Strona 15 z 17

: pt 25 gru, 2009 01:04
autor: roball
Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co? :D

: pt 25 gru, 2009 01:22
autor: ODINN
roball pisze:Drodzy koledzy, przyjaciele, moderatorzy...
Chodzicie parami czy co? :D
moze to tak jak z kawalami o policjantach...

:mrgreen:


A tak na serio, to troche za pozno na zbyt drazliwa reakcje ze strony moderatorow, wg mnie to trzeba bylo siekac pare dni temu... teraz to tylko jakies niedobitki...

ps - ja nie klne w stosunku do kogos na forum...

a zyraFOM moge kogos nazwac?


Zreszta, co do kolegi Jakuba, mysle ze dyskusja jest zdecydowanie zbedna...


jestem obzarty... dalem babie rozge pod choinke... zycie jest piekne...


Zycze nam zeby kolejny post w tym temacie byl z sensem, a nie mimry z mamrami...

wesolych swiat.

: pt 25 gru, 2009 10:05
autor: TiGRA
Parami to nie chodzimy... Ot taki zbieg okoliczności... :mrgreen:

: pt 25 gru, 2009 16:08
autor: demolik
mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
Czy można znacznie zmniejszyć tym niebezpieczeństwo uszkodzenia panewek?

: pt 25 gru, 2009 17:43
autor: roball
Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej, zapodaj sobie chłodnicę oleju (staraj się nie przekraczać 95*C). Lej 0.5L oleju ponad max.

Strojenie na niższe obroty zwiększy ci ryzyko wysrania się panewki - im niższe obroty, tym niższe ciśnienie oleju.

CA nie ma problemu z wysokimi obrotami, więc przenoszenie odcinki w dół to tylko strata zakresu pracy. Jeśli będziesz miał chłodnicę oleju to odpadnie problem z jego ewentualnym przegrzaniem.

Obowiązkowo wskaźniki ciśnienia i temp. oleju z warrniniem.

: pt 25 gru, 2009 18:03
autor: demolik
ok, myślałem że problem jest w tym że olej gotuje się przy wysokich obrotach i ciężko zbić temp. nawet chłodnicą, więc nawet kiedy jest większe ciśnie to i tak olej nie ma swoich właściwości, stąd pomysł z przesunięciem...
Prościej będzie jednak pokombinować z chłodnicą oleju i smokiem :D .

: sob 26 gru, 2009 22:20
autor: trabirider
demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół

: sob 26 gru, 2009 22:33
autor: demolik
trabirider pisze:
demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu

: ndz 27 gru, 2009 10:58
autor: Szczurek
roball pisze:Jeśli chcesz się bawić z dołem to pokombinuj ze smokiem - tak żeby ssał jak najniżej
Najlepiej kupić ten od SR i przerobić wystarczy tylko ten dodatkowy punkt mocowania :wink:

: pn 28 gru, 2009 16:43
autor: trabirider
demolik pisze:
trabirider pisze:
demolik pisze:mam pytanie jeszcze odnośnie tematu....

Jeżeli w CA zastosuję się miskę z grodziami, a dodatkowo ostrzejsze wałki oraz regulowane kółka i wystroi się tak żeby moc przenieść trochę na dół, a do tego mapę z wcześniejszą odcinką...
czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu
Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?

: pn 28 gru, 2009 18:36
autor: Martinez
Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET :)
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm

: pn 28 gru, 2009 20:39
autor: demolik
trabirider pisze:
demolik pisze:
trabirider pisze: czegoś tu nie rozumie
ostrzejsze wałki sie zakłada po to zeby przenieść max moc, moment do góry a nie na dół
do przesunięcia używasz regulowanych kółek rozrządu
Jeśli jest tak jak piszesz to po co ci ostrzejsze wałki ?
same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...

[ Dodano: Pon 28 Gru, 2009 20:56 ]
Martinez pisze:Jesli ktos potrzebuje argumentow za CA to ja podam jeden.
Moj jest juz 10 tys km po remoncie i zadnych usterek. We wrocku jest sporo CA jezdzacych po drogach jak i na torze.
A na tym filmiku macie dwa wroclawskie nissany powered by CA18DET :)
http://turbokillers.com/topics33/wroclaw-trenuje-vt13526.htm
ja widziałem wasz trening na rakietowej na żywo, jakoś koniec listopada i bynajmniej to co ty robiłeś absolutnie nie wyglądało na oszczędzanie auta (nie ukrywam że mi to zaimponowało) :D ... generalnie jak dla mnie to co widziałem to wystarczający argument za CA.

: śr 06 sty, 2010 14:02
autor: Dakatsu
może ktoś napisać coś więcej o przerabianiu smoka z SR?

: śr 06 sty, 2010 16:53
autor: roball
demolik pisze:same ostre wałki powodują że zawory otwierają się szybciej i szerzej, co pozwala na wygenerowanie większej mocy, a to czy maxmoc i moment będą wyżej czy niżej zależy od tego jak wystroisz to kołami rozrządu...
co rozumiecie pod pojęciem "ostre" wałki?

: czw 07 sty, 2010 21:12
autor: demolik
wałki z inaczej wyprofilowanymi krzywkami