Głowica

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Kruchy

otoz polecono mi ostatnio, ze moge sobie splanowac glowice i ze to zwiekszy troche stopien sprezania, a co za tym idzie moc. Czy to prawda?Czy rzeczywiscie warto to robic? a tak w ogole to jakbym chcial planowac to o ile? Jak mozecie to dajcie znac, bo mozliwe ze wkrotce czeka mnie jedneak robota przy zaworach, wiec i glowice by mi zrobili tak jakbym chcial, ale nie wiem czy warto
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

nie planuj jesli masz w planach wieksze turbo albo zwiekszenie cisnienia obecnego doladowania.
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

tak jest ! stopien sprezania zmiejszamy, cisnienie doladowania zwiekszamy :D :lol: 8)
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Fila.
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 614
Rejestracja: wt 29 lip, 2003 15:56
Lokalizacja: nikad
Kontakt:

No nie planuj tez mi tak mówił ktos ze lepiej tego nie robic chyba to był Tomek....
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kruchy pisze:otoz polecono mi ostatnio, ze moge sobie splanowac glowice i ze to zwiekszy troche stopien sprezania, a co za tym idzie moc. Czy to prawda?Czy rzeczywiscie warto to robic? a tak w ogole to jakbym chcial planowac to o ile? Jak mozecie to dajcie znac, bo mozliwe ze wkrotce czeka mnie jedneak robota przy zaworach, wiec i glowice by mi zrobili tak jakbym chcial, ale nie wiem czy warto
W silnikach z turbo bezsensem jest ruszanie glowicy na pierwszy strzal a juz napewno planowanie w celu zwiekszenia kompresji. Jezeli bedziesz mial okazje aby dotknac glowice to najlepiej wyrownaj oraz spoleruj kanaly dolotowe na gladko. Inne dotykania glowicy bez wiekszych przerobek nie maja sensu. Tak jak koledzy zalecili > zwieksz doladowanie + dobra elektronika i dostaniesz duzo wiecej mocy niz najbardziej hardcorowa walka z glowica.

Pozdawiam
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Kruchy

mialem watpliwosci, wiec zapytalem, by sie upewnic, ale w planach tego raczej nie mialem. thx
Awatar użytkownika
IceMan
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 883
Rejestracja: sob 13 wrz, 2003 10:12
Lokalizacja: Szczecin

a ile mniej wiecej kosztuje polerwoanie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy ? co jeszcze mozna z głowicą zrobić zeby poprawić fabryczną robote ?
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

IceMan pisze:a ile mniej wiecej kosztuje polerwoanie kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy ? co jeszcze mozna z głowicą zrobić zeby poprawić fabryczną robote ?
Nie wiem ile to kosztuje bo ja u siebie robie takie rzeczy sam. Moge zrobic u kogos jezeli przyjedzie ze zdjeta glowica a co do kasy to sie napewno dogadamy. Co mozna poprawic? progi, rozejscia, wszelkie slady po odlewaniu glowicy oraz troszke kolektor dolotowy do pozoimu wtryskow. Reszta wychodzi w praniu.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

nie wolno planować głowicy (siadją uszczelki i inne jaja) ale jak jest krzywa to co robić?
Poza tym BRT moi święte słowa
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

jarkowy pisze:nie wolno planować głowicy (siadją uszczelki i inne jaja) ale jak jest krzywa to co robić?
Poza tym BRT moi święte słowa
Oczywiscie ze mozna splanowac glowice :) samochod zyska sporo mocy oraz momentu obrotowego ale nie nacieszymy sie nim za dlugo. :) Planujac sporo mozemy doczekac sie pokaznej eksplozji.
A jezeli glowica jest krzywa to nalezy wymienic na nowa badz urzywana. Planowanie glowicy w celu "wyprostowania" to tylko polsrodek. Gdy glowica sie pokrzywi to znaczy ze dostala tak po dupie ze ma juz dosc.
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

ale poco planowac glowice .... narzamy sie wtedy na ewentualne spalanie stukowe jak np. podniesiemy cisnuenue doladowania.
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
brt
Stały gość
Stały gość
Posty: 319
Rejestracja: śr 20 sie, 2003 18:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

mellow pisze:ale poco planowac glowice .... narzamy sie wtedy na ewentualne spalanie stukowe jak np. podniesiemy cisnuenue doladowania.
???
TomaRacing
ul. Nadarzynska 51 Piaseczno

S14a drift spec
Awatar użytkownika
dr Mike
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 537
Rejestracja: pn 28 lip, 2003 11:50
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

mellow pisze:ale poco planowac glowice .... narzamy sie wtedy na ewentualne spalanie stukowe jak np. podniesiemy cisnuenue doladowania.
Mellow, co za farmazony Ty tu sadzisz? :)
Przecież planując nie zwiększasz ciśnienia doładowania...
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

no wydaje mi, sie ze powyzej pewnego stosunku kompresji w cylidrze dajmynato 13:1 pojawia sie spalanie stukowe ... :roll: nie ? :oops:
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
Awatar użytkownika
mellow
Stały gość
Stały gość
Posty: 402
Rejestracja: ndz 21 wrz, 2003 17:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

moze sie przynjamniej czegos naucze ... poprawcie mnie o ile sie myle :oops: stopien sprezania to stosunek obietosci calego cylindra ( tego walca o podstawie, ktora jest denko tloka ) do komory spalania tak ?
"I had a look around the carpark and couldn't help noticing, that my car is significantly faster than all of yours..."
powered by:Japan Sport Service
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”