie splanujesz bloku a będą nierówności to uszczelka może się nie przyjąć...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
No to z jakim momentem należy w takim razie dokręcać głowicę na takiej uszczelce?? (ja mam 1.9mm właśnie od Jarkowego).
- jarkowy
- Założyciel Klubu
- Posty: 1088
- Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
- Lokalizacja: Władysławowo
- Kontakt:
Gdzieś już pisałem o dokręcaniu...
No dobra
To że pasek zębaty nie jest jeszcze założony nie ma sensu mowić bo to każdy wie...
To że smarujesz gwint specialnym smarem to też jest jasne ale to że pod podkładke i łepek też smarujesz żeby śruba szybciej łapała poślizg i nie robiła przekłamań na kluczu dynamometrycznym to już nie każdy wie...
najpierw na 40 Nm potem na 70Nm potem na 105Nm
zostawiasz na 3 godzinki conajmniej a najlepiej na noc
Potem odkręcasz równo i stopniowo w 2 elapach
I znowu dokręcasz w tych samych etapach. Jak masz DOBRE nowe szpilki to możesz zrobić 110Nm....
Po 1000km znowu sprawdzasz wszystkie szpilki czy trzymają ostatnią wartość dokręcenia
( możesz nawet pokusić się o odkręcenie/popuszczeni i przykręcenie spowrotem robiąc to dla każdej szpilki z osobna...ale to już hardcor i nie nażdy tak robi i nie jest to konieczne) .
No dobra
To że pasek zębaty nie jest jeszcze założony nie ma sensu mowić bo to każdy wie...
To że smarujesz gwint specialnym smarem to też jest jasne ale to że pod podkładke i łepek też smarujesz żeby śruba szybciej łapała poślizg i nie robiła przekłamań na kluczu dynamometrycznym to już nie każdy wie...
najpierw na 40 Nm potem na 70Nm potem na 105Nm
zostawiasz na 3 godzinki conajmniej a najlepiej na noc
Potem odkręcasz równo i stopniowo w 2 elapach
I znowu dokręcasz w tych samych etapach. Jak masz DOBRE nowe szpilki to możesz zrobić 110Nm....
Po 1000km znowu sprawdzasz wszystkie szpilki czy trzymają ostatnią wartość dokręcenia
( możesz nawet pokusić się o odkręcenie/popuszczeni i przykręcenie spowrotem robiąc to dla każdej szpilki z osobna...ale to już hardcor i nie nażdy tak robi i nie jest to konieczne) .
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
SKYRACING
OO\____/OO
602227141
Turbokiller
automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666