pytanie o temperature oleju ca 18det

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Mam pytanie,po remoncie silnika mam temperature oleju dochodzącą do 110stopni,wskazówka temperatury cieczy dochodzi normalnie do połowy i tak się trzyma,a olej dochodzi do 110 stopni i tez tak się trzyma,w rożnych warunkach temp otoczenia,ciśnienie oleju przy temp oleju 110 jest 1bar przy 1000obrotów,czy mam się czymś martwić,czy tak jest po remoncie????

dodam ze leje olej castrol 10w60.
Ostatnio zmieniony pt 03 cze, 2011 11:41 przez nismo81, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Jaki masz zegar temp. oleju ??
Sprawdzałeś pomiar na innym czujniku/ zegarze ??
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

To jest normalne ze temp oleju po remoncie jest taka wysoka. Jesli robiles szlif cylindra to tarcie jest tam ogromne teraz, wszystko sie dociera.

Jednak jesli osiagasz 110 stopni to bym sie zastanowil czy nie jezdzisz za ostro.
Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

zegar mam autogauge,ale wczesniej pokazywał na oleju 10w40 max 110 stopni,a teraz idzie do 110 i tak się trzyma bez wzgledu czy jade 70 czy 110 km/h,cylindry honowalem sam miejmy nadzieje ze niespierniczyłem tego :?
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

na ile spasowales tloki ?
Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

przy wymianie pierścieni szlifierz kazał zrobić honowanie bloku,kupiłem specjalną szczotke i zrobiłem jak kazał,tłoki zostały stare.
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Sam robiłeś honowanie, masz maszynę czy magiczną rękę?
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

szczotka na wiertarkę i na przód!!!!
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

masz moze fotke jak wygladaly cylindry po tej operacji ?
Awatar użytkownika
Mate96
Stały gość
Stały gość
Posty: 266
Rejestracja: czw 04 maja, 2006 21:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Panowie nawet niektóre profi maszyny nie mają opcji posuwu w honowaniu. Jest tylko prowadzenie w cylindrze i do tego pewna ręka.
live fast, die sidewayz
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Ja uwazam ze dobrze jest przejechac taka szczotka cylindry przed zalozeniem nowych pierscieni.Robi sie delikatnie porysowana powierzchnia na ktorej pozniej uklada sie pierscien. Jednak jest ryzyko ze robiac to recznie mozna porysowac za bardzo. Dodatkowo geometrie cylindra mozna zepsuc bardziej niz jest (jesli przytrzemy troche bardziej w jednym miejscu).

Dobre honowanie na maszynie potrafi idealny kształt wyrzeźbić. Recznie mozemy co najwyzej porysowac powierzchnie i mozliwe ze czesc mniejszych rys z cylindra sciagniemy.

Dlatego pytalem o zdjecie, zeby ocenic jak to wygladalo. :)
Awatar użytkownika
nismo81
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 149
Rejestracja: pn 29 lis, 2010 21:18
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

zdjęcie,mało widać :(
Załączniki
turbokil.jpg
Awatar użytkownika
Martinez
Stały gość
Stały gość
Posty: 210
Rejestracja: pt 15 gru, 2006 09:50
Lokalizacja: Wrocek
Kontakt:

Jest moc w tej maszynie.

Rysy wygladaja mi na dosc glebokie.

Miales podana jakiej info o oselkach?
Awatar użytkownika
Scratch
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 186
Rejestracja: śr 21 paź, 2009 14:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Po co chłopaka stresujecie? W tamtym roku robiłem remont SRa, honowali mi u szlifierza, założyłem nowe pierścienie i wyjechałem w połowie sierpnia (czyli tak samo gorąco jak teraz) gdzie non stop miałem temp oleju 100*C.
Teraz się sam z siebie śmieje że przy każdym brzdęknięciu wydawało mi się że coś jest nie tak a silnik do tej pory dobrze działa rytytyty :wink:
s13 SR20DET
Awatar użytkownika
roball
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3140
Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki

Mate96 pisze:Panowie nawet niektóre profi maszyny nie mają opcji posuwu w honowaniu. Jest tylko prowadzenie w cylindrze i do tego pewna ręka.
ale oś trzymają idealnie, głębokość rys też jest równa - a posuw ręką da się spokojnie utrzymać, wystarczy wpaść w rytm.


Po takim honowaniu po dotarciu mogą być przedmuchy. A jeśli nie będzie to wchodzi druga opcja - magiczna ręka ;)
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”