uszkodzony tłok, głwoica i kto wie co jeszcze...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

Panowie a gdzie dostane szklanki do głowicy? Bo mechanik powiedział że może załatwić nowe po 80zł za sztukę, ale to trochę drogo wychodzi. Macie jakieś dojście? lub ma ktoś jakieś mało używane w dobrym stanie?

-----------------------------

I dziś kolejne problemy, czy może mi ktoś powiedzieć czym się różni blok silnika CA18DET od innych CA? Bo z tego co podejrzewam to ten co mam jest jakiś inny. Nie ma natrysków na cylindry, nie ma nawet otworów na te natryski, no i otwór na wyjście olejowe do turbiny też inaczej wygląda niż w serwisówce.
Obrazek

Obrazek

Po drugie, co to jest za blaszka przy trzecim cylindrze? Jakaś zaślepka?
Obrazek

I po trzecie, pisaliście że wcięcia w tłokach na zawory powinny być takie same, więc rozumiem, że zawory wydechowe i ssące powinny być takie same. Dzisiaj jednak zauważyłem, że w mojej głowicy gniazda są różnej wielkości.
Obrazek
Co na to powiecie?
Ostatnio zmieniony pn 07 lut, 2011 20:01 przez grzesko, łącznie zmieniany 3 razy.
quest87
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 3
Rejestracja: pt 04 lut, 2011 12:29
Lokalizacja: Siedlce

:above:
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

U mnie w ca też była blaszka, ale nie pamiętam co ona zasłaniała.
podcięcia pod zawory sa bardzo podobne, ale płytsze, niż u ciebie.
zawory ssące są większe niż wydechowe i to normalnie w ca i inych silnikach 8V i 16V

jeśli silnik ma skoku 83,6mm to będzie to na 99% CA18DE- wolnossący,
to by wyjaśniało spalanie stukowe- silnik za mocno doprężony pod doładowanie ,
popękane tłoki to skutek stuku.

O szklanki pisz do mnie na PW mam ze 30 sztuk
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

tak jak pajak pisze to najprawdopodobniej ca18de, jak nie ma natryskow i kroccow pod turbo, ponizej masz foto bloku z DET i 2 krocce olejowe do zasilenia turbo

Obrazek
Obrazek

plus foto de z tematu erisona, mozesz go pomeczyc osobiscie o ile on cos grzebal w tym silniku ;)

topics38/od-jakiego-samochodu-jest-ten- ... t14888.htm
Ostatnio zmieniony wt 08 lut, 2011 07:09 przez szaman, łącznie zmieniany 1 raz.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Czy to CA nnie ma alternatora ze złej strony? Co to za system?
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

alternator to tu akurat mniej istotna sprawa, wazniejsze sa krocce do podpiecia turbo ;)

bo jak sie dobrze przypatrzysz to zauwazysz przepustnice z nie wlasciwej strony dla s13, wiec pewno bylo to stosowane do jakiegos FWD :P

ale bez OT bo foto tylko przykladowe
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
grzesko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 237
Rejestracja: wt 18 sty, 2011 11:20
Lokalizacja: Siedlce

korby w CA18de różniły się długością niż w CA18DET? bo nie moge wyczytać nic w serwisowce
Awatar użytkownika
Pajak2444
Postojebca
Postojebca
Posty: 1522
Rejestracja: pn 27 wrz, 2004 22:58
Lokalizacja: Dlugoleka
Kontakt:

musza byc tej samej długości, ze względu na identyczne wykorbienie.
jak bede w domu to zrobie fotke i pomierze, tak byś mógł je porównać
Sprzedam SHORT SHIFTERY ,, downpipy , frontpipy 3", zegary SWOOSH i SAGA 52mm i 60mm
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Sam alternator można miec z jednej lub z drugiej strony silnika bo na FWD wychodziły z prawej strony silnika.
Tak samo tyczy się przepustnicy w FWD były od strony zaślepki na kolektorze ssącym.

Rożnicę miedzy CA18DET a CA18DE to:
- inne tłoki o większym stopniu sprężania CA18DE(bardzo możliwe że właśnie takie jak u ciebie)
- brak natrysku na denko tłoka w CA18DE
- brak wyprowadzeń do zasilania turbiny w olej i wodę jak również powrotu oleju do miski.( najłatwiej właśnie po tym sprawdzić jaki to silnik).
- inne pokrywy wałków rozrządu.
- inne czasy wałków.
- większość silników CA18DE na Butterfly-a czyli głowice JDM

Na razie nic nie grzebałem w tym silniku bo nie było po co.

Ale mam fotki z zewnątrz jak Ci to coś pomoże.

https://picasaweb.google.com/105241968940497657732/Silnik02#
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”