Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

no i jeszcze moze cos z tym restryktorem w kanalach olejowych, bo nikt dokladnie nie pisze co i jak zrobic tylk oze w rb sie cos takiego stosuje :)
ktos posiada wieksza wiedze na ten temat w CA??
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

szaman pisze:no i jeszcze moze cos z tym restryktorem w kanalach olejowych, bo nikt dokladnie nie pisze co i jak zrobic tylk oze w rb sie cos takiego stosuje :)
ktos posiada wieksza wiedze na ten temat w CA??
Zgodnie z przykładowymi fotkami RB, przy zastosowaniu większej olości oleju problem odpada, bo oleju w głowie jest tyle,że niema sie gdzie odkładać/ zmniejszając prędkośc swojego powrotu do miski.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Forest pisze:No super super. Ceny na prawde promocyjne i każdy co ma sprawdzonego szlifierza wie że tak to tylko w ERZE.
ALE setup który wymieniłeś w ogóle nie zmniejsza ryzyka obrócenia panewki. I po co Ci to wszystko kute , skoro nikt w pl korby nie wygiął skoro i tak panewki strzelą ...

P.S Czyli nadal twierdzisz że jak ktoś CI da swój silnik i 8000zł to oddasz mu zakuty motor przygotowany pod 300hp ? ja proponuje walić do ODDINa drzwiami i oknami bo nikt w pl taniej tego nie zrobi , niech potwierdzi swoje nie prawdopodobne ceny

Dziekuje za antyreklame.

Nieprawdopodobne ceny? sprawdz dzial zakupow grupowych.

Ceny szlifierzy i robocizny mechanikow - to juz jest inwencja osoby ktora silnik robi lub oddaje do robienia. Jedni potrafia sie dogadac i zrobic tanio, inni oddaja po prostu caly silnik, zamykaja oczy i czekaja na rachunek.

Co do "ryzyka panewki" - masz przykladowa odp bezposrednio pod twoim postem. Albo chocby pajaka...

Przypominam ze jest to nadal tylko podstawa, dopiero teraz zaczyna otwierac sie skarbonka na reszte czesci...
Ceny które podał ODINN to naprawdę żenada.
patrz na odp powyzej. no niesamowite. ale ja po takch cenach sprzedaje... dokladam do kazdej sprzedanej czesci, ale i tak daje rade. Zakupy grupowe zobacz...

Znajdźcie mi ogarniętego mechanika , który za 1000zł wyjmie silnik, rozłoży go , potem złoży na kutych częściach i włoży z powrotem..........
wyobraz sobie ze takich znajdziesz... na dodatek czesci do szlifierza mozesz wozic sam, prawda?

Forest, czemu tyle szczekasz, zamiast popatrzec na glupie ceny czesci?

Ja rozumiem ze nienawidzisz tego glupiego silnika CA, co widac doskonale czytajac twoje wypowiedzi na np nissantechu, na dodatek sam doskonale tworzysz legende ze CA jest mega "BE". Troche obiektywizmu oraz tolerancji, bo moderatorowi nissntechu to troche nie przystoi, no chyba ze wzieli cie na moda przez przypadek...

twoje ostatnie zdanie na temat CA
Zrobienie z silnika, który posiadasz 350koni to pieniądze rzędu 15000zł w opcji bez kucia
widzisz, jedni zrobia, inni nie... dolicz do mojej podstawy, wydech i IC z zak grupowych, ziemniaka albo gt2871r, sprzeglo, walbro, chip albo nistune od xree... oraz miske i reszte od pajaka...

Pajak
Po tym poście przyszedł mi do głowy ZAJEBIŚCIE, ALE TO ZAJEBIŚCIE DOBRY POMYSŁ:
Pajak, jestem za...

[ Dodano: Sro 16 Gru, 2009 20:21 ]
Pajak2444 pisze:
szaman pisze:no i jeszcze moze cos z tym restryktorem w kanalach olejowych, bo nikt dokladnie nie pisze co i jak zrobic tylk oze w rb sie cos takiego stosuje :)
ktos posiada wieksza wiedze na ten temat w CA??
Zgodnie z przykładowymi fotkami RB, przy zastosowaniu większej olości oleju problem odpada, bo oleju w głowie jest tyle,że niema sie gdzie odkładać/ zmniejszając prędkośc swojego powrotu do miski.
gdzies widzialem fotki jak z galeryjki calej glowicy sa poprowadzone przewody powrotne do miski, calkiem ciekawie to wygladalo... na dodatek z tylu komory silnika (tyl glowicy) mamy do tego otworki, gdzie mozemy je podlaczyc... poszukam
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 20:29 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ODINN pisze:gdzies widzialem fotki jak z galeryjki calej glowicy sa poprowadzone przewody powrotne do miski, calkiem ciekawie to wygladalo... na dodatek z tylu komory silnika (tyl glowicy) mamy do tego otworki, gdzie mozemy je podlaczyc... poszukam
scooter dawal linka na 3 stronie tego tematu :
http://www.passwordjdm.pl/printview.php ... b52e561940
ale mi chodzilo o to czy ktos z forum czy wogole z polski robil cos takiego u siebie, co by usprawnic CA :D czy wszyscy odrazu swapa robia i po klopocie?
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Ja sie pisze na taka miske i sprezynke zaworu jak cos.

Taki splyw oleju z glowy do michy o ktorym mowi ODINN byl pokazany w jedym z linkow wczesniej jak by ktos szukal.

EDIT: szaman byl szybszy ;)
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 20:40 przez ige, łącznie zmieniany 2 razy.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

super foto dzieki :)
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4684
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Forest pisze: Przedstawi wykres i podliczymy na spokojnie koszty ok ? Będziemy wiedzieli o czym mówimy i jaką charakterystykę ma taki silnik ....
Już niebawem , niebawem. Jak tylko dopieszcze szczegóły :D
Forest pisze:Bo niestety wielu odgrażało się od kilku lat że taki 350konny CA to nie problem a NIKT w PL tego nie zrobił wiec musimy się podpierać nie polskimi projektami.
Tu sie mylisz , nawet osławiony projekt Rafiego mial wykres podczas problemow i kijowej jazdy na 380km. Do tego znam osobe z PL ktora miała CA kute ktore na rolkach wyrzygało 460KM. Zwiesił sie wtrysk i upaliło tłok...
Forest pisze:Ja nawet wiem dlaczego taki nie powstał , bo większość zdobywając doświadczenie, stwierdza żę to najgłupszy pomysł w historii i sztuka dla sztuki która nie jest w ogóle wymiera licząc koszty/efekt
Jeszcze nie skończyłem a też nachodzą mnie takie myśli :D
Ale mam nadzieje ze to minie jak skończe.
Forest pisze:A tych co piszą że się da , niech zrobią i pokażą bo inaczej stają się kolejnymi forumowymi teoretykami... a takich tu wystarczy.
Jak na początku , mam nadzieje ze juz niebawem :)


PS. Tak jak ktoś pytał , to odpowiedz jest własnie taka , wiele osob nie zwalcza problemu tylko swapuje...

[ Dodano: Sro 16 Gru, 2009 22:18 ]
Pajak my juz pracujemy nad powiekszona miska z przegrodami.
Cos na wzór tego co jest u mnie zrobione :)
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

O na ten moment właśnie czekałem.
Po tego typu przeróbkach które nie kosztują fortuny.
Forest i reszta przeciwników CA nadal uważacie że to kiepski silnik i nie warto go robić. Doskonale wiecie że na świecie są już CA które mają po 500KM w tym jeden który ma ponad 700KM i jezdzą np. http://www.youtube.com/watch?v=ZD5wP56X ... r_embedded#
Więc po co te wszystkie wywody , każdy silnik jeśli się odpowiednio przygotuje wytrzyma wiele a nawet wszystko oprócz ludzkiej głupoty.
No może nie ten ( co najśmieszniejsze nowoczesny) > http://vwszrot.pl/ , a Wy sie głupimi panewkami przejmujecie w S13 :lol:
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:53 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
JakubG
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 41
Rejestracja: śr 15 kwie, 2009 20:53
Lokalizacja: Poznań

wreszcie........ 3 dni to czytałem jak za karę.

z mojego punku widzenia ( czyli nie użytkownika ) CA18DET JEST TOTALNIE NIEUDANYM SILNIKIEM. Nie potrafię pojąć dlaczego niektórzy ciągle tego nie widzą.? może na siłę próbują przekonywać innych żeby poprawić sobie samopoczucie i jakoś usprawiedliwić swój nietrafiony pomysł na remont silnika który nie jest tego warty.

KRÓTKO ca18det moze było by fajne w jakimś dupowozie a nie aucie sportowym bo po co komu takim samochodzie silnik którego nie można chłostać ? Niestety najlepszy silnik nissana akurat nie trafił do auta sportowego i tyle...


ja bym widział może taki poradnik :

nie masz kasy na auto - to go nie kupuj

.
masz 10.000 nie kupuj nissana bo cie zje w dwa miechy
masz 20.000 poszukaj s14 lub taniego s13 na swap lub do remontu*
masz 30.000 kup pan s14a i się ciesz.
masz 40.000 .......eeee nikt na świecie nie ma takiej kasy :P

i tu odnośnik:
s13 jest hardcorem a nie wersją budżetową - silnik sie psuje, zawias i gumy do wymiany, hamulce pożal sie panie Boże, a buda w najlepszym wypadku wymaga po prostu polerki :) :) : )

I K*U*R***** proszę skończcie doradzać ludziom te remonty CA bo jak ktoś chce to zrobić to i tak zrobi bo nie ma kasy na sr czyli nie ma za dużo kasy ogólnie czyli remont będzie po taniości czyli pewnie nie polata za dużo czyli wraca do punktu wyjscia tylko ze w porfelu ma mniej o 2000zl

Myślę że najbardziej fair radą jest:

chcesz mieć seryjną moc + 30 KM zrób sobie remont
chcesz od auta czegoś więcej poodkładaj kasę i albo kup sr, rb czy POLECAM 1jz :P albo zmień auto.... i tyle a nie 10 stron o gównie i cenach z kosmosu.

i może zeby pociągnąć temat po co wyciskać z ca to co rb daje od ręki ??

No i na koniec może taki argument z innej beczki... przecież z tego co wiem to SR o wiele bardziej pasuje do s13 niz CA bo swoją masą polepsza właściwości jezdne.

@DarkuAMS - ale suszysz na maksa....

a na świecie jeżdża RB I JZ PO 1000 KM i co ?? i pewnie ich zbudowanie kosztowało połowę z tego co tego ca...


ZROBIĆ MOŻNA WSZYSTKO - TYLKO PO CO jak może fabryka zrobiła już to za nas produkując inny silnik ??
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:43 przez JakubG, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
DarekAMS
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 171
Rejestracja: czw 09 lip, 2009 22:53
Lokalizacja: AutoManiaSłupsk
Kontakt:

JakubG pisze:a na świecie jeżdża RB I JZ PO 1000 KM i co ?? i pewnie ich zbudowanie kosztowało połowę z tego co tego ca...

Nie ważne ile kosztowało , jezdzą co udowadnia że bzdury piszesz oceniając tak CA.
I tez piszę to obiektywnie , bo nie remontowałem i nie muszę remontować swojego choć lekko nie ma.
To po co remontować i robić swapy jak można za te pieniądze od razu kupić nowsze mocniejsze i trwalsze auto !!!
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 22:55 przez DarekAMS, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

@JakubG

Mój CA jeździ od ponad roku na 1.15bara na seryjnych panewkach,
zrobił w tym czasie 20 000km (głównie miasto) - ci co ze mną mieli nieprzyjemność jechać wiedzą że bynajmniej nie stronię od odcinki ...

Mkx jeździ od pół roku - 300KM bez 8 i też pociska (np. wychłostał s14 silikona z RB25)

Scooter ma ~240KM i spoolup poniżej 3000obr - chłoszcze i panewki (seria) mają się dobrze ...

Znam (osobiście) kilka innych przykładów CA z mocami 250..280KM i jeżdżą od lat ...

Dlatego jak czytam jakie to padakowate są te CA to mi się śmiać chce ...
Po prostu ta konstrukcja jest jak MediaMarkt ...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
marekz31
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 36
Rejestracja: sob 28 lis, 2009 19:30

Mnie ciekawi jedno czy te wszystkie CA na torze ktore sie wysypaly co ile zmienialy olej, bo cos mi sie wydaje ze w Polsce duzo ludzi po zawodach nie zmienia oleju bo ktos powie po co wylewac syntetyk za 250zl po jednym dniu na torze, a czesto jest do wymiany. A w wiekszosci sportowych samochodow po 1-2 dniu upalania na torze olej jest przepalony !
Awatar użytkownika
gdynianin_200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 59
Rejestracja: wt 01 gru, 2009 13:37
Lokalizacja: Gdynia

Tak czytam i czytam te posty, wprawdzie nie mam jeszcze s13 i zaraz ( co niektorzy !) powiecie ze nie mam co sie wypowiadac bo nie mam samochodu a doswiadczenia to juz w ogole, no ale zapewne jak kupie bedzie w nim CA (bo tak myslalem ze wiecie nyska do 6-7 tys + 2-3 tys na mody i bedzie zapieprzac ! )
ale pomijajac to Pan Forest to ma chyba jakas traume po silniku CA18DET bo jakos tak go nie lubi a wrecz NIENAWIDZI!
Lepiej nie wiedziec co sie tak na prawde stalo bo to pewnie jakas przykra historia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------

Pozdrawiam!

Następna wycieczka osobista odnośnie czyjegoś Nicku z forum będzie Cię kosztowała 90dni zakazu pisania
jak kupie bedzie w nim CA (bo tak myslalem ze wiecie nyska do 6-7 tys + 2-3 tys na mody i bedzie zapieprzac ! )
- ale żyłeś w błędzie !


Pozdrowienia Moderator
Ostatnio zmieniony czw 17 gru, 2009 00:34 przez gdynianin_200sx, łącznie zmieniany 2 razy.
Byle bokiem :)
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

(bo tak myslalem ze wiecie nyska do 6-7 tys + 2-3 tys na mody i bedzie zapieprzac ! )
taa za 2-3tys to nie zadne mody tylko zwykle wymiany eksploatacyjne tyle kosztuja po kupnie 'nowego' uzywanego auta oleje,plyny,filtry,gumy,amortyzatory,opony i inne takie tam..

juz pomijajac to w jakim stanie kupisz sx za 6tys ale nic

to jest wlasnie przyklad typowego podejscia o ktorym pisal wczesniej niestety a potem sie dziwic ze tyle trupow jezdzi jak dokladnie takie podejscie ma spora czesc osob napalajacych sie na to auto
Ostatnio zmieniony śr 16 gru, 2009 23:48 przez ige, łącznie zmieniany 2 razy.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”