Szlifowanie g?adzi cylindra??Wa?ne pytanie...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Moje chęc dalszego remontu znikła po tym jak zobaczyłem wał...nie ma sensu juz remontowac.Poodsyłam kupione już rzeczy i zbieram na SR lub RB.

A moje 2 silniki CA ida na sprzedaż na czesci lub jeden w całości z nominalnym wałem...20 lat na jednym silniku wystarczy.Takie zycie,szkoda mi strasznie tego silnika bo dawał mi ogromną frajde bo ciągnoł jak trzeba,szkoda szkoda:(
Ale juz nie ma sensu...
S13 1JZ
Awatar użytkownika
geniula1
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 642
Rejestracja: pn 28 sty, 2008 21:38
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

To dlaczego wyżej było napisane że wał jest nie porysowany ?
N/A-LPG KILLER ;)

Japan Auto
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ee ale to co w koncu z tym walem???
krzywy porysowany czy jak??
daj jakies foto

a tak od siebie dodam, ze ja u siebie wielokrotnie wyciagalem i wkladalem silnik, raz juz tez bylem na skraju wyczerpania, ale sie nie poddalem i moje ca teraz jezdzi :D
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

geniula1 pisze:To dlaczego wyżej było napisane że wał jest nie porysowany ?
Nie jest porysowany na korbach,ale jest porysowany na głównych panewkach.I chyba jajowaty bo nie równo zbierał z panewek...ale mam jeszcze jeden pomysł...za niedługo dam znac.
Moze dalej bede miał CA POWER>>>
S13 1JZ
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

no jak sa panewki po przycierane to nie znaczy ze jest jakos mega zle, po pierwsze to podczas odpalania silnika zanim nabije sie cisnienie i zrobi sie film olejowy miedzy panewka a walem, to wal lekko moze przytrzec panew, a po drugie nie rownomierne otarcia moga oznaczac ze wal jest lekko krzywy - ale jest szansa ze podczas szlifu zostanie wyosiowany.

(teraz napisze cos za co niektorzy mnie zlinczuja pewno, ale co tam, zaznaczam tylko ze nie robcie tego w domu sami, bo pozniej beda pytania gdzie byli wtedy rodzice - ja mam na jednej korbie 4 szlif - taki gratis od poprzedniego wlasciela - wal juz za mojej kadencji byl jeszcze raz szlifowany i do wlozenia tego do bloku potrzebowalem 3 kpl panewek-cala akcja z tym walem jest bardziej skomplikowana, ale to mozna przy piwie opowiadac :P )

wiszene wez ten wal i zawiez do szlifierza, dopiero pozniej podejmuj jakies decyzje, przy precyzji pasowania wał-panew ocena wzrokowa jest za slaba!
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

http://picasaweb.google.com/11255789831 ... 6m29en-pQE#

Jutro sie wszystko okarze czy nadal bede miał CA POWER czu nie.
Wyciągam silnik z mojego drugiego nissana i sprawdzam wał,i jesli jest to nominał to ten drugi silnik wlatuje do mnie pod mache.Bo głowica tam jest cacy i pierścienie też takze tam nic bym nie ruszał tylko zrobiłbym szlif wrzucił panewki,uzbroił silnik i jazdaaaaaaaaa:D
Ale to tak optymistycznie,bo jutrzejsza rzeczywistośc moze okazac sie przykra:(
Zobaczymy co bedzie :|
S13 1JZ
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Wiszene stan tych panewek jest tragiczny! Wskazuje na kompletny brak filmu olejowego! To cud że nie stukały. W takim przypadku wał oczywiście należy pomierzyć i prawie na pewno szlifować! Wał i pompa z tego co widać po zdjęciach też oberwały. Inaczej rozumiemy pojęcie gładź jak lustro :wink:
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

No i fajnie widać przynajmniej że panewki i pompa do wymiany, trzymamy kciuki.

Co do zdjęć to jak będziesz robił następne z bliska np. rys na panewkach czy wale to musisz włączyć makro(taki tryb do zdjęcie z bliska - symbol lupy lub kwiatka) w tym twoim samsungu jeżeli przedmiot jest mniej niż 30cm.
Wtedy będzie wszystko wyraźnie widać.
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Gładz jak lustro była na wale w miejscu gdzie są korby,a na głównych jest tragedia.Jesli tamten wał bedzie nominał lub nawet po pierwszym szlifie to atakuje z nim szlifierza i pakuje CA z powrotem:)
Dzieki Erison za rade,nie mój aparat więc tam na obsłudze sie nie znam za bardzo :wink:
Ja też sie dziwie ze to jezdziło i nie stukało,a ostatnio dostawał po dupie,w Grzybowie 2 razy i po trasie i byc moze to spowodowało takie uszkodzenia...pompa nie dawała rady i był słaby film olejowy no i niestyty jest jak jest.Ale kolega jeszcze stwierdził ze na głównych są tak jakby powtapiane opiłki i ze jest to wina niedokładnego umycia wału po szlifowaniu w miejscach gdzie są te śruty na wale.Opiłki zostały wtopione w panewki!

Aha a mi to sie jeszcze wydaje ze to Ceramizer przedłuzył zycie mojego CA...zrobił powłoke na tych wszystkich kręcących sie elementach i dlatego to jezdziło i nie stukało.Sam odczułem róznice gdy przestały mi szklanki grac.Mysle ze caramizer pomógł,a Wy jak myslicie??
S13 1JZ
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Ja myślę że odwlekł ci tylko remont o parę tygodni bo zagłuszył niepokojące dźwięki które dawały ci znać że coś zaczyna być nie tak.

Za to co wydałeś na ceramizer to już było by parę zł do przodu na nowe panewki.
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Ale o to chodzi ze nie było zadnych dzwięków i ja mysle ze to by sie wysrało wcześniej tzn panewki,bo jak poszła uszczelka to nawet na mysl mi nie przyszło ze na dole moze być coś nie tak,bo dostawał w piec a tu nic nie stukało.A ceramizer to koszt 50 zł.
S13 1JZ
Awatar użytkownika
kolosezw
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 550
Rejestracja: śr 16 wrz, 2009 21:56
Lokalizacja: wroclaw
Kontakt:

erisonowi chodzi o to, ze jakbys nie zalal tego nieszczesnego ceramizera to bys wczesniej uslyszal niepokojace dzwieki, co przyczyniloby sie do wczesniejszego rozebrania dolu i mozliwe, ze do odratowania tego silnika.

to jest tak jak ze zdrowiem. jak czujesz, ze cie cos napieprza w srodku to zagluszasz to ibupromem czy idziesz do lekarza? tak wiec ceramizer jest super... jesli potrzebujemy auta do jazdy na codzien, a za pare miechow wpada inny silnik.
Obrazek
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a moze ceramizer przyspieszyl proces konczenia silnika? :lol: :lol:
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Wcale bym się nie zdziwił :lol:
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Raport z pola bitwy:

2 silnik wyjęty,wał o niebo lepszy niz mój,silnik po kapitalnym remoncie....tyle ze na panewkach korbowych jest napis.... 0.75 :jawdrop: Nie wiem czy chociaz z 500 km było zrobione po remoncie,zaraz wrzuce fotki to zobaczycie coś ciekawego,ciekawe co na to powiecie,i czemu sie tak stało??

Zaraz ładuja fotki na Picase......

http://picasaweb.google.com/11255789831 ... 6m29en-pQE#
Ostatnie 15 zdjeć...

I co powiecie na tą panewke?? Wszystkie inne dobre a ta menda skurczyła sie do środka??
Zero śladów na wale i tej panewce,panewki to ACL.Czemu tak sie z nią stało??Przykładałem pozostałe panewki do tej stopy i pasują idealnie tak samo jak i do wału co przymierzałem.Ale ta panewka nie wchodzi swobodnie na wał tylko trzeba uzywac siły zeby ją tam wcisnąc...jutro odsyłam panewki na 2 szlif i zamawiam na 3.
W tym silniku nie ma zadnego nagaru,jeżdzony na pełnym syntetyku Havoline.Po oględzinach ...to był cały remontowany..I dobrze:)Zapodam panew na 3 szlif i zobaczymy co bedzie raz kozie śmierc może to jeszcze pojeżdzi.Warto spróbowac tym bardziej ze bedzie mnie to kosztowac tyle co koszt panewek na 3 szlif.

Czekam na wasze opinie co mogło sie stać tej panewce??
Ostatnio zmieniony pn 17 sty, 2011 21:34 przez wiszene, łącznie zmieniany 2 razy.
S13 1JZ
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”