Strona 16 z 17

: czw 07 sty, 2010 21:32
autor: roball
Na cechy krzywek składają się kąty otwarcia/zamknięcia, wznios i wypełnienie - jakie to są "ostre"? chodzi o smukły kształt "do szpica" (czyli większy wznios, ale mniejsze wypełnienie) czy o coś innego? Pytam z ciekawości, często się pojawia to określenie ale brak informacji co dokładnie oznacza.

Co do samych wałków to warto uważać na informacje podawane przez producentów. Tutaj przykład wyjaśniający o co chodzi:

http://www.catcams.pl/czasy_otwarcia.html

: czw 07 sty, 2010 23:25
autor: demolik
w sumie chyba tak jest że mówi się potocznie "ostre" na
sportowe

: czw 07 sty, 2010 23:38
autor: roball
Świat jest mały - w tym zakładzie szlifowałem wałki do mojego silnika...

Gość wyglądał jak żywcem wyjęty z lat 50-tych, wziął wałek do ręki i pyta "nissan?" :)

: pt 08 sty, 2010 18:22
autor: Pajak2444
roball pisze:wypełnienie - jakie to są "ostre"? chodzi o smukły kształt "do szpica" (czyli większy wznios, ale mniejsze wypełnienie) czy o coś innego?
http://www.catcams.pl/czasy_otwarcia.html
Teoretycznie ostre są ostre, ale w praktyce "ostre" wałki to te z większym wypełnieniem, co gwarantuje otwarcie zaworu na Y wysokość przez Nx dłuższy czas.
Koło wokół wałka gwarantoałoby otwarcie zaworu cal czas, ale tego nie chcemy, ccemy jednak, żeby zawór był otwarty najdłużej ile się da.
Im większe prędkości obrotowe silnika, tym dłuższe czasu otwarcia zawoów można silnikowi zaoferować.

: pt 08 sty, 2010 19:45
autor: roball
Jedna rzecz to wypełnienie krzywki (czyli jej kształt) a druga to wypełnienie czasu otwarcia zaworu - żeby było ciekawie niekoniecznie się to pokrywa - wystarczy zerknąć na link wklejony przez demolika.

A tu rysunek ze strony G.Grabowskiego (dwa wałki o takim samym czasie otwarcia, takim samym wzniosie ale różnym wypełnieniu):

Obrazek

: ndz 10 sty, 2010 10:00
autor: Szczurek
Dakatsu pisze:może ktoś napisać coś więcej o przerabianiu smoka z SR?
Nic prostszego, z obu smoków (CA i SR) ucinasz ten dodatkowy uchwyt i następnie ten od CA musisz przyspawać do smoka z SR (delikatnie trzeba wyprofilować żeby pasowało). Wysokość smoka z SR jest odpowiednia i flansza którą się przykręca jest taka sama jak w smoku z CA dlatego nic nie trzeba więcej kombinować. Jak chcesz masz fotkę u mnie w projekcie :wink:

: ndz 10 sty, 2010 11:22
autor: vibe
wreszcie ktoś z sensem pisze dzięki Szczurek mnie też się to przyda :o


P.S. kupie smok do sr20det

: ndz 10 sty, 2010 11:53
autor: Szczurek
Nie ma za co, nieduży koszt a może uratować, odezwij się do Kali`ego z KMS ja od niego kupywałem może jeszcze ma :wink:

: ndz 10 sty, 2010 14:56
autor: szaman
ja tez dziekuje za info apropo smoka od sr do ca :) bede z tym kombinowac :P

: śr 24 lut, 2010 02:28
autor: dredman
Hmm
...tak sobie przeczytalem caly ten watek i lepsze historie widze szczegolnei rozmiar panewek mnie rozbawil... smiesznie jak ktos mowi ze sie zna a wychodzi ciut inna historia.
Szukam 200sxa z CA dla siebie, moze to strata czasu i pieniedzy moze nie, ale fakt jest faktem ze wszystko trzeba dobrze ekspolatowac w miare granic i tyle niestety cos wiecej to trzeba dokladac inaczej sie nie da. Planuje w sxie zrobic 250BHP na CA, wiecej jakos nie mam potrzeby. W drifcie jakos jezdzil nie bede chyba ze tylko eksperymantalnie raczej do scigania na prostej bym widzial moj car.
Ogolnie fajne pomysly z tym chlodzeniem etc, mozna wyciagnac odpowiednie wnioski jak nic.
Bede informowal co i jak z modyfikacjami w sxie u mnie zobaczymy co tego wszystkiego wyjdzie :) Na start napewno plukanie silnika i wymiana pompy oleju a dalej neich sie dzieje hyhy

Pozdro

Maly UPDATE:
ca kupiony, wykrecony na 260BHP no i posypala sie panewka jakos po ok 4 tys km :D

: wt 25 paź, 2016 02:09
autor: struggler
Panowie co możemy zrobić by jak najbardziej wyeliminować panewke i cieszyć się bezawaryjnością CA przy okolicach 220-230koni? Od czego zacząć?

: wt 25 paź, 2016 11:02
autor: MEFisto087
Nowa pompa oleju, czujnik ciśnienia oleju, dobry olej - taka podstawa.

A najlepiej kompletny remont, jak by nie patrzeć najmłodsze ca ma już delikatnie 22lata nieznanego użytkowania.

: wt 25 paź, 2016 11:17
autor: struggler
MEFisto087,co dokładnie wyremontować? Możecie okreslić przy okazji przyblizone koszty remontu?

: wt 25 paź, 2016 11:35
autor: Tomek89
Na dzień dobry czujnik ciśnienia oleju.

Koszty? Tak około 2~3 tysiące wzwyż za podstawowy remont dołu(szlif wału+ pompa)

: wt 25 paź, 2016 13:04
autor: luki343
Mówicie o seryjnym czujniku? Przecież on się zapala przy 0.2b czy 0.3b a tedy to juz dawno jest po panewkach.