Drodzy koledzy grzebie po necie i szukam ciekawych pomysłów znalazłem dwa napewno już może były na forum. Taki tekst z tego źródła:http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php? ... starvation
Jest on na NK.
I to prawdopodobnie zmniejszy ryzyko dalszego duże problemy łożyska końca ....
I stwierdził, że SR20DET cierpi z dużych awarii łożysk koniec przez samego powodu. Ciekawe, chłopaki z nissansilvia.com używa "szybkie" mod na pompy oleju przez dodanie podkładek lub sztywniejsze sprężyny, które popychają zawór ciśnienia oleju do pompy w celu zwiększenia ciśnienia oleju ...
Czy zastanawiasz się, jest to, że wszelkiej pomocy CA18DET, jako część "Chcę bigends do zatrzymania ze mną "
I małe pytanko ogladałem serwisówke i też sa podkladki przed spreżyna tylko ze w pompie jdm ta z mniejszymi zębami a rozebrałem regulator ze starej pompy i nie ma zadnych podkladek. Czy dołożenie podkładek na pewno zwiększy ciśnienie tylko o ile?
Czy zaszkodzi raczej nie bo panewy bedą miały pod dostatkiem.
I druga rzecz to to zweżka w bloku do zmniejszenia przepływu oleju do głowy. Miał to ktoś już zrobione?
Czekam na te odp.
Jeszcze jedno pytanko kto kiedyś mierzył luz na nowej pompie miedzy zębami i miedzy obudowa a tym kołem z zębami?
Ulepszenie pompy oleju prawda czy mit?
Moderator: Moderator
ja kiedys drazylem temat, ogolnie to restyktory sie daje na mechanice, na hydraulicznych popychaczach lepiej odpuscic.
Sprezyna w pompie to jest zawor cisnieniowy, zwiekszysz cisnienie jedynie na wysokich obrotach a chodzi o to zeby w calym zakresie poprawic
Sprezyna w pompie to jest zawor cisnieniowy, zwiekszysz cisnienie jedynie na wysokich obrotach a chodzi o to zeby w calym zakresie poprawic
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Hydraulika dużej ilości oleju nie potrzebuje, a ciśnienie nie spadnie (chyba że restryktor będzie miał mniejszy przelot niż sumaryczne światło odpływów).
Jak idzie za dużo oleju na górę, to zmniejszenie przepływu do głowy zwiększa ilość oleju na dole - podobnie jak z zatykaniem tamy palcami - jak się jedną dziurę zatka to z drugiej bardziej sika
Utwardzenie sprężyny w pompie zwiększy ciśnienie i przepływ oleju ale powyżej obrotów przy których zawór otwiera się bez przeróbki.
Porcja oleju która normalnie by szła w miskę idzie w układ.
Problem w tym że zbyt wysokie ciśnienie wcale nie jest dobre.
Jak idzie za dużo oleju na górę, to zmniejszenie przepływu do głowy zwiększa ilość oleju na dole - podobnie jak z zatykaniem tamy palcami - jak się jedną dziurę zatka to z drugiej bardziej sika
Utwardzenie sprężyny w pompie zwiększy ciśnienie i przepływ oleju ale powyżej obrotów przy których zawór otwiera się bez przeróbki.
Porcja oleju która normalnie by szła w miskę idzie w układ.
Problem w tym że zbyt wysokie ciśnienie wcale nie jest dobre.
Ostatnio zmieniony pn 20 cze, 2011 21:11 przez roball, łącznie zmieniany 3 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
jak dla mnie to nie tylko sprezyna
na gorze seryjna, na dole n1
na gorze seryjna, na dole n1
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Ale roball to nie jest tak ze jak dołoże podkładke to i na wolnych powinno sie ciśnienie zwiekszyć a nie od pewnych obrotów przecież gdyby ten zaworek był zamkniety na stałę to było by pewnie na wolnych dość wysokie ciśnienie.\roball pisze: Utwardzenie sprężyny w pompie zwiększy ciśnienie i przepływ oleju ale powyżej obrotów przy których zawór otwiera się bez przeróbki.
czyli zamiast 1 bara na wolnych powinno być 1.5 po dołożeniu odpowiedniej grubości podkładke.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
A skąd by się to wysokie ciśnienie wzięło?djlasior pisze:przecież gdyby ten zaworek był zamkniety na stałę to było by pewnie na wolnych dość wysokie ciśnienie.
Wydatek pompy zależy od obrotów, jak masz wskaźnik to sam możesz sprawdzić - podnosząc powoli obroty na luzie.
Zaworek otwiera się przy określonym ciśnieniu, zupełnie jak WG z założonym MBC.
Najpierw ciśnienie rośnie liniowo w funkcji obrotów, dochodzi do 5..5.5 barów przy ok. 3500obr...4000obr (na rozgrzanym oleju) i się praktycznie zatrzymuje (otwiera się zaworek).
Skoro zaworek do tych 3500obr i tak jest zamknięty, to niby w jaki sposób (w tym zakresie) ciśnienie zostanie zwiększone przez utwardzenie sprężyny?
Ostatnio zmieniony wt 21 cze, 2011 18:37 przez roball, łącznie zmieniany 2 razy.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Hmmm... a ja mam pytanie, czy rozbierał ktoś kiedyś pompę oliwy APEX'a i porównywał ją z ori nissana? Bo zastanawia mnie to czy mogę to zrobić u siebie w pompie apex'a jeśli to coś da, chyba że apex ma to rozwiązanie już w standardzie?
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Ależ ja się nie gniewam, cieszę się jeżeli pomogłemdjlasior pisze:Ok roball moja pomyłka niedoczytałem do końca wiesz może jak to jest siedzieć całymi dniami w garażu i sapać po 4 godzinki człowiek potem juz nie wie co pisze he.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
Jak możesz to ją obfotografuj dokładnie (jej budowę )180SX pisze:Hmmm... a ja mam pytanie, czy rozbierał ktoś kiedyś pompę oliwy APEX'a i porównywał ją z ori nissana? Bo zastanawia mnie to czy mogę to zrobić u siebie w pompie apex'a jeśli to coś da, chyba że apex ma to rozwiązanie już w standardzie?
Siła i grubość sprężynki w pompie Apex-a najprawdopodobniej wynika z różnic w budowie samej pompy i jest odpowiednio do nich dobrana.
Za wysokie ciśnienie również nie jest wskazane.
Kawitacja na powierzchni ślizgowej
Objawy:
"Wypłukane" fragmenty warstwy ślizgowej panewki (szczególnie widoczne przy otworach olejowych).
Przyczyny:
Zjawisko kawitacji, które wiąże się z gwałtownym przyspieszeniem prędkości przepływu oleju spowodowanym lokalnymi, nagłymi zmianami jego ciśnienia, przekraczającymi nawet kilkusetkrotnie normalne ciśnienie oleju. Powstające na skutek tego uderzenie jest tak silne, że potrafi zniszczyć warstwę ślizgową.
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Nie do końca tak to działa.erison pisze:Zjawisko kawitacji, które wiąże się z gwałtownym przyspieszeniem prędkości przepływu oleju spowodowanym lokalnymi, nagłymi zmianami jego ciśnienia, przekraczającymi nawet kilkusetkrotnie normalne ciśnienie oleju. Powstające na skutek tego uderzenie jest tak silne, że potrafi zniszczyć warstwę ślizgową.
Ponieważ obowiązuje zasada zachowania energii, to duże przyspieszenia cieczy (np. po przejściu przez dyszę) powodują lokalne spadki ciśnienia i gwałtowne parowanie - w efekcie zamiast ciągłego filmu olejowego są w nim pęcherzyki oparów, w połączeniu z dużymi skokami ciśnienia (ciecz nie paruje łagodnie, tylko praktycznie w postaci mikro wybuchów) daje to niszczący efekt.
Zjawisko jest dużym problem w statkach, kawitacja potrafi rozwalić ważące wiele ton łopaty śrub napędowych, a co dopiero panewki w silniczku 1.8 czy 2.0
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
roball pisze:Nie do końca tak to działa.erison pisze:Zjawisko kawitacji, które wiąże się z gwałtownym przyspieszeniem prędkości przepływu oleju spowodowanym lokalnymi, nagłymi zmianami jego ciśnienia, przekraczającymi nawet kilkusetkrotnie normalne ciśnienie oleju. Powstające na skutek tego uderzenie jest tak silne, że potrafi zniszczyć warstwę ślizgową.
Ponieważ obowiązuje zasada zachowania energii, to duże przyspieszenia cieczy (np. po przejściu przez dyszę) powodują lokalne spadki ciśnienia i gwałtowne parowanie - w efekcie zamiast ciągłego filmu olejowego są w nim pęcherzyki oparów, w połączeniu z dużymi skokami ciśnienia (ciecz nie paruje łagodnie, tylko praktycznie w postaci mikro wybuchów) daje to niszczący efekt.
Zjawisko jest dużym problem w statkach, kawitacja potrafi rozwalić ważące wiele ton łopaty śrub napędowych, a co dopiero panewki w silniczku 1.8 czy 2.0
Co do tych śrub napędowych to tam występuję już nawet erozja kawitacyjna, która jest również ciągłym problemem w wszelakich pompach wirowych