Silnik nie odpali - strasznie go zalewa

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

Witam,
Problem z nissanem s13 CA18DET, zdłubanym (moim):
-wtryski 550
-przepływka najprawdopodobniej RB
-ECU chip + ECU Master 2
-regulator ciśnienia paliwa.

Problem zaczął się nagle, na gotowym zestrojonym, działającym (4h hamowni + 200KM drogowe) samochodzie:
- najpierw w czasie jazdy zaczął przerywać (strzelając może odrobine z wydechu) - bez obciążenia
- potem silnik zgasł jak wyłączony kluczykiem (równo obroty spadły do 0)
- udało się go jeszcze odpalić po osuszeniu (zalany) i dojechać do domu
- na następny dzień nie odpalił:

Silnik nie włącza się , pomimo że ma iskrę, ponieważ go strasznie zalewa.
-ECU jest sprawne
-z odłączonym ECU Master II - bez zmian
-wtryski sprawne
-pompa strawna
-rególator paliwa sprawny
- droping resistor sprawny
-Idle switch sprawny
-throttle sensor sprawny
-engine temp. sensor sprawny
-CAS - RAczej sprawny - iskra jest, paliwo się leje
-MAF - sprawny

Jedyny sposób żeby właczyć na chwile silnik to;
-odłączyć pompę paliwa
-wyciągnąć MAF z układu (pozostawiając podłączony do wiązki - tak żeby dawał sygnał 1,0V)
W razie włączenia pompy paliwa lub zbliżenia MAF do dolotu automatycznie go zalewa i papa.

Jak zdjęliśmy świece (żeby zobaczyć obadać WTF) to po 30s kręcenia zaczęło się z cylindrów przelewać!


Co może być przyczyną że wtryski leją jak oszalałe?
Ostatnio zmieniony sob 24 kwie, 2010 08:53 przez MKx, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

na ile masz ustawione FPR?
może wtryski się zawiesiły
moj faworyt, nieszczelność :)
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Sprawdzałeś z odpiętą przeplywka ?
Sprawdz jeszcze przekaźnik od pompy paliwa na wszelki wypadek.
Oraz jakie ciśnienie paliwa nabija przed odpaleniem ?

[ Dodano: Sob 24 Kwi, 2010 10:34 ]
Czy po ewentualnym odpaleniu pracuje jak by na 3 cylindrach ?
Awatar użytkownika
m0rr1s
Postojebca
Postojebca
Posty: 1079
Rejestracja: wt 15 sty, 2008 20:25
Lokalizacja: od o. Rydzyka
Kontakt:

jak cos na sprawdzenie szczelnosci dolotu wymyslilem ostatnio skuteczny aczkolwiek troszke pracochlonny sposob ;)

wyciagniecie wałka ssacego i dmuchniecie od strony turbiny ciśnienia ;)
dentka rowerowa naciagnieta na dolot wytrzymuje 0.3 bar, możesz naciagnac 2 warstwy to wytrzyma prawie 0.8.

ale nie sadze, zeby to byla nieszczelnosc... bo silnik wtedy bierze sobie wiecej powietrza nie przeliczanego przepływką przecież.. czyli paliwa byłoby mało.
nie zaszkodziłoby jeszcze lambdę zbadać...
Nissan will get you through times with no money better than money will get you through times with no Nissan.
Obrazek
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

-ciśnienie na listwie 3,0 na atmosferze,
-z odpiętą przepływką - bez zmian
-dolot szczelny
-po ewentualnym odpaleniu nie chodzi na wszystkie cylindry

mam pytanie (jestem właśnie na warsztacie) - dlaczego po wypięciu przepływki nie pokazuje kodu błędu przepływki w trybie diagnostycznym III. inne błędy pokazuje (jak odpiąłem CAS albo temp. sens.) ?
Ostatnio zmieniony sob 24 kwie, 2010 12:01 przez MKx, łącznie zmieniany 3 razy.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Sprawdze u siebie na nistune za okolo 2h jak bede przy aucie

a objawy ogolnie u mnie byly podobne jak zdmuchnelo mi kolanko dolotu za IC oraz jak mialem zle ustawione latency dla wtrysków ( lub zle ustawiona stała K )
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a gdzie byla skorygowana wielkosc wtryskow? przy remapie kolesie zmienili K czy jak?
Probowales na seryjnych wtryskach, przeplywce i kompie??
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

a może zwarcie na obwodzie mafa?
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

- samochód chodzi na wszystkie cylindry (wcześniej widocznie jeszcze była któraś świeca przylana)
- sprawdzałem jeszcze raz na innym (seryjnym ECU) - praktycznie bez zmian - minimalnie mniej go przylewało
- na seryjnej przepływce podłączonej- jest minimalnie lepiej, po wpięciu do układu udaje się podtrzymać (dodając mocno gazu) żeby auto nie zgasło - ale dalej go niemiłosiernie przylewa (strzały, dym, przerywają cylindry)
- sprawa poprawia się po odpięciu throttle sensor - udaje się nawet w miarę płynnie wkręcać na obroty przy wyciągniętej przepływce

generalnie najbardziej reaguja na rzepływke - na wolnych obr. (nie zaleznie która przepływka) po przyłożeniu przepływki do dolotu auto od razu gaśnie.

jeżeli chodzi o obwód MAF, to po przekręceniu stacyjki napięcie dochodzi do przepływki. jeśli chodzi o sygnał sprawdziłem i dochodzi do ECU. Na schemacie z książki serwisowej schemat jest bardziej rozbudowany (sporo bardziej) i w całości nie sprawidziłem (jednak jeśli jest napięcie a sygnał wraca do ECU to czy może jeszcze coś po drodze się dziać?).
Ostatnio zmieniony sob 24 kwie, 2010 19:21 przez MKx, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

ale jak podmieniasz kompa to wtryski tez zmieniasz? bo jak nie to normalne ze bedzie zalewac
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
Forest
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 504
Rejestracja: ndz 22 sty, 2006 18:03
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

dobrze jest zacząć od schematu i sprawdzenia wszystkich kabli od czujników po kolei czy mają przejście , najgorsze że takie głupoty mogą się dziać jak masa gdzieś się urwała .

przemyślenia na szybko :

-wtryski są dobre bo wszystkie 4 by się nie przewiesiły.
-sprawdzanie przekaźnika pompy niema sensu bo od tylko powoduje że pompa działa lub nie.


ja osobiście sprawdził bym w pierwszej kolejności czy przepływka i tps dostają 5V i sam TPS czy nie padł.

pozdro
Ostatnio zmieniony sob 24 kwie, 2010 22:59 przez Forest, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

K i latencja odpadają - auto było wystrojone i jeździło (jak pojebane wg słów Mkx'a :D ) - nie widzę opcji żeby się samo w epromie tak skaszaniło że tylko te dane uległy zakłóceniu - w sumie jest to możliwe, ale łatwiej w totka trafić ;)

Jak tam po teście wtrysków, mają stałą masę czy jest jakieś tam sterowanie?
Ostatnio zmieniony ndz 25 kwie, 2010 21:22 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

sygnał od wtrysków do ECU idzie bez problemów,
nie ma przebicia, CAS dobry - wtryski otwierają się w dobrym momencie i zamykają - nie ma zwarcia tak żeby były cały czas otwarte - widać to po odkęceniu świec jak leci po kolei fontanna z cylindórw.
póki co nie jestem na warsztacie ale jak będę to wrócę jeszcze raz do tematu przepływki i throttle sensor'a.

The true is out there...

Jest jeszcze podejrzenie, że urok mogła rzucić na auto moja była... będą próby z czosnkiem święconą wodą i pismem świętym. Zabijemy w dekiel osinowy kołek i może to coś pomoże;)
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Ta fontanna z cylindrów to mało dokładne ;),
odepnij wtyczki z wtrysków i podepnij multimetr - zobacz jakie napięcie się pojawia i na jak długo - kręć silnikiem (za koło pasowe) i zobacz na jak długo wtryski się otwierają ...

A jak tam lambda?
Bo jazda na dolanym silniku to nie jest to co sondy lubią najbardziej...
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
MKx
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: czw 09 mar, 2006 11:23
Lokalizacja: Kraków

No cóż, lambda jest odłączona, ale i tak nie wiem czy to przeżyje - to będzie hardcore test dla niej:P Jak przeżyje to będziesz miał niezłą reklamę:P

Skoro wtryski są ok i przepływka jest ok i mało tego - silnik reaguje na włączenie przepływki do układu, do tego na seryjnym kompie i wtryskach 550 zalewa go minimalnie mniej... znaczy się że z jakiegoś powodu komputer myśli że jest w innym punkcie mapy niż jest naprawdę - może myśli że ma inne obroty (chociaż samo to nie starczy bo by po przegazówce go nie przylewało), albo "TP Load" (dobrze to nazywam?) dla komputera jest duży i po prostu dobiera odpowiednią mapę (punkt na niej) do niego. Mało tego skoro przepływka pogarsza sprawę i Throttle sensor też - wysokie "TP Load" musi brać z innych parametrów.
Więc pytanie - co wpływa w ECU na parametr TP Load (lub szeroko rozumiane obciążenie silnika) ?
Wtedy jak jeszcze udało mi się dojechać do domu (po pierwszym zgonie, wtedy co go z roballem zreanimowaliśmy), to tylko dlatego że utrzymywałem go na wysokich obrotach i przy tym dość obciążonego (jechałem sporawymi przyspieszaniami - nie toczyłem się w "trybie awaryjnym") - czyli jakby wpasowywałem się w to obciązenie, które komputer myślał, że ma cały czas (nie wiem czy to wszystko ma sens, ale tak mi przyszło do głowy)
Ostatnio zmieniony pn 26 kwie, 2010 06:42 przez MKx, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziadek CA daje lekcje Ninjutsu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”