Mam pytanie,po remoncie silnika mam temperature oleju dochodzącą do 110stopni,wskazówka temperatury cieczy dochodzi normalnie do połowy i tak się trzyma,a olej dochodzi do 110 stopni i tez tak się trzyma,w rożnych warunkach temp otoczenia,ciśnienie oleju przy temp oleju 110 jest 1bar przy 1000obrotów,czy mam się czymś martwić,czy tak jest po remoncie????
dodam ze leje olej castrol 10w60.
pytanie o temperature oleju ca 18det
Moderator: Moderator
To jest normalne ze temp oleju po remoncie jest taka wysoka. Jesli robiles szlif cylindra to tarcie jest tam ogromne teraz, wszystko sie dociera.
Jednak jesli osiagasz 110 stopni to bym sie zastanowil czy nie jezdzisz za ostro.
Jednak jesli osiagasz 110 stopni to bym sie zastanowil czy nie jezdzisz za ostro.
zegar mam autogauge,ale wczesniej pokazywał na oleju 10w40 max 110 stopni,a teraz idzie do 110 i tak się trzyma bez wzgledu czy jade 70 czy 110 km/h,cylindry honowalem sam miejmy nadzieje ze niespierniczyłem tego
na ile spasowales tloki ?
masz moze fotke jak wygladaly cylindry po tej operacji ?
Panowie nawet niektóre profi maszyny nie mają opcji posuwu w honowaniu. Jest tylko prowadzenie w cylindrze i do tego pewna ręka.
live fast, die sidewayz
Ja uwazam ze dobrze jest przejechac taka szczotka cylindry przed zalozeniem nowych pierscieni.Robi sie delikatnie porysowana powierzchnia na ktorej pozniej uklada sie pierscien. Jednak jest ryzyko ze robiac to recznie mozna porysowac za bardzo. Dodatkowo geometrie cylindra mozna zepsuc bardziej niz jest (jesli przytrzemy troche bardziej w jednym miejscu).
Dobre honowanie na maszynie potrafi idealny kształt wyrzeźbić. Recznie mozemy co najwyzej porysowac powierzchnie i mozliwe ze czesc mniejszych rys z cylindra sciagniemy.
Dlatego pytalem o zdjecie, zeby ocenic jak to wygladalo.
Dobre honowanie na maszynie potrafi idealny kształt wyrzeźbić. Recznie mozemy co najwyzej porysowac powierzchnie i mozliwe ze czesc mniejszych rys z cylindra sciagniemy.
Dlatego pytalem o zdjecie, zeby ocenic jak to wygladalo.
Jest moc w tej maszynie.
Rysy wygladaja mi na dosc glebokie.
Miales podana jakiej info o oselkach?
Rysy wygladaja mi na dosc glebokie.
Miales podana jakiej info o oselkach?
Po co chłopaka stresujecie? W tamtym roku robiłem remont SRa, honowali mi u szlifierza, założyłem nowe pierścienie i wyjechałem w połowie sierpnia (czyli tak samo gorąco jak teraz) gdzie non stop miałem temp oleju 100*C.
Teraz się sam z siebie śmieje że przy każdym brzdęknięciu wydawało mi się że coś jest nie tak a silnik do tej pory dobrze działa rytytyty
Teraz się sam z siebie śmieje że przy każdym brzdęknięciu wydawało mi się że coś jest nie tak a silnik do tej pory dobrze działa rytytyty
s13 SR20DET
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
ale oś trzymają idealnie, głębokość rys też jest równa - a posuw ręką da się spokojnie utrzymać, wystarczy wpaść w rytm.Mate96 pisze:Panowie nawet niektóre profi maszyny nie mają opcji posuwu w honowaniu. Jest tylko prowadzenie w cylindrze i do tego pewna ręka.
Po takim honowaniu po dotarciu mogą być przedmuchy. A jeśli nie będzie to wchodzi druga opcja - magiczna ręka
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...