Ustawienie CAS CA18DET

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Witam,
Zmieniłem wczoraj pasek rozdządu i zaczęło mi cykać spod maski. Nie kręci się wyżej niż 3000 obr/min. Wiem, że musze ustawić zapłon kręcąc tym czujnikiem wałka rozrządu, tylko w ogóle niewiem jak się za to zabrać. Mam ustawiać lampą na pierwszym tłoku? Ma być wyprzedzony o 15 stopni w lewo, czy prawo? Gdzieś czytałem o liczeniu ząbków. Jak ustawiać ten zapłon?
Awatar użytkownika
djlasior
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 168
Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Praktycznie wszytko w serwisówce nawet ze zdieciami co i gdzie.. Słabo szukasz.
W serwisówce EF&EC-23 masz na obrasku zaznaczone 15 stopni.
A co do ilości zębów to nie sprawdzałem bo jeszcze paska w swoim nie wymieniałem.
Ostatnio zmieniony ndz 16 sty, 2011 04:19 przez djlasior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MiniMi
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 521
Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 19:45
Lokalizacja: Tychy/stryszawa
Kontakt:

jak dobrze poszukasz to znajdziesz (temat pewnie trafi do kosza ale)

musisz sobie dorobić kabel na świece
Obrazek
do dorobionego kabla podpinasz lampę,
Świecisz lampa na kolo pasowe. Tam nabite na nim znaki. Lampa stroboskopowa miga dokładnie w monecie zapłonu na pierwszym garze i w ten sposób widzisz na ile stopni masz ustawiony zapłon.
Silnik ma być w temp. roboczej :)
Pieniądze można zainwestować, albo przepierdzielić. Można też zainwestować w nissana- czyli przepierdzielić.
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a rozrzad na 100% dobrze zalozony? liczyles zeby na pasku?
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

Ban0ff dobrze kombinuje, sciagaj obudowe i licz zeby na pasku :)

ja kiedys miałem to samo, ustawiłem idealnie na znaki a po przeliczeniu okazało sie ze o 1 ząb przestawione...

ewentualnie na poczatek sprzawdz szczelnosc dolotu, moze gdzies nie dokreciles obejmy i zrzuciło rure, objawy bardzo podobne
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Rozdząd napewno dobrze założony. Miał tyle samo zębów co stary pasek, po założeniu przekręciłem jeszcze kilka razy silnikiem i znaki na kołach zgadzały się z obudową. Dzięki za odpowiedzi, coś pokombinuje, tylko muszę lampę zamówić.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

BarTeX5575 nie zrozumiałes o co nam chodzi...

ze pasek ma tyle samo zebów to ok, ale trzeba przeliczyc zeby miedzy znakami. CA ma to do siebie ze jak ustawisz na znaki, to rozrzad wychodzi przestawiony o 1 zab... taka sztuczka-magiczka konstruktorów nissana :)

Obrazek

na rysunku masz podaną liczbe zebów miedzy znakami, przelicz u siebie, z tego co pamietam, to zamiast 48 wychodzi 47 przewaznie :)
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Nawet jakby był przestawiony, to będzie czuć po dobrym ustawieniu zapłonu, że coś jest nie tak? Ustawienie zapłonu zajmie chwilkę, a dobranie się do paska trochę dłużej.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

przy poprawnie ustawionym rozrzadzie zapłon powinien byc ustawiony na 15* przed GMP, przy przestawionym rozrzadzie, slnik bedzie pracował lepiej na zapłonie ustawionym na 0* (tak było u mnie) dzieje sie tak dlatego ze 1 zab na kole, odpowiada własnie 15* obrotu wału i w ten sposób rekompensujesz złe ustawienie rozrzadu, mimo to silnik nie bedzie chodził prawidłowo

powtórze sie, ale sprawdz najpierw czy nie zrzuciło ci całkiem rury od dolotu, a jesli dolot jest szczelny to ustawiaj rozrzad :)
soloman4
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 56
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 08:06
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nie ważne ile czasu potrwa zrzucenie wszystkiego by dostać się do rozrządu. Liczyć i jeszcze raz liczyć zęby . Znaki to wielka ściema w tym silniku :) Zaoszczędzisz sobie nerwów jak zaczniesz od przeliczenia zębów i będziesz miał pewność że jest malina. Z własnego doświadczenia wiem że lepiej zacząć od początku niż zabierać się od dupy strony :)
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Tylko ciągle nie mogę pojąć, jak miałby się przestawić. Jakby był przestawiony, to przecież znaczniki na kołach i obudowie by się nie zgadzały. Znaczniki są po to, by ustawiać. Liczyć zęby też można, tylko po co, jak zgadza się ze znakami.
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

po to ze konstruktorzy nissana sie najwyrazniej pomylili, nawet serwisówka podaje ze nalezy przeliczyc zeby

zaufaj ludziom którzy juz to przerabiali, unikniesz w ten sposób niepotrzebnego stresu :)

a jesli nie, to zdaj sie na konstruktorów nissana, napisali oni mądra ksiege... w pewnych kregach zwą ją SERWISÓWKA. porzeczytaj, zrób krok po kroku... a potem wstań i JEDŻ :)
Ostatnio zmieniony pn 17 sty, 2011 18:46 przez sobi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTeX5575
Stały gość
Stały gość
Posty: 285
Rejestracja: wt 16 lut, 2010 20:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Sprawdze te zęby jednak. Muszę główne koło paskowe odkręcać, czy wyjmę tą osłonę z przykręconym kołem? By wykręcić to koło muszę jechać na warsztat, a mogę tylko w soboty, samą pokrywę mogę zdjąć przed domem:)
Powoli powoli, bo się rozp.....li
Awatar użytkownika
sobi
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 96
Rejestracja: sob 12 gru, 2009 17:34
Lokalizacja: otwock_WOT
Kontakt:

obawiam sie ze bez zdjecia koła bedzie ciezko, nie jestem w stanie ci odpowiedziec... zawsze zdejmowałem koło
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

i tak musisz zdjąć koło pasowe żęby wszystko było dobrze widać. Nie ma co się pierniczyć. Zrób robote jeszcze raz, będziesz miał pewność!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”