Strona 1 z 2

Schemat podcisnien do CA

: ndz 16 sty, 2011 13:39
autor: sobi
mam kłopocik

wczoraj zmienialismy turbo i kolega który mi pomagał odczepił podcisnienia wychodzace od zaworu montowanego przy power trasistor'ze i nie oznaczył ich. jest to zawór z 3'ma wyjsciami. niby przewody są podłaczone, ale mam wrazenie ze cos jest nie tak

czy ktos mógł by powiedziec dokad powinny isc te podcisnienia? szukałem w serwisówce, ale nie znalazłem

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: ndz 16 sty, 2011 13:54
autor: szaman
generalnie zazwyczaj sie wywala ten zawor, on steruje podcisnieniem na regulatorze paliwa,
jakbys go chcial wywalic to podlaczasz podcisnienie z krucca przy kolektorze dolotowym (kolo grodzi) do regulatroa paliwa(okragly dinks przy listwie paliwowej) a dodatkowe wolne kroce zaslepiasz, zawor ze zdjecia kolo power transistora zostawiasz wolny :)

: ndz 16 sty, 2011 13:54
autor: BUGALUS
ja te wężyki od tego zaworku mam wywalone i wszystko śmiga :D

: ndz 16 sty, 2011 14:14
autor: erison
No Sobi ten solenoid się wywala.
Upraszcza to plątaninę kabli i węży pod maska.
Zmniejsza ilość rzeczy które mogą się popsuć.

Solenoid a dokładnie "Pressure regulator control solenoid valve" czyli w skrócie PRCSV.
Działa jedynie 180s od uruchomienia silnika.

Tu masz temat co i jak sobie poczytaj
podciśnienia i PRCSV

Obrazek

: ndz 16 sty, 2011 14:25
autor: sobi
to mam kłopot z głowy

dzieki wielkie :)

: wt 12 lip, 2011 09:00
autor: grzesko
Odkopuje temat, bo mam rozwalone gniazdo od czegoś takiego co według obrazka powyżej nazywa się pomocniczy zawór regulacyjny i pewnie u mnie nie działa. Spełnia to jakąś konkretną funkcję? Można bez tego jeździć? Jeśli nie to niech mi ktoś poda jakiś numer katalogowy części bo np. w IC nie mogli nic takiego znaleść.

: wt 12 lip, 2011 09:11
autor: scooter
możesz jeździć bez tego jak większość z nas :D

: wt 12 lip, 2011 10:10
autor: grzesko
a za co on odpowiada?

: wt 12 lip, 2011 11:48
autor: roball
Teoretycznie odpowiada za start ciepłego silnika - potencjalne źródło nieszczelności i/lub złej pracy,
wywal to w cholerę, grzybek regulatora ciśnienia połącz bezpośrednio z kolektorem - zaślep dziurę w rurze przed turbo i po sprawie.

: sob 23 lip, 2011 01:16
autor: cichy-cichy
Jbc to jest nr tej części.
1614451E16

: ndz 18 lis, 2012 11:28
autor: TM200sxs13
odgrzewam temat.Gdzie podłączone jest to wszystko bo ja mam jeden wąż poprowadzony od tego urządzenia do węża prowadzącego powietrze do turbiny a reszt jest wolna nawet nie zaslepiona.może przez to samochod tak mi wariuje?

: pn 19 lis, 2012 15:54
autor: szaman
TM200sxs13, ale ze co masz nie zaslepione??
zrob zdjecie tych kroccow, generalnie jak masz jakies wolne przy turbo/dolocie/kolekotrze dolotowym to musza byc zaslepione - starczy kawalek wezyka i w to odpowiedniej srednicy wkret/sruba.

: pn 19 lis, 2012 20:14
autor: TM200sxs13
z tego urządzenia wychodzi jeden i idzie za silnikiem do kolektora dolotowego ale nie jest podłączony tylko tak zostawiony .... a reszta jest pusta/wolna/brak węży tylko końcówki wyjściowe przy tym "czymś" pod które można podłączyć węże i jak bym je już podłączył to gdzie (do jakich innych urzadzeń) były by podłączone.CZYLI GDZIE CO PODŁĄCZYĆ ???

: pn 19 lis, 2012 20:24
autor: szaman
popatrz na moj post wyzej czyli drugi post w temacie...

ten zaworek moze nie miec nic podpietego i go mozesz praktycznie wywalic,
ale najwazniejsze to zeby z tylu kolektora dolotowego przy grodzi miec wpiete podcisnienie z regulatora paliwa na listwie wtryskowej!!!!

: wt 20 lis, 2012 15:15
autor: TM200sxs13
czyli znowu muszę chodzić po allegro i innych badziewiach żeby najpierw zobaczyć jak wygląda regulator paliwa, później do serwisówki gdzie on jest i dopiero zacznę działać :P masakra :P dobra dzięki za odpowiedzi :)