Dlaczego panewka ?

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Forest pisze:I każdy co czytał ze zrozumieniem mógł to wywnioskować liczyłem że jesteś inteligentniejszy , przepraszam
Oj forest,
tyle razy WPROST ci pisałem że nie jestem inteligentny i prosiłem cię jako osobę mądrzejszą, wręcz mentora torowego, o wypisanie lej listy ZANIM Bartek napisał swoje posty. O smoku, misce, chłodnicy i spływie pisałeś na NT - ale te rzeczy są proste do wymiany/montażu - nie wyjaśniało to w żaden sposób padania panewek. Nie lansuj się po fakcie na takiego od-zawsze-wiele-wiedzącego bo sam się sporo dowiedziałeś z tego tematu (inna sprawa że ci ta wiedza na penis potrzebna w tym momencie)
Forest pisze:@roball
możesz napisać co ten twój tłusty CA znosi że porównujesz go do w/w? zbliżyłeś się chociaż do tych mocy ?
Mój ty czczący słowo "inteligentny" oraz zwrot "czytanie ze zrozumieniem" interlokutorze (nie myl z intercoolerem :lol:),
Jak zapewne czytałeś - mam identyczny setup jak Mkx, jeżdżę na 1.2b, mam nistune i szerokopasmówkę w dodatku nie zawahałem się ich użyć, sam oceń czy choć się zbliżyłem ;)

@Brt
Pomysł ze sprężyną nie wart był testów, ciśnienie i przepływ to osobne parametry , jak brak przepływu to ciśnienie klęknie i żadna podkładka nie pomoże (zaworek bez niej i tak będzie zamknięty) - toż problem ten przerabiany był tysiące razy przy pompie paliwa

O turbiny w tamtych CA pytałem nie bez powodu (szkoda że zostało bez odpowiedzi),
wszystkie mocne i jeżdżące egzemplarze CA mają turbinki z serii GTxxxxR - jak wiadomo te BB mają wąski restryktor, więcej oleju zostaje w silniku a zawsze jest ta kropla co przepłenia kielich (w tym przypadku miskę i nie przepełnia a osusza :D ).
W dodatku raczej późno wstają (mój i Mkx koło 4000obr, 1.2b jest przy 4600, u Piotra max momentu na wykresie 297KM jest trochę przed 5000obr)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:45 przez Forest, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dowiedziałeś się że panewki są za wąskie - inaczej trąbiłbyś to od samego początku, ale podobnie jak ja nie miałeś panew od SR'a w rękach i podobnie jak mnie nie chciało ci się szukać ich średnicy w serwisówce s14 (właściwie to wymiary wału chodzi, dla panewek są tylko nadwymiary podane) - bo nie tylko szerokość ma znaczenie ;)

Dowiedziałeś się że nowa pompa też ma za mały przepływ - zwróć uwagę że nigdzie o tym nie pisałeś (nawet z tego co teraz zacytowałeś to wynika)

Powiedz mi czy te CA w których zdechła ci panewka miały zwykłą T28, T28 na BB czy inną turbinę?
Ostatnio zmieniony pt 18 gru, 2009 11:17 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:46 przez Forest, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Dobra, wiedziałeś ale nie powiedziałeś, ja mam swoje zdanie na ten temat i skończmy z tą dziecinadą ;)

Nie wiem w którym miejscu moja teoria jest zła? Czy ja piszę że wystarczy dać turbo z serii R żeby problem zniknął? Natomiast na pewno zwiększa to szanse na dłuższe życie panewek z prostej przyczyny - idzie na nie więcej oleju...

Zgodzisz się że panewka wysrywa się w momencie kiedy brak na niej oleju, zgodzisz się też że jeśli zapewni się NIEPRZERWANE smarowanie panewek w CA to będą żyły długo i szczęśliwie?

Z tego co pisałeś zanim zaczęliśmy uprawiać wzajemną szyderę, wynikało że w CA panewka padła ci 2x, więc ilość turbin się nie zgadza - chodzi mi konkretnie jakie turbo miałeś kiedy panewka zaczynała się odzywać (o ile oczywiście pamiętasz)

Kolejne pytanie to jaką miałeś temp. oleju i czy miałeś zewnętrzną chłodnicę oleju



[ Dodano: Pią 18 Gru, 2009 12:05 ]
Co do auta Piotra, jego własne słowa (fragment):


-Sob Lis 10, 07 -Piotr Jankowski - w temacie "Kucie CA18DET czy swap na SR20DET" napisał:


"Się podzielę może moimi doświadczeniami.

A więc finalnie silnik się poddał jakoś w marcu. Niestety nie było to spowodowane zmęczeniem materiału tylko zwykłą głupotą. Nie sprawdziliśmy poziomu oleju przed jazdą, a silnik srał olejem z odm i podciśnień i wyszła panewka. Miał wtedy przez dłuższy okres 323KM i chyba 395Nm. Mam gdzieś wykres.

Z perspektywy czasu mogę na 100% stwierdzić co było przyczyną. Otóż pewnego pięknego i bardzo ciepłego dnia w wakacje 2006 (tuż po zrobieniu auta) podczas jazdy ogniem pękł przewód idący z silnika do nagrzewnicy. W sumie to nawet nie wiedziałem wtedy kiedy to się stało, a przeleciałem 1,2,3 ogniem w sumie ze 3 razy. Mogło się stać nawet podczas pierwszego przejazdu. Mniejsza z tym. Efekt był taki, że wysrało cały glikol i silnik pracował bardzo długo na sucho. Kiedy zobaczyłem co jest grane było już za późno. Ciśnienie oleju na wolnych 0,5 bara, z wydechu kolory tęczy, szklanki grają jak pojebane. Byłem przekonany wtedy, że padła uszczelka pod głowicą, więc auto do Warszawy wróciło na lawecie. (zdarzenie miało miejsce w Olecku)
W TomaRacing okazało się, że jednak to tylko przewód. Wymieniliśmy go, zalaliśmy wodą z kranu i na testy. O dziwo okazało się, że silnikowi nic nie jest, wszystko ok.
Jednak wrażenie było tylko pozorne. Na 3 i 4 garze z powodu przegrzania spadła kompra w stosunku do 1 i 2. Z tego co pamiętam było to jakoś tak : 12, 12, 10,5, 9. Po tym incydencie auto przejeździło jeszcze jakieś 10tys km lub nawet więcej, aż zaczęło dosłownie srać z odm i podciśnień (potrafiło zgubić litr oleju podczas godziny jazdy). Nikt z nas nie spodziewał się takiego zużycia i nie sprawdzaliśmy poziomu oleju aż tak często co doprowadziło do wyjścia panewki. Tyle z historii mojego silnika."
Ostatnio zmieniony pt 18 gru, 2009 12:08 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Ze względu na beznadziejne rozdzielenie tematu przez nie ogarniętego moderatora usuwam treść postu. Nie chcę uczestniczyć w tym idiotyzmie i bałaganie nazwanym przez moderatora porządkiem.
Ostatnio zmieniony sob 19 gru, 2009 22:46 przez Forest, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Forest pisze:@ODINN
ja zapytam przewrotnie , jesteś w stanie zagwarantować ludziom że proponowany patent pająka uchroni ich przed awaria? testowałeś to w jakimś aucie? a zapomniałem zbudowałeś jedno CA które na dodatek nie jeździ.
Ja tez zapytam przewrotnie, dlaczego ty JUZ gwarantujesz ludziom, ze wymienione przez ciebie patenty nie uchronia CA, jezeli malo kto w ogole je stosowal? Dlatego zapytalem czy miales to zrobione. Miales??

ODDIN chyba sobie zarty robisz ze ja teraz bede robil tobie wyklady jak skladac kute motory i czego wymagac od szlifu. Podpowiedziec ci moge tyle ze jeszcze nigdy nie robilismy fabrycznego pasowania panewek oraz wymiarow pasowania tlokow z ulotki. Czemu? do tego musisz dojsc na testach. Ja swoje wysadzilem i zatarlem zeby do tego dojsc. Chcesz byc dobry? dojdziesz do tego sam. W internecie tego nie wyczytasz.
Brt, nie odpowiedziales na pytanie- ja nie pytalem o szlifierza.

Pasowanie panewek - to ktos daje wal do szlifu bez panewek? Nooo mozna i tak.
Pasowanie tlokow - sa rozni szlifierze, czasem madrzejsi i niestety robia po swojemu/wg przyzwyczajenia. Takich w wiekszosci sie unika...
Brt - czyli, rozumiem, nie stosujesz sie do wymiarow podanych przez producenta tlokow? Np rozszerzalnosc tloka bierzesz sobie wg swoich wyliczen?

Tych waszych super teori wyssanych z palca i z internetu jest mnostwo, szkoda ze to w wiekszosci bzdury.
Np ceny czesci? Ceny robocizny? Albo to ze malo kto zajal sie eliminacja bledow w CA na powaznie? Bo latwiej wydac mala gorke kasy na swap? Co kto lubi.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

@Forest
Bardzo jestem kontent że piszesz tak abym zrozumiał i dziękuję ci że chciało ci się zniżyć do mojego poziomu, tak 3maj :D
forest pisze:Czyli przyznajesz że CA ma problem ze smarowaniem , że niema sposobu na jego naprawienie a można tylko "zwiększyć szansę na dłuższe życie panewek"
Ależ oczywiście że przyznaję, do czasu pojawienie się tego wątku i postów Bartka oraz twoich nie byłem świadom że CA pracuje na granicy awarii. Dobrze że pilnuję oleju i jak dotychczas jeżdżę po dobrej stronie tej granicy. Chyba przełożę sobie wskaźnik ciśnienia oleju na kolumnę kierownicy (powaga).
Forest pisze:jeśli wszyscy się nauczyli że panewki są różne, przyznam szczerze że sam nie wiem czemu tu tego nie napisałem choć ich wielkość była mi znana , nieważne, ale teraz już wszyscy wiemy więc do rzeczy.
Jeśli jest ci znana, to ja bym cię bardzo prosił o podanie szerokości i średnicy dla obu silników (nominały) - jak wiesz moim głównym zajęciem jest liczenie i teoretyzowanie - w związku z czym chętnie sobie policzę co się tam dzieje - będę szczerze dźwięczny za te dane ;)
Forest pisze:Przy takim samym momencie w którym silniku korba szybciej dobije do wału jeśli ciśnienie będzie równe a powierzchnia panewek CA sporo mniejsza ??????
Zależy ile to jest "sporo" - obstawiam że przy 5barach nie dobije w żadnym silniku (zakładając sensowne Niutki, zawsze da się przyłożyć taką siłę że coś padnie),
jednak stopniowo zmniejszając ciśnienie najpierw podda się ten silnik który będzie miał mniejszą powierzchnię panewek (ogólna zasada, nie tylko dla CA vs SR)

Forest pisze:Co do turbin to ja osobiście pierwszy silnik zabiłem na t25 , nie zdążyłem założyć jeszcze zegarów bo auto miało 2 tygodnie a było po "profi" remoncie ... ale o tym juz pisałem ..
2 silnik na T28 , temp w czasie kiedy padły panewki ciut ponad 100st , motul 15W50, i
Czyli w obu przypadkach były to łożyska ślizgowe...
Forest pisze:A jeśli piszesz o takich które widziałem na żywo to padały na różnych turbinach.
Na przykładzie Piotrka patrz że miał i chłodnice i turbo na BB ....
Widzę że umknęły ci cytowane słowa Piotra sprzed 2 lat, wkleję ci po raz drugi fragment który dotyka sedna:
A więc finalnie silnik się poddał jakoś w marcu. Niestety nie było to spowodowane zmęczeniem materiału tylko zwykłą głupotą. Nie sprawdziliśmy poziomu oleju przed jazdą, a silnik srał olejem z odm i podciśnień i wyszła panewka. Miał wtedy przez dłuższy okres 323KM i chyba 395Nm.
Forest pisze:i uwaga ciśnienia z klepiąca panewką i to mega klepiącą bo mam ją do dziś na półce i wygląda jak jajko, były idealne według serwisówki. Czyli jakieś 3,45 przy 3000obr .
Co to ma do rzeczy? porównaj średnicę magistrali i otworu doprowadzającego olej na panewkę - zrozumiesz dlaczego zwracam na to uwagę ;)

[ Dodano: Pią 18 Gru, 2009 13:22 ]
@Oddin
Ja bym się Bartka nie czepiał - ma sporo racji.
Z jego perspektywy nie ma sensu ładować w CA i jest to zupełnie zrozumiałe, pewnie za sezon lub dwa analogiczna sytuacja będzie z SR'em (żeby się liczyć w zawodach potrzeba będzie tyle mocy że i ta konstrukcja zacznie się poddawać)

Z kuciem (pewnie) ma na tyle doświadczenia że wyczaił gdzie lepiej dodać setkę a gdzie odjąć, też nic dziwnego (np. jakby ci się zatarły pierścienie a potem składałbyś identyczny silnik na identycznych gratach to logiczne jest zwiększenie luzu)

ODINN pisze:Ja tez zapytam przewrotnie, dlaczego ty JUZ gwarantujesz ludziom, ze wymienione przez ciebie patenty nie uchronia CA, jezeli malo kto w ogole je stosowal? Dlatego zapytalem czy miales to zrobione. Miales??
100% racji, nawet jak ktoś miał pojedyncze rozwiązania to na pewno nikt nie zastosował całego zestawu.
Ostatnio zmieniony pt 18 gru, 2009 13:11 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
sebamoto
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: sob 06 paź, 2007 20:55

I tak lepiej wydać tą MAŁĄ kupke kasy na swap niż ciągle (czyt:na bieżąco) kombinować z silnikiem CA. Problem jest tylko jeden: albo ciagle dokładasz nie czując tego w kieszeni i kombinować z Ca lub wydać Tą większa kupke i nie mieć problemów.

Ja najpierw byłem za tym pierwszym do czasu aż po 1 sezonie posypał się CA (a był ostro pomodzony i naprawdę jechał.Przestraszyłem się może nie kosztów remontu a tego że w kazdej chwili może się posypać. CA został sprzedany i postanowiłem zakupić SR-a.
I naprawde nie żałowalem ani razu.
Z ręka na sercu.

To tak jak wziasc cos na raty, spłacasz mało a dlugo a całości pieniedzy i tak byś nie odłożył.
A drugie jest to że suma końcowa by Cię zabiła.

Pakujecie kase w silnik Ca ale nikt z was nie przelicza kosztów utrzymania remontów itd.
Ale najważniejsza jest jazda spod świateł :lol:

Przeczytałem 4 strony Waszych postów i stwierdzam (nie trzymając nikogo strony)
że Forest i Brt chyba tylko maja rację.
Ale Wy koledzy nie dacie sobie tego przetłumaczyć.

To tak samo jak tuningować 2-takta trabanta, Ale po co jak można włożyc silnik Polo?????
Pomyślcie 2 razy bo to co pszecie jest naprawde żałosne.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Seba, zrozum jedno
My tu nie piszemy o przygotowaniu auta na tor - masz sponsorów? Masz auto do jazdy na co dzień? Jaką w perspektywie moc potrzebujesz? 400KM, 500KM? W pewnym momencie przestraszysz się inwestowania w SR i przejdziesz na jz ;)

Wiele osób ma CA, każdy wie dzięki temu wątkowi jakie są konkretne zagrożenia - każdy może podjąć decyzję co robić dalej.

To co piszemy jest oparte na realiach - komplet zabezpieczeń przed fuckupem w postaci spadku ciśnienia na panewkach będzie kosztował koło 2kpln (aku oleju, chłodnica oleju, restryktor w głowicę) - do tego overfill oleju (prawdopodobnie zrobię bagnet z dłuższą skalą). Jest to o tyle sensowna inwestycja że nawet jak się silnik wysra, to graty można sprzedać albo przerzucić do swapniętego SR'a - czy takie podejście uważasz za żałosne?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

@Oddin
Ja bym się Bartka nie czepiał - ma sporo racji.
Z jego perspektywy nie ma sensu ładować w CA i jest to zupełnie zrozumiałe, pewnie za sezon lub dwa analogiczna sytuacja będzie z SR'em (żeby się liczyć w zawodach potrzeba będzie tyle mocy że i ta konstrukcja zacznie się poddawać)

Z kuciem (pewnie) ma na tyle doświadczenia że wyczaił gdzie lepiej dodać setkę a gdzie odjąć, też nic dziwnego (np. jakby ci się zatarły pierścienie a potem składałbyś identyczny silnik na identycznych gratach to logiczne jest zwiększenie luzu)
Alez ja nie poddaje brt zadnej probie, jest profesjonalista, ma swoje sekrety i doswiadczenie. Tylko pytam.

ps - mi sie nic nie zatarlo... znaczy ze mam szczescie? stosowalem sie do instrukcji producenta... no ale inny producent, czesto odrobine inne materialy, inna rozszerzalnosc...
Ostatnio zmieniony pt 18 gru, 2009 13:49 przez ODINN, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
sebamoto
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 63
Rejestracja: sob 06 paź, 2007 20:55

To jakie mam auto i co mam w aucie to efekt mojej cieżkiej pracy. Należe do tych co nic nie dostali tylko musieli na to zapracować. Sponsorzy to są ale nawet na paliwo nie starczy nie wspomne o przygotowaniu auta.
W aucie robię wszystko sam od silnika, mechaniki po lakierke.
Nawet do jazdy na co dzień i tak bym nie mial ca bo żaden silnik nie przysparzał mi tyle problemów co wlasnie ten silnik.
Do upalania na torze kazdy ma swoje zdanie jaki silnik wlozyc
Moj Sr jeżdził 3 lata bez remontu na doladowaniu 1 bara i nawet bym go nie rozbieral gdyby nie od roku maly przedmuch uszczelki OEM-owej w kanał wodny.Zawody w Poznaniu i tak skończyłem:))
To jest jedyny problem.
A w ca jak nie panewki, to uszczelka głowicy, jak nie uszczelka to turbo,jak nie turbo to pompa olejowa. I teraz jakie są koszta exploatacji??
Za te pieniadze to robie swap na seryjnego SR-a.
Awatar użytkownika
ODINN
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 1575
Rejestracja: czw 01 wrz, 2005 02:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

A w ca jak nie panewki, to uszczelka głowicy, jak nie uszczelka to turbo,jak nie turbo to pompa olejowa. I teraz jakie są koszta exploatacji??
Za te pieniadze to robie swap na seryjnego SR-a.
... Ktory tez ma swoje koszta eksploatacji. ktos Ci kaze wymieniac jedno, w oczekiwaniu na pad drugiego? Nie lepiej sprawdzic wszystko co wymaga wymiany?

byl podany wiek silnikow? byl.

koszta eksploatacji zaleza od stanu silnika. jezeli ktos ma trupa CA/SR - jego sprawa. jezeli ktos ma zdrowego CA/SR sie cieszy.

powtarzamy sie.
Kolektory dolotowe & wydechowe, wydechy, przepustnice, intercoolery, chlodnice, szyny paliwowe, aluminiowe zbiorniki paliwa.
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Zaraz zaraz? Kto mowi o silnikach do sportu? Przeciez ja caly czas mowie o silnikach robionych na ulice do tak zwanego dynamicznego startu spod swiatel.

O drifcie nawet nie smiem pisac bo to nie ma sensu, ca18 i drift konczy zawsze tak samo, dla wprawnego ucha pukajaca panewka a dla niewprawnego urwanym korbowodem i mala detonacja.

Zrozumcie ze ten silnik ma naprawde sporo wad konstrukcyjnych, ktorych nie da sie poprawic sposobami ktore proponujecie.

Mozesz zrobic pompe oleju na mocniejsza, mozesz polepszyc splyw oleju, zalozyc turbo na bb i zwezke oleju 0.8 mm, mozesz lac oleju 0.5 za duzo i kontrolowac cisnienie oleju na wskazniku. Olej spod smoka nie ucieknie, cisnienie oleju nie spadnie, a ca18 sie zesra.

Why? poniewaz jak zrobisz power, a co za tym idzie nm z dolu to sila nacisku korbowodu na wal korbowy wyciska olej znajdujacy sie miedzy panewka a walem. Nastepuje tarcie i panew sie zaciera. Nie bez powodu padaja panewki korbowe a glowne czesto wygladaja jak nowe. Tam nie zabraklo oleju, tam po prostu sa za waskie panewki, a zeby to poprawic to trzeba zakombionwac z walem korbowym i innymi korbowodami. A to juz nie takie proste.


Nie dorabiajcie ideologi bez sensu, przeciez nikt tu nie wpadl zeby wam marzenia zrujnowac. Po prostu przerobienie Ca18 na mocny i bezawaryjny silnik jest zajebiscie ryzykowne i kosztowne. Robie tak samo s13 jak s14 i wiekszosci swoich klientow polecam swap na sr20 bo to po prostu jest najlepsze wysjcie, koszty podobne, mozliwosci modow wieksze, a to z czym trzeba bylo walczyc w serii tu mamy w gratisie w serii.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
Neo2005
Sponsor
Sponsor
Posty: 918
Rejestracja: czw 08 maja, 2008 15:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

PiotrekŁDZ pisze:Neo niepotrzebnie mnie atakujesz, chodziło mi oto, że mając bude s13 i możliwość wsadzenia tam sr 300km i ca 300km ty wybierzesz sr kierując się tylko ekonomią i jego osiągami, ja wybiorę ca bo po prostu wole ten silnik w budzie s13. Teraz rozumiesz znaczenie tego co napisałem? Przecież wiem że dbasz o auto i topisz w niego hajs jak każdy z nas:) Może powinienem napisać nie najtańsze ale najefektywniejsze 300hp rwd :mrgreen: A swojej trzynaściochy na pewno nie sprzedam bo chociaż mnie i mój portfel boleśnie poniewiera to chorowałem na nyse od podstawówki i nie zamienie na nic innego :mrgreen:
Spoko luz :wink:

roball pisze:Zwróćcie uwagę że koronny argument przeciwników CA to - "nie nadaje się na tor",
tymczasem 99% posiadaczy s13 chce furę która skroi nowe STi na światłach - a tor to tylko w telewizji widzieli i nie mają zamiaru tego zmieniać...
roball napisałes to bo objezdzasz takie sti (mowa o tym 280km)? Ile masz? Coś ok 280-290 tak? Zeby objechać takie sti na 1/4 to musisz mieć przynajmniej z 30-40km więcej to czteronapęd tak wypier*ala do przodu ze go pozniej nie godonisz.







Ale sie rozmowa rozwineła :D pół dnia musiałem czytać :wink:
Części tuningowe bovy, naby, pasy szelkowe, wskazniki, turbo timery,stozki, kierownice i wiele wiele innych - zawsze w dobrych cenach !!! 505-205-558

Lista części: http://allegro.pl/listing/user/listing. ... d=14275251

My project s13 http://forum.turbokillers.com/tematy23/ ... vt9286.htm
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”