Ciągnąc OT.
Podobno na Kursku były prototypowe torpedy kawitacyjne i dlatego Rosjanie nie pozwalali się nikomu zbliżyć do wraku. Jak się takie cudo zbliżyło od celu, to śruba na dziobie przyspieszała do takiej prędkości że torpeda leciała w pianie, zamiast płynąć w wodzie - i wszelkie systemy antytorpedowe stawały się za wolne.
Znając fantazję ruskich może być w tym sporo prawdy
Wracając do pomp oleju.
Można utwardzić sprężynę ale trzeba to robić z głową - policzyć powierzchnię cisnącą na sprężynę, a później dać odpowiednią podkładkę.
Niutonometrem (takim jak w szkole na fizyce) trzeba zmierzyć siłę przed i po modzie.
Różnica w wymaganej sile podzielona przez powierzchnię wyrażoną w cm^2 da mniej więcej wzrost ciśnienia roboczego wyrażonego w barach (z wcześniejszym zastrzeżeniem - wyłącznie powyżej obrotów, przy których zaworek normalnie się otwiera).
Oprócz kawitacji, przykrością która może spotkać zmodowany silnik jest wywalenie uszczelniaczy wału.
Ulepszenie pompy oleju prawda czy mit?
Moderator: Moderator
Tomek89 pisze:oj czuje się jak na laboratorium z termodynamiki i mechaniki płynów
kawitacja jest silnie związana z temperaturą płynu i najbardziej wpływ ma na pompy wirowe rotodynamiczne mniej niż na wyporowe obrotowe
3 dni temu miałem egzamin z technicznej mechaniki płynów a co do sprężyny to jeśli podacie mi wartości jakie chcecie osiągnąć mogę ją wam zaprojektować w inventorze, który posiada w sobie generator sprężyn wraz z obliczeniami wytrzymałościowymi
Bardzo fajnie tylko po co ?
Pompa do CA jest ok problem jest tylko z tym że ludzie jej nie wymieniają na nową tylko cisną na starych i nawet nie mają gałganków aby sprawdzić faktyczny stan pompy olejowej.
Pompa do CA jest ok problem jest tylko z tym że ludzie jej nie wymieniają na nową tylko cisną na starych i nawet nie mają gałganków aby sprawdzić faktyczny stan pompy olejowej.
No rozebrać za bardzo nie mam jak pompy bo siedzi w aucie i ładnie pompuje. Zastanawia mnie tylko czy można w jakiś sposób poprawić jej pracę, czym się różni w środku i czy w ogóle opyla się inwestować w takowy sprzęt przy wymianie jeśli silnik jest regularnie pałowany. No i czy wie ktoś skąd ją można wytrzasnąć i ile na to polskich pesos trzeba wydać? W ogóle ma ktoś doświadczenia z pompami oleju takich firm jak APEXi itp.? W ogóle ciężko cokolwiek o niej znaleźć a co dopiero jej parametry.
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Pierwsze słysze o pompie olejowej Apex'i do CA18...
Moze masz na mysli pompe zakupioną z Apex Perfomance UK ?
Są to zwykłe pompy nissanowskie.....
Moze masz na mysli pompe zakupioną z Apex Perfomance UK ?
Są to zwykłe pompy nissanowskie.....
Stwu, pomyliło mi się. Miało być APEX, w pierwszym poście dobrze napisałem a teraz z kosmosu mi się "i" wzięło.
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tak czy siak APEX sprzedaje OEM jak napisal Binio.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
Czyli pompa nadaje się do takiej modyfikacji. Więc czekam z niecierpliwością na to co ustalicie w sprawie modyfikacji pompy.
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
- roball
- -#Moderator
- Posty: 3140
- Rejestracja: śr 29 cze, 2005 21:33
- Lokalizacja: dziura na zachód od Wieliczki
Wnioski się przewijają od początku
nie ma sensu przerabiać pompy bo pożytek niewielki, a ryzyko duże,
fabrycznie jest policzona tak żeby dawała optymalne ciśnienie,
ważne żeby pompa była sprawna - ewentualnie zmodzona reszta układu (smok, miska, restryktor głowicy, dodatkowy odpływ głowa->miska)
Problemem w CA i RB może być ciśnienie na niższych obrotach, a na to żaden mod zaworka nie pomoże.
nie ma sensu przerabiać pompy bo pożytek niewielki, a ryzyko duże,
fabrycznie jest policzona tak żeby dawała optymalne ciśnienie,
ważne żeby pompa była sprawna - ewentualnie zmodzona reszta układu (smok, miska, restryktor głowicy, dodatkowy odpływ głowa->miska)
Problemem w CA i RB może być ciśnienie na niższych obrotach, a na to żaden mod zaworka nie pomoże.
Ostatnio zmieniony czw 23 cze, 2011 10:32 przez roball, łącznie zmieniany 1 raz.
Człowiek człowiekowi wilkiem,
a zombie zombie zombie...
a zombie zombie zombie...
hmmm teraz zadam lamerskie pytania. o co chodzi z tym restryktorem w głowicy? i gdzie i w jaki sposób poprowadzić dodatkowy odpływ?
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Restryktor jest w bloku nie w głowicy i wszystkie JDM CA go maja.
Więcej oleju zostaje w misce i zmniejsza to szanse zassania powietrza przez smok oleju.
Łatwiej pokazać na silniku RB
o taki
Więcej oleju zostaje w misce i zmniejsza to szanse zassania powietrza przez smok oleju.
Łatwiej pokazać na silniku RB
o taki
Skąd to wziąć? i jakich wymaga modyfikacji żeby zamontować? bo wychodzi na to że trzeba na pewno ściągać czapke
From 0 to bitch in 2,5 seconds
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
- djlasior
- Coś już wiem
- Posty: 168
- Rejestracja: pt 23 lip, 2010 18:04
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
erison, ja nie jestem pewien tego czy jdm ca ma taki restyktor w serii to zdiecie co przytoczyłeś to jest zdiecie poglądowe gdzie on ma sie znajdować.
Miałeś napisać ze w tym miejscu sie montuje a nie ze jest w jdm ca.
Miałeś napisać ze w tym miejscu sie montuje a nie ze jest w jdm ca.
jakbys dobrze popatrzyl to na zdjeciu jest 6 garow
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv
S13 2JZ / 730HP 820NM
S13 2JZ / 730HP 820NM