uszkodzony tłok, głwoica i kto wie co jeszcze...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

Witam Panowie, zakupiłem niedawno s13 z uszkodzonym silnikiem, to znaczy nie było kompresji na 4tym cylindrze i waliło spaliny przez odmę i bagnetem. Kompresja na pozostałych cylindrach była po 12 atmosfer. Dziś udało mi się wyjąć silnik i zdjąć głowicę. Obawy o uszczelkę nie potwierdziły się, była dobra. Ale zobaczyłem coś takiego:
Obrazek
Na głowicy wyglądało podobnie. Rozebrałem misę i wyjąłem ten 4-ty tłok. Okazało się że pierścieni nie ma, tłok uszkodzony. Panewka wygląda na zdrową a gładź cylindra też nie naruszona. I teraz pytanie czy jest sens wymiany wszystkich tłoków i pierścieni, czy może zaryzykować i wymienić tylko ten jeden i czy w ogóle dostane pojedyncze części? Cały silnik był robiony maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów temu, wiec nawet nie jest dobrze dotarty. Sory za jakość zdjęć ale jak zwykle bywa, że nie ma cyfrówki pod ręką. Może ktoś się dopatrzy co to za tłoki są?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejna rzecz to potrzebuje, zakładu w warszawie, który by zajął się profesjonalnie głowicą. Chodzi mi o planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, szklanek itp. Możecie coś polecić?

I ostatnie pytanie na razie, czy ten smok od pompy olejowej jest seryjny z CA czy może był już zmieniany?

Obrazek

Obrazek

z góry dzięki za pomoc
wiszene
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 529
Rejestracja: pt 15 lut, 2008 13:19
Lokalizacja: świętokrzyskie
Kontakt:

Smok jest seryjny,a pojedyńczy tłok powinieneś dokupic bo mój kuzyn też musiał dokupic 2 tłoki.Takze z tym nie powinno byc problemu :wink:
S13 1JZ
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

jeszcze pasuje sie dowiedziec dlaczego ten silnik tak skonczyl, jak na moje oko to spalanie stukowe, mialem podobnie uszkodzone tloki ale nie w takim stopniu jak ten, zmiesz sobie tlok jakiej jest srednicy, na 99% bedzie to nominal

dopiero teraz dopatrzylem na tloku masz nabite STD czyli rozmiar nominalny
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 12:08 przez Ban0ff, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

tu jest zagwostka czemu tak się stało. Jak go kupiłem uszkodzonego, to w układzie dolotowym był pominięty intercooler, czyli szła rura od turba prosto do przepustnicy. Poza tym bardzo dużo przewodów podciśnieniowych było zaślepionych a część popękanych tzw. druciarstwo. Więc może jest to przyczyna tego spalania stukowego, bo turbina dmuchała powietrze bez ograniczeń a paliwa brakowało bo nie była zwiększona dawka. Niech ktoś mnie poprawi jak się mylę. Tylko dlaczego stało się to jedynie na 4tym tłoku?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy ktoś wie jakiej firmy są te tłoki? TUKIN ? Dobrze czytam?
A teraz kwestia wyważenie. Jeśli chciałbym zmienić jeden tłok, korbowód i pierścienie to jak to dobrać żeby wał pozostał odpowiednio wyważony, są na nich wybite wagi i rozmiary? Czy może tym się nie przejmować?

Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

bardzo często gęsto pada właśnie 4 tłok u mnie też był pominięty IC a tłok wyglądał gorzej i uszkodził cylinder :D może się mylę ale ja bym wymienił wszystkie 4 tłoki na nowe z pierścieniami nowe panewki na wał nacinanie cylindrów szlif głowicy uszczela pod głowę cometikal zagotowałem już 3x i wszystko gra :D
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 17:37 przez BUGALUS, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

PATRZYŁEM I PATRZYŁEM I PATRZYŁEM
MASAKRA
od wczoraj mi to nie dawało spokoju !!!
PODCIĘCIA NA ZAWORY !!!
ten tłok jest obrócony !!! i ten tłok nie jest oryginalny.

ta malutka magistralka olejowa jest po stronie kolektora ssącego, a podcięcia pod zawory po tej stronie sa zrobione dla zaworów wydechowych.

jakiś specjalista wstawił tłoki w złą stronę, to po pierwsze.
po 2-gie: z jakiego silnika sa podpasowane te tłoki, że ich kształt jest tak rozbieżny od kształtu tłoków z CA18DET
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 18:31 przez Pajak2444, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Pajak2444, 4 tlok byl wsadzony dobrze (pierwsza fotka) kropka na denku tloka oznacza przod silnika. Fakt podciecia na zawory sa inne niz tlok z CA18DET, mozliwe ze to tloki z wersji bez turbo albo jakiegos innego silnika CA.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

pokaż mi silnik CA w którym zawory wydechowe są większe od ssących, już njie wspominając o zupełnie różnym ich osadzeniu !!
Cud, że się zaworki z tłokami nie spotkały.

Osobiście bardziej niż kropka sugerowałbym się podcięciem na zawory, hgw, czy jakiś "specjalny" pracownik zakładu nie dał dupy po całej linii i nabili kropkę po niewłaściwej stronie !!!
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

Czyli mówicie że tłoki są nie właściwe? Zawory w głowicy są wszystkie takie same, więc też mi sie wydawało, że wcięcia powinny być jednakowe. Ale Zawory są ok, dzisiaj oddałem głowicę do rozebrania i będę wymieniał uszczelniacze i może szklanki. Ale największy problem to cylindry. Czwarty tłok był zniszczony więc się spodziewałem że będzie do szlifowania, ale dla ciekawości wyjąłem trzeci i pierścienie niby dobre ale gładź porysowana. Nie wiem o co chodzi bo kompresja była, ale wygląda nieciekawie. Panewki na korbowodach po wyczyszczeniu też okazały się porysowane, ale wał wygląda na zdrowy. Korbowody chyba powinny być oryginalne i dobre. Co o tym sądzicie? Jakie tłoki i pierścienie byście polecili i gdzie takowych szukać?
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 20:36 przez grzesko, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
BUGALUS
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 757
Rejestracja: czw 24 maja, 2007 20:58
Lokalizacja: pruszcz gdanski

prawdopodobnie wszystko jest porysowane przez resztki pierścieni i syf w oleju jak koledzy twierdzą że tłok jest inny to może i najbardziej prawdopodobne tak jak w moim przypadku i innych nisanów ktoś pogrzebał aby działało i pozbył się auta ja polecam driftshop ten tłok na pewno nie jest do CA moje stare i nowe są inne
Ostatnio zmieniony czw 03 lut, 2011 21:11 przez BUGALUS, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

grześko wyślij fotkę tego tłoka ze wszystkich stron i podeślij fotkę reszty tłoków, czy sa takie same jak 4-ka czy inne?
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

narazie mam tylko coś takiego ;)
Obrazek

jutro postaram się wyjąć wszystkie tłoki i porobię zdjęcia
Mam też pytanie, gdzie w wawie mogę zrobić polerowanie kanałów dolotowych w głowicy? Nie mam odpowiedniego narzędzia więc bym to komuś zlecił ;)
Ostatnio zmieniony pt 04 lut, 2011 11:16 przez grzesko, łącznie zmieniany 1 raz.
quest87
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 3
Rejestracja: pt 04 lut, 2011 12:29
Lokalizacja: Siedlce

Witam
dla jasności dodam ze razem z użytkownikiem grzesko zajmuje się tym motorem...

Z tego ci widać to wszystkie 4 tłoki były założone nowe tak jak na zdjęciu powyżej...
Na 4-tym tłoku (tak jak kolega pisał) posypały się pierścienie i porysowały gładź cylindra.
Na 3 tłoku pierścienie całe ale gładź cylindra również nie wygląda za Ciekawie.
Pozostałe tłoki i cylindry są dobre.

Zastanawia mnie taka sprawa.
Każdy tłok w położeniu GMP posiada luz tzn można nim ruszać na boki i to bez użycia jakiejś większej siły.
Może to być przyczyną posypania się pierścieni ?


pozdrawiam
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

w moim ca po przebiegu 81 tys km też latały, a śladów zuzycia nie było.
sprawdzcie czy na tłoki sa natryski oleju, czy ktos je zdemontował- bo tłoki nie miały podcięć
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
quest87
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 3
Rejestracja: pt 04 lut, 2011 12:29
Lokalizacja: Siedlce

Z tego co pamiętam to nie było nic takiego, ale czy ktoś to zaślepił czy w oryginale nie było to tego nie powiem.
Ostatnio zmieniony pt 04 lut, 2011 15:49 przez quest87, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”