Nietypowy problem ca18det, strzela do 4k-5k obr

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

mazigt12
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 11:58
Lokalizacja: radom

Witam.
Mam problem z s13 1.8t, a dokadnie strzela i szarpie do okolo 4-5 tys obr, a potem idzie juz burza. Czasem jadac na 5 biegu jak wcisne gaz, to idzie normalnie, a czasem strzela kilka razy, po dusi sie i jedzie, a za chwile znowu strzela i nie jedzie. odpala bez problemu za 1 razem, zarowno na zimno jak i na cieplo, zauwazylem tez, ze jak pracuje na biegu jalowym, i lekko musne gaz to wkreci sie powiedzmy na 1200 obr a przy schodzeniu na jalowy rzuca silnikiem. Mysle, ze opisalem jasno i przejrzyscie problem, i ze ktos jest mi wstanie pomoc.
jestem teraz za granica i nie mam za duzo sprzetu ze soba.. jedynie miernik i komplet kluczy.
Napisze moze co juz zostalo sprawdzone.
<cewki
<nowe swiece zalozone
<wyczyszczony przeplywomierz
<sprawdzona szczelnosc ukl dolotowego
<wezyki podcisnienia tez sprawdzone
<zaplon ustawiany, nawet zmiana w skrajne polozenia nie zmienia nic...

W czym lezy problem, bardzo prosze o pomoc, stalo sie tak po zimie z tego co mi mowil wlasciciel. Podobno spalil sie bezpiecznik jakis duzy, i mowi, ze tez sie to stalo jakos nie dlugo przed ta awaria.

Przepraszam, ze pisze bez pl znakow, ale mam klawiature bez polskich znakow.
Pozdrawiam, i mam nadzieje ze mial ktos podobny problem.
kamil 240
Stały gość
Stały gość
Posty: 259
Rejestracja: wt 11 gru, 2007 18:46
Lokalizacja: z grubej rury 2,5cala

masz moze wskaznik doladowania? co sie dzieje z cisnieniem jak nie jedzie?
Ostatnio zmieniony ndz 10 lip, 2011 12:21 przez kamil 240, łącznie zmieniany 1 raz.
mazigt12
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 11:58
Lokalizacja: radom

Mam wskaznik, i nie zaobserwowalem zadnych overboostow ani lotlaufow, a jakie powinny byc wartosci prawidlowe dla cisnienia?

Ale cisnienie raczej nie ma wplywu, na rzucanie silnikiem przy 1200 obr, wtedy nie ma cisnienia jeszcze..
Ostatnio zmieniony ndz 10 lip, 2011 12:26 przez mazigt12, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mysza200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: sob 15 sie, 2009 11:30
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

ja miałem to samo szarpeł i przerywał a pozniej zaskoczył i wbijał w siedzenie u mnie okazało sie ,że to zapłon wyrególowałem i teraz chodzi jak powinie (sprawdz dokładnie zapłon ja ustawiałem kilka razy zanim uzyskałem efekt końcowy ) :D
Awatar użytkownika
mysza200sx
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 57
Rejestracja: sob 15 sie, 2009 11:30
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

poza tym sprawdz sobie kostki na wtrskach (czesto nie maja zabezpieczeń ) i p :D odcisnienie które idzie do regulatora cisnienia paliwa (tam z tyłu za listwą wtryskową) czesto rozłancz sie przy kolektorze wydechowym
PiotrekŁDZ
Prime Druciarz
Posty: 1598
Rejestracja: sob 18 kwie, 2009 19:47
Lokalizacja: Łódź

Odepnij sonde lambda, przejdź się, zobacz czy lepiej. jeśli tak samo podłącz spowrotem, odepnij obei kostki od tps, też się przejedź. Odpenij przepływomierz i też się przejedź (silnik będzie chodził do 2tys obrotów ale zobaczysz czy przy 1200 przestał przerywać). Sprawdź kody błędów na ecu. Filtr paliwa nowy?
mazigt12
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 11:58
Lokalizacja: radom

Filtr paliwa nowy, nie dawno zmieniany. Ok sprawdze te rzeczy o ktorych piszenie, a jak sprawdzic kody bedow? Moze macie jakas instrukcje oraz opisy bledow?
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kostka od temp wody to samo może być bo też często nie ma zapinki, Masa do silnika przeczyścić i dobrze skręcić też na pewno nie zaszkodzi.

Jak masz możliwość to pozamieniaj cewki od innej s13 bo cewki cieżko sprawdzić oby dwa uzwojenia mogą wychodzić poprawne rezystancje. Ale jest jeszcze opcja że są gdzieś przebicia na uzwojeniu do masy jak są wkręcone. Tak samo węgliki, sprężynki bądź kostki jak i masa tak mała masa na przewodzie od cewek.
mazigt12
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 4
Rejestracja: ndz 10 lip, 2011 11:58
Lokalizacja: radom

Ok, tylko jeszcze jak ktos by mi mogl podpowiedziec, jak odczytac bledy, bo podobno jakos sie wlacza tryb jakis i lampka mruga.
Bede w niedlugim czasie sprawdzal wszystko co piszecie, i bede dzielil sie na bierzaco co i jak :) dzieki wielkie
Awatar użytkownika
Dasiek
Redaktor
Redaktor
Posty: 957
Rejestracja: czw 19 mar, 2009 21:38
Lokalizacja: Kraków

Miałem zbliżone objawy, winna pompa paliwa
Morell miał bardzo zbliżone objawy- winne świece.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kody błędów są w serwisówce.
diady są przy kompie 2 sztuki i pokrętło.
Jak nie masz serwisówki to twój błąd bo to podstawa.
możesz ściągnąć tutaj.

http://turbokillers.com/topics55/pelna-nie-okrojona-serwisowka-do-s13-z-ca18det-vt16475.htm?highlight=kody+b%B3ed%F3w

Są bardzo dokładnie i super fajnie opisane w tym temacie na forum
http://forum.turbokillers.com/tematy30/eccs-tryby-serwisowe-vt9036.htm
Jak nie możesz wejść w ten link to może czas zainwestować w status klubowicza / sympatyka na pewno się zwróci z nawiązką bo wiedzą jest przecież bezcenna.
Awatar użytkownika
klaper
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 73
Rejestracja: wt 10 mar, 2009 23:45
Lokalizacja: OLN

Witam,odgrzewam kotleta mam ten sam problem Zaplon ustawiony na lampie,swiece nowe,nowa pompa wlabro,uszczelki wydechowe nowe dp rowniez,
Zauwazylem nowa delikatne przeskoki iskier w cewkach czy to normalne czy to jest wlasnie odpowiedz na moje pytanie?:) cewki rowniez kupowalem tu na forum...
Japan Cars..........
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”