Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Panowie do czego to zmierza tylko sie jedni drugich czepiacie i to juz "prawie" prywatne wycieczki.
Chyba po tylu strona tej burzliwej dyskusji kazdy widzi, ze przekonanie kogokolwiek do zmiany zdania jest co najmniej trudne :) wiec wiecej spokoju moze??

Co do CA to tylko dodam ze na wiki pisza o nim : "Often referred to as the four cylindered RB engine"
Nie chodzi mi o to ze CA jest najlepsze, moze bardziej ze nie najgorsze :P i przy doinwestowaniu pozyje swoje, moze nie koniecznie na torze ale da rade.
Forest, Brt i inni uzywajacy aut hardcorowo - macie inne podejcie do sprawy, wasze auta musza znosic baty i to zawsze, ale czy kazdy nissan musi az tyle znosic??

Tu sie oburzaja ludzie ktorzy uzywaja CA na codzien i im dobrze sluza, a z drugiej stronu inni mowia ze CA to syf i tu chyba lezy problem.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:42 przez Forest, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Forest pisze: Na pewno trafi się kilka sprawnych sztuk ale ich procent jest nie wielki
ooo, jakiś postęp
przy precyzji japońskiej produkcji można założyć że silniki opuszczające fabrykę są IDENTYCZNE

Zatem co jest wyjątkowego w tych kilku istniejących sprawnych sztukach?
Na czym polega fenomen, chcę go poznać, opatentować i za zarobioną kasę pławić się w zakutych CA 8)
Forest pisze: ... A opieranie całej teorii na twojej jednej sztuce pokazuje jakim jesteś ignorantem.
podsumowując nie troluj....
i sztuce Mkx'a
i sztuce P.J
i sztuce Scootera

co pewnie nie ma znaczenia,
jestem ignorantem i na pewno znajdziesz argument który to poprze :alien:

Niestety forest to nie ja troluję, zwróć uwagę że w żadnym poście nie atakuję cię personalnie - jedynie to co głosisz, natomiast ty urządzasz wycieczki na okrągło.
Staram się od ciebie uzyskać jakieś konkretne informacje. Nie statystyki ile to panewek pada czy jaki jest przegląd giełdy, tylko konkret - dlaczego padają w CA a w SR nie, na czym polega fizyczna, konstrukcyjna różnica

W końcu to nie jest jakieś czary mary - to jest czysta mechanika, w dodatku dość prosta


I nie pisz że już pisałeś - zacytuj samego siebie,
bo wiesz... ja jestem ignorantem ;)

[ Dodano: Czw 17 Gru, 2009 22:53 ]
JakubG pisze:i teraz czekam aż roball napisze że swoją jazdą na codzień i dymanicznym stratami spod świateł tak własnie ( jak na przykładowym filmiku Brt - który pokazuje normalna jazde po torze ) katuje swoje nie torowe CA...
Nie rozumiem cię. Szczerze.
99% ludzi kupuje sportowe auta żeby właśnie dynamicznie ruszać spod świateł, żeby mieć zapas mocy przy wyprzedzaniu (+ spora część dla lansu).

W jakim celu auto na street miałoby mieć wytrzymałość auta na tor?

Wystarczająca jest wytrzymałość na .... ulicę :roll:
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3182
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Forest pisze:mogę twoją teorię obalić w 3sekundy, większość s13 z padnięta panewką nawet toru nie widziała.
no i znowu przepychanka :D

z mojego postu powyzej twojego:

"... i przy doinwestowaniu pozyje swoje, moze nie koniecznie na torze ale da rade."

a wczesniej bylo powiedziane CA sa starszymi silnikami no i uzytkownikow poprzednich roznych miewali :wink:

Nie mowie ze to jedyny sluszny silnik.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Moje off topowe 2 groszy do przeskoczenia rozrzadu,
znajomy w e36 cabrio 320, miał konkretnego missshifta , przy 130 km/h chciał szybko z V od IV ale załadował II, i co, rozrząd nie przeskoczył lecz coś tam zapłon mówił że się przestawił i więcej szkód nie było, ale w klekocie rozrząd może przeskoczyć przy durnym odpalaniu na pych.

co do smarowania
ja chce zrobić chłodzenie oleju, dużą grodziowaną michę, dłuższy smok, a patent z tym dodatkowym spływem oleju nie wygląda na zbyt skomplikowany, miedziane rurki co by jeszcze więcej ciepła wytrącić no i zmienię pompę oleju na nową,
może to przedłuży żywot mojego CA, na razie zbyt dużo nie musiałem do niego wkładać, ale pojeździmy wysadzimy :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pajak2444 pisze: I to jest właśnie odpowiedź na jaką czekałem.
Więc problem nie sprowadza się do CA18 tylko do rozwiązania również w SR, a to, że ś nie pada jest tu zaletą kontrolowania stanu.
Potwierdza się reguła !!
Twoje podniecenie jest troszke przedwczesne.

Ta regula sprawdza sie w kazdym nissanie, owszem. Ale tylko ca18 oraz czesciowo rb26 maja jeszcze duzo wiecej innych bolaczek ktore szybko doprowadzaja do zgonu.

wytlumacze ci to lopatologicznie.

Jak w sr20 pilnujesz oleju i trzymasz na max albo ponad - da sobie rade
Jak w Ca18 pilnujesz oleju i trzymasz na max albo ponad - spierdoli sie tyle ze pozniej
Pajak2444 pisze: Co do missshifta to prędziej poddadzą się korby niż pasek rozrządu, wkoncu wałki kręca się 2x wolniej niż wał, a prędzej by padła skrzynia biegów niż pasek zerwało.
Nie takie obciążenia są przenoszone paskiem zębatym, a mimo to się nie zrywają.
To wiedza teoretyczna czy praktyczna? Bo moja praktyczna.
Pajak2444 pisze: Co do luzu bocznego na szklankach,bo o nim pisałeś, to powody są zawsze te same, przebieg i jakość oleju/lub jego brak.
Jesli szklanka sama wypada z gniazda to jest cos mocno nie halo,ale nie pisz mi proszę,że niewiem jak to sprawdzić/jak poznać że szklanka ma luz.
Widocznie nie wiesz jak to sprawdzic albo naprawiales jeden albo gora dwa silniki skoro nie spotkales sie z tym problemem. dyskusja bezsensu
Pajak2444 pisze: Proszę o wyjaśnienie czym sprowadziłem rozmowę na niższy "LEVEL" (bardzo polskie słowo- gratuluje doboru)
Pisałęm tylko o stukach wywołanych brakiem prawodłowego tłumienia, bo jeszcze nie widziałęm głowicy która stukała bo miała luz BOCZNY.

Przeczytaj swojego posta jak bardzo jest merytoryczny a jak bardzo zaczepny to bedziesz wiedzial.
Pajak2444 pisze: Gratuluje doboru chłodnicy pod zwiększone wymagania termiczne silnika.
Jeśli dmuchało uszczelke to znaczy, że było za gorąco, więc właściwym posunięciem byłoby poprawić chłodzenie, problem prawdopodobnie by minął.....
Dziekuje ci bardzo za twoje cenne rady! Kasy nie mialem to chlodzenia tez nie mialem, trudno, takie czasy.

A uszczelki cometic dmuchalo wszystkim, nawet tym co mieli super chlodzenie. Tak wiec pudlo.
Pajak2444 pisze: Panewki w twoich SRa lux bo dobrze wiesz,że od oleju zależy życie tego silnika.
Tak samo będzie żył CA18, tym bardziej,że u ciebie była chyba większa dolna miska z pługiem.
Znow wracamy do tego tematu, widze ze nie mozesz tego zrozumiec ze CA18 nawet jak kontrolujesz poziom oleju to i tak polegnie. trudno.

A wieszka miske oleju mialem dopiero w ostatnim silniku ktory mam do dzis.
Pajak2444 pisze: LS1, miales EGT?
Skoro stuki to przez temp, a to można było wyłapać,
to taki sam błąd jaki popełnia wielu użytkowników CA zapominając o oleju.
Nie mialem EGT bo jest niepotrzebne. Mistrzu nie wiem czy wiesz ale temperatura spalin nie ma nic do spalania stukowego. Ba, mozesz miec 600 egt i stuk. Przestan takie glupoty pisac.
Pajak2444 pisze: Ty robisz silnik do sportu, więc musisz się nad nim koncentrować wielokrotnie mocniej niż normalny użytkownik nissana na co dzień i do weekendowego ścigania po mieście.
Roznica miedzy silnikiem na codzien a silnikiem do sportu jest taka ze czesciej zmieniam olej w tym do sportu. Koncentrowac i przykladac trzeba sie do nich dokladnie tak samo. Ba nawet koszty zrobienia podobnych silnikow np sr20 400hp na ulice i drugi sr20 400hp tor jest dokladnie taki sam.
Pajak2444 pisze: Nie traktuj tego jako atak na Ciebie , bo zupełnie nie takie było moje zamierzenie pisząc tego i poprzedniego posta.

Każdy chce zrobić coś co poprawi silnik, a wypunktowanie Ciebie i Twoich silników stanowiło tylko wskazanie, iż nie tylko CA18 umierają.
Niestety w moich statystykach ca18 to bardzo fajny silnik ale cala reszta typu : wady, ceny, dostepnosc czesci zamiennych itp sprawia ze jest bezsensowny od chwili gdy sie wysypie. Po prostu szkoda kasy na ta padline i tyle.
Pajak2444 pisze: Skoro kupujesz Y-greki, to z jakiego powodu?
Stare są powycierane, czy dla bezpieczeństwa wolisz wymienić na nowe?
Skoro ktos je kupuje co chwile, to znaczy, że występuje tam jakaś wada, która trzeba usunąć stosując nowe.
Ot takie malutkie pompki oleju. Albo stare, albo dla pewności.


Kupuje igreki jak robie komus silnik od podstaw, albo zakladam nowe walki a stare igreki sa troszke wytarte. Albo jak ktos do mnie wstawi swoj samochod w ktorym juz stracil igreka :D



Pajak2444 pisze: Edit 1.0:
Cały 1000km przejechalem obydwoma moimi nissanami,
Od czasu dzwona czerwonego jestem na etapiie budowy/pracy/budowy.
Gdyby nie swap na RB auto juz dawno by jeżdziło, gdyby nie poszerzanie auta, na ca i rb też już by jeździło.
Moje auto stoi, ale silniki CA co jakiś czas do mnie wracały, w żadnym nie skończyła się panewka.


No to powiem ci ze jak przez 1000 km nie wypadla panew to juz jakis sukces! a upalaes czy jezdziles normalnie? :D
Pajak2444 pisze: Części do V8 są śmiesznie tanie w stosunku do aut japońskich, więc nie pisz mi, że niema chińskich części do LSa, bo polowa kutych AMERYKAŃSKICH wałów jest produkowana w chinach, jak inaczej wytłumaczyć cenę za nowy kuty wał 800$ :)
A kompletnego stroka wyłapiesz za 2 tys $ z 8 tłokami i 8 kutymi korbami.
Super ale za kontrole jakosci odpowada chinczyk a nie Amerykanin. Wyczuwasz roznice czy dla ciebie to niewazne?
Pajak2444 pisze: Moc można przeskoczyć, ale nie charakterystykę, więc jeśli SR nie spełniał już wymagań to rozumiem wybór.


Pajak, czy ty jestes na etapie tuningu rodem z NFS gdzie kolejne stage zalatwia sie klikajac myszka? To nie takie proste jak ci sie wydaje albo wygooglowalo.

Po przekroczeniu 200 km/litra robi sie naprawde duzo trudniej, W gre wchodza przeplywy glowic, kolektorow, zaworow, dobor walkow i dodatkowa zabawa ze strojeniem. To naprawde nie jest takie proste ze jak cos to dmuchniesz bar wiecej i bedzie znow 100km wiecej.

Owszem, niepowem ze charakterystyka silnika V8 z kompresorem nie jest lepsza. Ona jest po prostu zajebista! To takze jest duzy plus ale tylko i wylacznie dlatego ze jezdzimy po kartingach i trzeba miec i duzy power i duzy NM z dolu.
Pajak2444 pisze: Ty miąłeś SR20DET i go poprawiłeś do tego stopnia, że stał się praktycznie bezawaryjny.
To samo można zrobić z CA18,na którym się nie skupiałeś do tego stopnia jak na SR.
Zrozum ze SR20 jest po co poprawiac, CA18 niestety i tak sie zesra :D Skupialem sie na jednym i drugim i uwazam ze szkoda czasu i pieniedzy na ca18.
Pajak2444 pisze: Jeśli pompa podaje za mało ciśnienia, to należy ją ulepszyć-twardsza sprężyna może załatwić sprawę.
Trzeba tylko chcieć i trzeba się na tym skupić, żeby znane nam WADY wYELIMINOWAĆ.
Pajak czy ty wogole wiesz jak wyglada i jak dziala pompa oleju? jak niby sprezyna ma rozwiazac problem? Sprezna to zawor przelewowy, ktory ma ograniczyc MAKSYMALNE cisnienie.

Problemem jest raczej sama konstrukcja albo przelozenie pompy oleju. Suma sumarum pompa jest niewydajna a jak jej zalozysz twardsza sprezyne to zmieni to tylko tyle ze przy 6 czy 7 tys rpm bedziesz mial wieksze cisnienie. A tam gdzie wchodza najwieksze NM i potrzebne wieksze cisnienie oleju, bedzie dokladnie takie samo.

Pomysl bezsensowny.
Pajak2444 pisze: Piłeś do Robala,że CA to dalej te same panewki i ten sam problem !! NIE !!!
Panewki przy kuciu są nowe i nowa jest pompa oliwy, którą można ulepszyć !!
I problem znika, a nieulepszana pompa wytrzyma itak swoje kilometry, ale bez zegara temperatury i ciśnnienia oleju niema co podchodzić do zwiększania mocy !!!
To wie KAZDY !!
Nie wystarczy napchać, powietrza i paliwa, trzeba monitorować wszystko co się da, ze spalaniem stukowym włącznie !!
STARY do odwaznych swiat nalezy, zrob takie CA18, Przez rok bedziesz pisal na forach ze sie udalo i jest ekstra, tylko mina ci zrzednie jak sie to wszstyko znow spierdoli.

Niestety twoje szanse oceniam raczej slabo skoro chcesz pompe oleju ulepszac sprezyna...

Rob Ca18! twoj cyrk twoje malpy!


Pajak2444 pisze: Edit 2.0: na filmiku jest chłosta jak każda inna, myślisz , że CA kumpla dostaje słabiej ??
Tak samo !!!
Tak tylko ze twoj kolega nie lata na 255 kapciu, nie ma nitro i ma pewnie ze 2 razy mniej mocy :D No i nie sadze zeby robil tak jak na filmie przez bite 2 dni okolo 15 razy w sezonie :D

Zejdz na ziemie.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

mialem missshifta w ca blisko odciecia zamiast 4 weszla 2 nic sie nie stalo
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
JakubG
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: śr 15 kwie, 2009 20:53
Lokalizacja: Poznań

brt pisze: Zrozum ze SR20 jest po co poprawiac, CA18 niestety i tak sie zesra :D Skupialem sie na jednym i drugim i uwazam ze szkoda czasu i pieniedzy na ca18.

Zejdz na ziemie.
Wkleje żeby się wszsytkim utrwaliło :) o to właśnie chodzi ulepszać można wszystko ale zawsze myślałem że nie wszystkich na to stać i lepiej wybrać taki silnik w którym jest mniej do ulepszania ale jednak UWAGA BĘDĘ 1 OSOBĄ NA TK KTÓRA ZMIENIŁA ZDANIE - Lepiej wybrać gorszy silnik bo życie jest długie i trzeba mieć jakieś zajęcie.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

brt pisze:
Pajak2444 pisze: We Wro koleś sprowadza S14-ki i co kilka aut napierdalają panewki, więc to jest przypadłość mocnych silników, które mają juz swoje lata i przebiegi.
To jest przypadlosc wszystkich nissanow, poniewaz maja za malo oleju w misce. Normalnie eksploatowany nissan, miedzy serwisami potrafi zjesc olej z MAX do MIN, a jak ktos czasem wklada to nawet na prostej przy 1/3 stanu bagnetu potrafi skakac cisnienie oleju
miałem tak przy połowie stanu, but w podłogę a ciśnienie sobie wesoło skakało +/- 1bar,
dolanie oleju zlikwidowało problem
brt pisze: , wystarczy sobie wskaznik zamontowac i bedzie wiadomo. Normalny uzytkownik nissana 200sx ma w dupie sprawdzanie poziomu oleju i poprostu oddaje auto na serwis co 10 000 - 15 000 tys km. Reszty slabo rozgarniety czlowiek sie domysli.
Dokładnie...
Niektórzy gały wywalają jak na pytania typu "co najpierw kupić, wydech czy IC" odpowiadam "wskaźnik ciśnienia oleju z warrningiem" ;)
brt pisze: [ Dodano: Czw 17 Gru, 2009 20:17 ]
roball pisze: rzecz w tym że w seryjnym SR i zakutym CA podniesienie mocy do tych magicznych 300KM to kwestia świniaka i strojenia ;)
Robaczku wszystko sie zgadza, ale pamietaj ze zakute CA18 ma dalej te same panewki i ten sam problem. Problemy sa ze smarowaniem a nie z tym ze panewki sa slabe. Wymiana korb, tlokow, panewek nie zalatwia tematu, powoduje ze znow z seryjna moca to auto przejedzie pewnie ze 100 000 km. Ale podkrecone na 300 km zrobi ich pewnie tyle co Jankowskiego s13. Warunek nie zabierac na tor :D

prosto i na temat, problem nie jest rozwiazny tylko odwleczony w czasie.
To prawda, padło już wcześniej (nawet z fotkami) że problemem jest kanał do głowicy i przy wyższych obrotach zaczyna brakować oleju który nie zdąży spłynąć z góry. Wiadomo też że panewka może być z gówna zrobiona - ważne żeby nigdy nie pracowała na sucho..
brt pisze:
roball pisze: No i pytanie czy to jakaś magia i teoria czarownic, czy da się tak silnik ogarnąć żeby nie wybuchał ;)
U mnie na tapecie wyladowal silnik SR20 tak wiec to na nim prowadzilem wszystkie badania. CA18 moim skromnym zdaniem ma za waskie panewki i za slaba pompe oleju, nawet nowa.
Właśnie nad tym się zastanawiałem, czy nie mają za małej powierzchni - jak wygląda ich porównanie w stosunku do SR (średnica i szerokość). Co do pompy to nie do końca jestem przekonany - przy równej jeździe (autostrada) ze stałymi obrotami rzędu 6500 ciśnienie oleju jest bardzo stabilne, natomiast przy głupim kręceniu bączków na parkingu i też w miarę stałymi, ale niższymi obrotami (~3000) ciśnienie pływa - nie wiele, ale da się zauważyć..
brt pisze: Szlif to inna para kaloszy, kazdy musi dojsc do tego wlasna ciezka praca. Wtedy bedzie wszystko wiedzial i zacznie robic porzadne silniki.
roball pisze: rzecz dotyczyła cen SZLIFIERZA, ile ty weźmiesz za zrobienie silnika (i gwarancję na niego) to inna bajka, ale zgodzisz się że dla szlifierza nie ma znaczenia jaki wymiar robi i nie powinno to mieć wpływu na cenę.

Dla szlifierza liczy sie tylko to ile czasu i materialow na to poswieci.

Normalny szlif zrobi w chwile, a taki szlif gdzie upierdliwy klient chce jakies swoje parametry i do tego jeszcze to pozniej sprawdza kosztuje wiecej. W 5 min tego nie zrobi :)
No najgorsze w kliencie jest jak sprawdza,
niektórzy majstrowie faktycznie doliczają za to ekstra :mrgreen:
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Oj.

I widzicie co narobiliscie? az brt wpadl na forum... mowilem ze bedzie fajnie.


brt pisze:zarty? Odin co to za jakies bzdury???

Kucie silnika to nie skladanie motorynki, to jest luzny motor ktory musi trzymac parametry bo inaczej sie pozaciera i wysypie w moment. Jak ktos bierze 500 pln za szlif to chyba jest to wiejski tokaz ktory nie ma zielonego pojecia o pasowaniu takich elementow.
Goscie ktorzy robia takie obrobki biora po 4 albo 5 razy wiecej kasy od odpowiadaja swoimi jajami ze wymiary ktore ja im podam napewno sie zgadzaja.
brt - 2000-2500zl za szlif 4 cyl bloku?
zapomnialem ze to tania warszawa... ale wiesz, szlifierze nie tylko w wawie mieszkaja.

brt pisze:O czym rozmawiamy? O skladaniu silnika za 1000 pln ??? Ponownie, to nie jest motorynka ktora skladasz z automatu, nie sprawdzisz jednej rzeczy i zlozyles sobie gowno a nie silnik.


brt - napisz dokladnie czym tak bardzo sie rozni zlozenie "zwyklego silnika" na oem czesciach, od skladania tego samego silnika z kutymi korbami i tlokami? Chodzi mi o sam proces zlozenia.


brt pisze:A zabawa ze szlifem to wyzsza szkola jazdy, jak zaczniesz robic sporo silnikow kutych rocznie to bedziesz mial swoje zdanie na ten temat.
Trzeba wiedziec jakie parametry podac szlifierzowi oraz jak go pozniej z tego rozliczyc.
Pewnie. Trzeba wiedziec. Zwykle wszystko masz opisane w instrukcji z kutymi tlokami. Zwykle jest to kompletna instrukcja do szlifu i przygotowania bloku.


brt pisze:Witaj Pajak, szkoda ze twoj ton wypowiedzi sprowadzil dyskusje na nizszy level, no ale trudno narazie lecimy dalej:
Kurde... wpadly chlopaki z nissantech u musza sie znizac do "naszego" poziomu...

Przepraszamy.
Ostatnio zmieniony czw 17 gru, 2009 23:25 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

http://www.nissantech.pl/?showtopic=438 ... entry44665
iceman pisze:Możemy wrócic do dyskusji o CA ?
Forest pisze:niestety duża miska, chłodnica , zmiana smoka i dodatkowy spływ oleju na pewno coś pomoże i może odsunąć to w czasie. Natomiast niema 100% sprawdzonego sposobu na poprawienie smarowania w CA.
? Rozumiem ze kolega Forest, sprawdzil juz te wszystkie sposoby? Jezeli tak, prosimy o info, bo po co pajak ma sie meczyc z zabawkami w takim razie?

hm... :mrgreen:
Forest pisze:naciesz się nim aż padnie a potem zmień , jeszcze lepiej zrobisz jak odrazu go sprzedaż i wsadzisz inny ale to niestety wiąże się ze sporą inwestycją
hm... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony pt 18 gru, 2009 00:16 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Forest pisze:
ODINN pisze: bo po co pajak ma sie meczyc z zabawkami w takim razie?
jak większość handlarzy w tym i Ty żeby na tym zarobić. proste

Jak "gość" brt budował pierwsze szybkie nissany to większość z was jeszcze nie miała 200sxa , poczytaliście TK , zrobiliście dolot, przelot i założyliście t28 i macie się za speców....

żenada
Forest - odpowiedz na pytanie.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Co by nie mówić, Brt wpadł na chwilę i przekazał najwięcej informacji
ucz się forest :D

Sumując, CA ma następujące wady konstrukcyjne które prawdopodobnie powodują częste padanie panewek (inhibitorem jest "IQ" usera):

1. Zbyt mała powierzchnia panewek
2. Zbyt mała wydajność pompy oleju (za mały przepływ)
3. Zbyt duży przekrój kanału olejowego do głowicy - powoduje że za dużo oleju znajduje się na górze i brak go w misce
4. Zbyt mała pojemność miski olejowej
5. Brak chłodnicy oleju
6. Tendencja do przegrzewania oleju (wynika z 4 i 5)
7. Źle zaprojektowany smok (tendencja do łapania powietrza)

tyle wyłapałem, jeżeli coś mi umknęło to zwróćcie uwagę,
ale delikatnie - tak żeby nie urazić ignoranta 8)
licencję na szyderę ma wyłącznie forest ...

@Sebamoto
to indywidualna decyzja każdego usera,
Brt podał sensowne argumenty za SR'em,
jednak SR ma jedną, za to wielką wadę - trzeba wywalić na niego ekstra 10kPLN żeby nagle się znalazł pod maską s13..

Chyba się domyślam dlaczego CA piotra, mkx'a, mój i kilka innych znoszą to co znoszą..

@Brt
Te CA które padały w czasie strojenia,
pamiętasz może na jakich turbinach były?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:44 przez Forest, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ODDIN chyba sobie zarty robisz ze ja teraz bede robil tobie wyklady jak skladac kute motory i czego wymagac od szlifu. Podpowiedziec ci moge tyle ze jeszcze nigdy nie robilismy fabrycznego pasowania panewek oraz wymiarow pasowania tlokow z ulotki. Czemu? do tego musisz dojsc na testach. Ja swoje wysadzilem i zatarlem zeby do tego dojsc. Chcesz byc dobry? dojdziesz do tego sam. W internecie tego nie wyczytasz.


Magiczna sprezyna pajaka to jest zagadka naprawde. Podpowiem, testowalismy jakies 4 lata temu wkladanie podkladki pod sprezyne do pompy oleju, dokladnie w tym samym celu > zwiekszenie twardosci dzialania zaworka. Efekt oczywiscie jest ale generalnie dla nas wogole nie przydatny. Najbardziej widac roznice na zimny oleju, ze powyzej obrotow np 4000 rpm i wiecej silnk potrafi wygenerowac nawet 10 bar cisnienia oleju. Sytuacja wraca do normy jak tylko olej zagrzejesz do 90 -100 stopni. Wtedy cisnienie jest takie jak podaje pompa a zaworek jest caly czas zamknety i to jaka ma sprezyne nie spowoduje nic. dopiero prawie przed odcieciem cisnienie bedzie wieksze, a to juz za pozno zdecydowanie.

Nie wiem czemu ma sluzyc dalsza dyskusja. Ja rozumiem ze swap na sr20 albo inny motor jest drogi, ok. Przeciez ja nie kaze robic swapu kazdemu kto ma ca18. Jezdzi to jezdzi.
Ale zamiast wydawac pieniadze na <font class="red">PIP</font>, lepiej sobie zbierac kase na inny motor.

Jak czytam o tym jaki to super pomysl zeby zakuc CA18 to juz sam nie wiem czy sie smiac czy plakac. Kuc motor zeby osiagnac 300 - 350 km?
To nie lepiej wlozyc odrazu taki motor ktory w serii tyle wytrzymuje z palcem w dupie?

Krotka analiza plusow i minusow i odrazu jest jasne co nalezy zrobic.



A zalogowalem sie tutaj "u was" po dlugiej nieobecnosci tylko i wylacznie z powodu wypowiedzi Pajaka i ODDINA. Tych waszych super teori wyssanych z palca i z internetu jest mnostwo, szkoda ze to w wiekszosci bzdury. Tego sie czytac nie da! Ludzie w to wierza i pozniej pisza <font class="red">PIP</font> po roznych forach, jak to problemy ze smarowaniem to wynik tylko braku oleju, a tak wogole to pompe i reszte mozna naprawic za 5 pln i bedzie gitara. NIE BEDZIE.

Moze moj ton wydaje sie byc dziwny, ale taki jest zazwyczaj jak czytam takie bzdury.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”