Szlifowanie g?adzi cylindra??Wa?ne pytanie...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

xiiooll pisze:Z tego co mi wiadomo to szlif cylindra robi się co 0.25 mm. Jest on nie potrzebny jeżeli masz tuleje ok tzn czy nie ma progów i czy trzymają tuleja wymiar na całej swej długości. Jeżeli są ok to wymień tylko pierścienie. Ta siatka o której wspominasz pomaga podczas docierania się pierścieni.
nawet w serwisowce jest podane ze nadwymiar tlokow jest 0.5 i 1mm, moze pomyliles z nadwymiarem panewek? Z reszta nie widzialem nigdzie nadwymiarowych tlokow nissana +0.25mm, wszedzie sa po 0.5mm szersze

wiszene jak juz kupisz pierscionki to wkladaj kazdy do tulei i mierz jaki ma luz na zamkach, luzy masz podane w serwisowce, jak bedzie za ciasno to musisz troszke spilowac
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Ban0ff pisze:
xiiooll pisze:Z tego co mi wiadomo to szlif cylindra robi się co 0.25 mm. Jest on nie potrzebny jeżeli masz tuleje ok tzn czy nie ma progów i czy trzymają tuleja wymiar na całej swej długości. Jeżeli są ok to wymień tylko pierścienie. Ta siatka o której wspominasz pomaga podczas docierania się pierścieni.
nawet w serwisowce jest podane ze nadwymiar tlokow jest 0.5 i 1mm, moze pomyliles z nadwymiarem panewek? Z reszta nie widzialem nigdzie nadwymiarowych tlokow nissana +0.25mm, wszedzie sa po 0.5mm szersze

wiszene jak juz kupisz pierscionki to wkladaj kazdy do tulei i mierz jaki ma luz na zamkach, luzy masz podane w serwisowce, jak bedzie za ciasno to musisz troszke spilowac
Głowice zawiozłem do szlifierza na planowanie,wymiane uszczelniaczy sprawdzenie zaworów,szczelności itd... na jutro pod wieczór powinienem ją mieć spowrotem:D
Bede pamietał o tych pierścieniach tyle ze mój komp mnie wk..... bo nie moge otworzyć serwisówki i nie wiem czy bede mógł to jakoś zrobic bo na kompach to za bardzo sie nie znam,moze ma ktoś jakis gotowy link czy cos??
A jutro od rana rozbieram dół,wyciagam panewki korbowodowe i czekam na pierscienie...
S13 1JZ
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

/nie chce cie straszyć ale ja po oddaniu głowicy do szlifierza odebrałem złom. Ciekła na uszczelniaczach bo idiota za mocno je ponabijał i poprzecinał oraz nie trzymała kompresji na zaworach. Przez niego musiałem jeszcze raz cały silnik rozkładać. Drugi raz sam z przyjacielem robiliśmy moją głowicę i wyszło cacy. Generalnie po moich historiach z różnymi szlifierzami wychodze z założenia że czym mniej silnik ruszają szlifierze tym lepiej. Moją głowicę kolega robił dwa dni!!! Wyobraź sobie szlifierza żeby tak siedział....

Edit: Wiszene a nie chcesz od razu panewek zmienić? Raczej sie nie zostawia starych jak już wszystko sie wymienia... W sklepie o którym pisałem panewki też dostaniesz. Średnia półka, TDC. Mam je u siebie. Dobre bo tanie :wink:
Ostatnio zmieniony wt 11 sty, 2011 22:38 przez PiotrekŁDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

PiotrekLDZ nie strasz chlopka :) to ze jeden szlifierz zawalil sprawe nie znaczy ze wszyscy idą na latwizne. ja ma swojego szlifierza, sprawdzony zaklad, biora tanio i znają sie na robocie. zawsze jak do nich pojade to w rogu siedzi dziadek na fotelu i recznie dociera zawory :)) wstepnie docieraja je maszynowo, ale ostatni szlif wykonywany jest reczne przez sławnego dziadka ;p

to ze kolega robił głowice 2 dni, a szlifierz robi to w kilka godzin nie swiadczy o olewkowym podejsciu do tematu, zauwaz ze dysponuje on profesjonalnym sprzetem i dzieki temu jest w stanie skrocic czas pracy...
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Mój szlifierz jest sprawdzony i mysle ze bedzie wszystko ok z głowicą,bo jak nie to jak tam wpadne to roz......le cały ten kiosk!!!:D
Co do panewek to mysle ze zostaną te co są,jutro jak rozbiore to sprawdze ich stan i wtedy bede wiedział o co kaman :wink:

A mam pytanie czym usunać syf(nagar) który mam w kolektorze ssącym??Dimer za słaby bo juz próbowałem,i siedzi to badziewie tam nadal we wnetrzu kolektora!! :angered:
S13 1JZ
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

skoro masz juz rozebrany silnik, zmien panewki :)

jak wiemy panewki to slaby punkt silników CA, koszt nowych np NDC (czyli takie jak ida w fabryce na 1 montaz) to 50zł korbowe i 90 głowne (tyle kosztowały nadwymiary w wakacje, jak sie dowiadywałem) plus ewentualnie sprawdzenie/polerowanie wału korbowego to koszt ok 200-300zł, a masz pewnosc ze silnik bezawaryknie posmiga przez jakis czas

co do nagaru, mozna namoczyc kolektor w ropie przez jakis czas i potraktowac myjką wysokocisnieniową, ewentualnie preparat do mycia przepustnic. najlepsza metoda, to myjka ultradzwiekowa, tyle ze trzeba miec dostep do takiej myjki :)
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Czy ktoś poleci mi jakies pierścienie i poda namiary na nie??
S13 1JZ
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Mam pełną ofertę tego sklepu:

Tłoki 0.5 (tylko 1kpl. jest)-150zł/szt
Pierścienie Rigen(podobno wypaśne)- 250zł kpl
Pierścienie TP(majne)- 138zł kpl
Panewki Główne tdc-120zł
Panewki korbowe tdc-60zł-100zł (zależne od slzifu)
Acl racing główne-400zł
acl race korby-200zł
Uszczelka tacoma- 40zł
Uszczelka Tokei-100zł

(ceny będą sie torchę różnić z zależności na który szlif)

Także jak ktoś by coś z tego chciał to PW :wink:
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Piter odbierz telefon...
S13 1JZ
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Dentysta sadysta mnie męczył g:(\ Porozkładane? :wink:
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

W trakcie... :arrow:
S13 1JZ
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Aha bym zapomniał pytałeś gdzie kupić przyrząd do honowania
http://allegro.pl/honowanie-cylindrow-przyrzad-32-89-mm-jonnesway-i1406881572.html
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Dzięki Erison za tego linka,no po wyjęciu tłoków wszystkie pierśćienie są w miare w porzadku ale zrobił sie nagar pod nimi,na 3 i na czwartym tłoku na panewkach na korbach są poprostu wady i nastąpiło rozwarstwienie powłoki panewkowej,chyba juz były załozone wadliwe tak wywnioskowalismy z kolegą.Panewki to TDC 0,50.Zuzycia gładzi nie ma praktycznie nic po 100 tys,tyle ze te wady są na nich.Wał jest w porzadku.I teraz sie zastanawiam czy nie włozyc takich samych,tyle ze zostaną dokładnie obejrzane przed włożeniem.Jutro jak dam rade to powrzucam foty :wink:

Zamówiłem przyrząd do honowania :wink:
A mam jeszcze pytanie czy z racji ramontu moge przejsc na inny olej??Czy raczej zostac przy tym samym??
A panewki które lepsze?NDC czy TDC??-Pilne
Ostatnio zmieniony czw 13 sty, 2011 10:03 przez wiszene, łącznie zmieniany 2 razy.
S13 1JZ
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Dałeś wał do pomierzenia ? czy na oko stwierdziłeś że gładzie są w porządku ?
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Na wale ani na panewkach nie ma sladu zużycia gładzi ani żadnych rys więc nie ma sensu dawac wał na sprawdzenie skoro wszystko chodziło, mimo to ze na panewkach były wady.
S13 1JZ
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”