Witam,
Zmieniłem wczoraj pasek rozdządu i zaczęło mi cykać spod maski. Nie kręci się wyżej niż 3000 obr/min. Wiem, że musze ustawić zapłon kręcąc tym czujnikiem wałka rozrządu, tylko w ogóle niewiem jak się za to zabrać. Mam ustawiać lampą na pierwszym tłoku? Ma być wyprzedzony o 15 stopni w lewo, czy prawo? Gdzieś czytałem o liczeniu ząbków. Jak ustawiać ten zapłon?
Ustawienie CAS CA18DET
Moderator: Moderator
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Praktycznie wszytko w serwisówce nawet ze zdieciami co i gdzie.. Słabo szukasz.
W serwisówce EF&EC-23 masz na obrasku zaznaczone 15 stopni.
A co do ilości zębów to nie sprawdzałem bo jeszcze paska w swoim nie wymieniałem.
W serwisówce EF&EC-23 masz na obrasku zaznaczone 15 stopni.
A co do ilości zębów to nie sprawdzałem bo jeszcze paska w swoim nie wymieniałem.
Ostatnio zmieniony ndz 16 sty, 2011 04:19 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
- MiniMi
- Stary Wyjadacz
- Posty: 521
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
- Lokalizacja: Tychy/stryszawa
- Kontakt:
jak dobrze poszukasz to znajdziesz (temat pewnie trafi do kosza ale)
musisz sobie dorobić kabel na świece
do dorobionego kabla podpinasz lampę,
Świecisz lampa na kolo pasowe. Tam nabite na nim znaki. Lampa stroboskopowa miga dokładnie w monecie zapłonu na pierwszym garze i w ten sposób widzisz na ile stopni masz ustawiony zapłon.
Silnik ma być w temp. roboczej
musisz sobie dorobić kabel na świece
do dorobionego kabla podpinasz lampę,
Świecisz lampa na kolo pasowe. Tam nabite na nim znaki. Lampa stroboskopowa miga dokładnie w monecie zapłonu na pierwszym garze i w ten sposób widzisz na ile stopni masz ustawiony zapłon.
Silnik ma być w temp. roboczej
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
a rozrzad na 100% dobrze zalozony? liczyles zeby na pasku?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
Ban0ff dobrze kombinuje, sciagaj obudowe i licz zeby na pasku
ja kiedys miałem to samo, ustawiłem idealnie na znaki a po przeliczeniu okazało sie ze o 1 ząb przestawione...
ewentualnie na poczatek sprzawdz szczelnosc dolotu, moze gdzies nie dokreciles obejmy i zrzuciło rure, objawy bardzo podobne
ja kiedys miałem to samo, ustawiłem idealnie na znaki a po przeliczeniu okazało sie ze o 1 ząb przestawione...
ewentualnie na poczatek sprzawdz szczelnosc dolotu, moze gdzies nie dokreciles obejmy i zrzuciło rure, objawy bardzo podobne
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Rozdząd napewno dobrze założony. Miał tyle samo zębów co stary pasek, po założeniu przekręciłem jeszcze kilka razy silnikiem i znaki na kołach zgadzały się z obudową. Dzięki za odpowiedzi, coś pokombinuje, tylko muszę lampę zamówić.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
BarTeX5575 nie zrozumiałes o co nam chodzi...
ze pasek ma tyle samo zebów to ok, ale trzeba przeliczyc zeby miedzy znakami. CA ma to do siebie ze jak ustawisz na znaki, to rozrzad wychodzi przestawiony o 1 zab... taka sztuczka-magiczka konstruktorów nissana
na rysunku masz podaną liczbe zebów miedzy znakami, przelicz u siebie, z tego co pamietam, to zamiast 48 wychodzi 47 przewaznie
ze pasek ma tyle samo zebów to ok, ale trzeba przeliczyc zeby miedzy znakami. CA ma to do siebie ze jak ustawisz na znaki, to rozrzad wychodzi przestawiony o 1 zab... taka sztuczka-magiczka konstruktorów nissana
na rysunku masz podaną liczbe zebów miedzy znakami, przelicz u siebie, z tego co pamietam, to zamiast 48 wychodzi 47 przewaznie
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nawet jakby był przestawiony, to będzie czuć po dobrym ustawieniu zapłonu, że coś jest nie tak? Ustawienie zapłonu zajmie chwilkę, a dobranie się do paska trochę dłużej.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
przy poprawnie ustawionym rozrzadzie zapłon powinien byc ustawiony na 15* przed GMP, przy przestawionym rozrzadzie, slnik bedzie pracował lepiej na zapłonie ustawionym na 0* (tak było u mnie) dzieje sie tak dlatego ze 1 zab na kole, odpowiada własnie 15* obrotu wału i w ten sposób rekompensujesz złe ustawienie rozrzadu, mimo to silnik nie bedzie chodził prawidłowo
powtórze sie, ale sprawdz najpierw czy nie zrzuciło ci całkiem rury od dolotu, a jesli dolot jest szczelny to ustawiaj rozrzad
powtórze sie, ale sprawdz najpierw czy nie zrzuciło ci całkiem rury od dolotu, a jesli dolot jest szczelny to ustawiaj rozrzad
Nie ważne ile czasu potrwa zrzucenie wszystkiego by dostać się do rozrządu. Liczyć i jeszcze raz liczyć zęby . Znaki to wielka ściema w tym silniku Zaoszczędzisz sobie nerwów jak zaczniesz od przeliczenia zębów i będziesz miał pewność że jest malina. Z własnego doświadczenia wiem że lepiej zacząć od początku niż zabierać się od dupy strony
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Tylko ciągle nie mogę pojąć, jak miałby się przestawić. Jakby był przestawiony, to przecież znaczniki na kołach i obudowie by się nie zgadzały. Znaczniki są po to, by ustawiać. Liczyć zęby też można, tylko po co, jak zgadza się ze znakami.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
po to ze konstruktorzy nissana sie najwyrazniej pomylili, nawet serwisówka podaje ze nalezy przeliczyc zeby
zaufaj ludziom którzy juz to przerabiali, unikniesz w ten sposób niepotrzebnego stresu
a jesli nie, to zdaj sie na konstruktorów nissana, napisali oni mądra ksiege... w pewnych kregach zwą ją SERWISÓWKA. porzeczytaj, zrób krok po kroku... a potem wstań i JEDŻ
zaufaj ludziom którzy juz to przerabiali, unikniesz w ten sposób niepotrzebnego stresu
a jesli nie, to zdaj sie na konstruktorów nissana, napisali oni mądra ksiege... w pewnych kregach zwą ją SERWISÓWKA. porzeczytaj, zrób krok po kroku... a potem wstań i JEDŻ
Ostatnio zmieniony pn 17 sty, 2011 18:46 przez sobi, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTeX5575
- Stały gość
- Posty: 285
- Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Sprawdze te zęby jednak. Muszę główne koło paskowe odkręcać, czy wyjmę tą osłonę z przykręconym kołem? By wykręcić to koło muszę jechać na warsztat, a mogę tylko w soboty, samą pokrywę mogę zdjąć przed domem:)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
obawiam sie ze bez zdjecia koła bedzie ciezko, nie jestem w stanie ci odpowiedziec... zawsze zdejmowałem koło
-
- Prime Druciarz
- Posty: 1598
- Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
- Lokalizacja: Łódź
i tak musisz zdjąć koło pasowe żęby wszystko było dobrze widać. Nie ma co się pierniczyć. Zrób robote jeszcze raz, będziesz miał pewność!