Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Na cechy krzywek składają się kąty otwarcia/zamknięcia, wznios i wypełnienie - jakie to są "ostre"? chodzi o smukły kształt "do szpica" (czyli większy wznios, ale mniejsze wypełnienie) czy o coś innego? Pytam z ciekawości, często się pojawia to określenie ale brak informacji co dokładnie oznacza.

Co do samych wałków to warto uważać na informacje podawane przez producentów. Tutaj przykład wyjaśniający o co chodzi:

http://www.catcams.pl/czasy_otwarcia.html
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
demolik
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: wt 06 paź, 2009 20:34
Lokalizacja: WROCŁAW

w sumie chyba tak jest że mówi się potocznie "ostre" na
sportowe
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Świat jest mały - w tym zakładzie szlifowałem wałki do mojego silnika...

Gość wyglądał jak żywcem wyjęty z lat 50-tych, wziął wałek do ręki i pyta "nissan?" :)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

roball pisze:wypełnienie - jakie to są "ostre"? chodzi o smukły kształt "do szpica" (czyli większy wznios, ale mniejsze wypełnienie) czy o coś innego?
http://www.catcams.pl/czasy_otwarcia.html
Teoretycznie ostre są ostre, ale w praktyce "ostre" wałki to te z większym wypełnieniem, co gwarantuje otwarcie zaworu na Y wysokość przez Nx dłuższy czas.
Koło wokół wałka gwarantoałoby otwarcie zaworu cal czas, ale tego nie chcemy, ccemy jednak, żeby zawór był otwarty najdłużej ile się da.
Im większe prędkości obrotowe silnika, tym dłuższe czasu otwarcia zawoów można silnikowi zaoferować.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Jedna rzecz to wypełnienie krzywki (czyli jej kształt) a druga to wypełnienie czasu otwarcia zaworu - żeby było ciekawie niekoniecznie się to pokrywa - wystarczy zerknąć na link wklejony przez demolika.

A tu rysunek ze strony G.Grabowskiego (dwa wałki o takim samym czasie otwarcia, takim samym wzniosie ale różnym wypełnieniu):

Obrazek
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Szczurek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008 10:53
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Dakatsu pisze:może ktoś napisać coś więcej o przerabianiu smoka z SR?
Nic prostszego, z obu smoków (CA i SR) ucinasz ten dodatkowy uchwyt i następnie ten od CA musisz przyspawać do smoka z SR (delikatnie trzeba wyprofilować żeby pasowało). Wysokość smoka z SR jest odpowiednia i flansza którą się przykręca jest taka sama jak w smoku z CA dlatego nic nie trzeba więcej kombinować. Jak chcesz masz fotkę u mnie w projekcie :wink:
Awatar użytkownika
vibe
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 138
Rejestracja: pt 20 lis, 2009 19:54

wreszcie ktoś z sensem pisze dzięki Szczurek mnie też się to przyda :o


P.S. kupie smok do sr20det
kto rano wstaje, temu browar wieczorem się przydaje ;)
Awatar użytkownika
Szczurek
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 117
Rejestracja: ndz 07 gru, 2008 10:53
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Nie ma za co, nieduży koszt a może uratować, odezwij się do Kali`ego z KMS ja od niego kupywałem może jeszcze ma :wink:
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ja tez dziekuje za info apropo smoka od sr do ca :) bede z tym kombinowac :P
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Hmm
...tak sobie przeczytalem caly ten watek i lepsze historie widze szczegolnei rozmiar panewek mnie rozbawil... smiesznie jak ktos mowi ze sie zna a wychodzi ciut inna historia.
Szukam 200sxa z CA dla siebie, moze to strata czasu i pieniedzy moze nie, ale fakt jest faktem ze wszystko trzeba dobrze ekspolatowac w miare granic i tyle niestety cos wiecej to trzeba dokladac inaczej sie nie da. Planuje w sxie zrobic 250BHP na CA, wiecej jakos nie mam potrzeby. W drifcie jakos jezdzil nie bede chyba ze tylko eksperymantalnie raczej do scigania na prostej bym widzial moj car.
Ogolnie fajne pomysly z tym chlodzeniem etc, mozna wyciagnac odpowiednie wnioski jak nic.
Bede informowal co i jak z modyfikacjami w sxie u mnie zobaczymy co tego wszystkiego wyjdzie :) Na start napewno plukanie silnika i wymiana pompy oleju a dalej neich sie dzieje hyhy

Pozdro

Maly UPDATE:
ca kupiony, wykrecony na 260BHP no i posypala sie panewka jakos po ok 4 tys km :D
Ostatnio zmieniony czw 29 sty, 2015 10:16 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
struggler
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: pn 15 gru, 2014 23:27
Lokalizacja: Opole

Panowie co możemy zrobić by jak najbardziej wyeliminować panewke i cieszyć się bezawaryjnością CA przy okolicach 220-230koni? Od czego zacząć?
Awatar użytkownika
MEFisto087
Redaktor
Redaktor
Posty: 4107
Rejestracja: pt 08 paź, 2010 12:29
Lokalizacja: WM_____

Nowa pompa oleju, czujnik ciśnienia oleju, dobry olej - taka podstawa.

A najlepiej kompletny remont, jak by nie patrzeć najmłodsze ca ma już delikatnie 22lata nieznanego użytkowania.
Sucz 200sx S13
Pickup D22
Parch Patrol Y60<= Sprzedany
Opinie w dziale Giełda
Obrazek
"If it isn’t broken, don’t fix it"
struggler
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 5
Rejestracja: pn 15 gru, 2014 23:27
Lokalizacja: Opole

MEFisto087,co dokładnie wyremontować? Możecie okreslić przy okazji przyblizone koszty remontu?
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Na dzień dobry czujnik ciśnienia oleju.

Koszty? Tak około 2~3 tysiące wzwyż za podstawowy remont dołu(szlif wału+ pompa)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
luki343
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 512
Rejestracja: pn 12 lip, 2010 10:15
Lokalizacja: Sokołów/Warszawa

Mówicie o seryjnym czujniku? Przecież on się zapala przy 0.2b czy 0.3b a tedy to juz dawno jest po panewkach.
CA18
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”