Ustawienie zapłonu z dwoma wałkami wydechoymi

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Panowie mam w głowicy 2x wałek wydechowy. Z tego co poszperałem na forum to wychodzi że idealne ustawienie zapłonu przy takim zestawieniu wypada pomiędzy ząbkami. Tak wiec zastanawiam sie czy do ustawienia zapłonu zgonie z serwisówką potrzebne są regulowane koła rozrządu. Silnik jest w remoncie, po złożeniu i dotarciu ma być strojony na ecumasterze lub nistune tam chyba ustawia się mapę zapłonu i paliwa. Niewiem czy dobrze to rozumiem tak więc jak by ktos poradził czy kupować regulowane koła czy może strojenie wszystko ogarnie to bym był wdzięczny bo zamawiam graty do silnika i niewiem co robić.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

wałek ssący zmieniasz a cas jest na wydechowym, ustawiasz go na 15 stopni wyprzedzenia i się nie przejmujesz, resztę modyfikujesz w ecu
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Na regulowanych kołach będzie lepiej to ogarnięte.
Przy dobrych ustawieniu można zyskać dodatkowo do 15 KM ale zależy od modów jakie masz.
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

głowica zrobiona na lux-> oraz te 2 wałki wydechowe
kute tłoki
uszczelka cometic 85x1,65mm
przepływka q45
turbo t28 z s15 nowe
ic duży
wydech przelotowy 3''
wypolerowany dolot + większa przepustnica
filt stożek apexi
wszystko to co potrzebne do tych 250-280km

Niewiem jak to ogarnąć czy ustawić bez reg. kół na 15 stopni i strojonko. Czy ustawić na 15stopni + strojonko na reg. kołach i dopiero strojenie ECU.
Chodzi mi o to czy te regulowane koła dadzą coś czy to tylko taki bajer a może są niezbędne bo bez nich głowica sie rozsypie
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Głowica sie nie rozsypie , strojenie wystarczy.
Koła dodadzą troche dołu jak będą dobrze ustawione
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Panowie ale rozgraniczcie dwie całkowicie nie zalezne od siebie rzeczy:

1. Ustawienie zaplonu - tu absolutnie nic nie zmieniasz jesli nie zmieniles walka WYDECHOWEGO.

2. Ustawienie center lobe na walku SSACYM zmienionym na WYDECHOWY. Do tego najlepiej miec rególowane koło/koła.

Kółkami możesz sobie w nieznacznym stopniu regulować charakterystyke przebiegu mocy i od tego w jaki sposób się je ustawi będzie zależeć to co w efekcie otrzymasz. Oczywiscie w wiekoszosci zalezy to od walkow jakie zastosujemy.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Binio_ pisze:Koła dodadzą troche dołu jak będą dobrze ustawione
No właśnie chodzi mi o to żeby wzmocnić dół bo na kompletnie zatartym i padniętym CA dół był dla mnie tragiczny. Dlatego wybrałem mniejszą turbinę od gt2871r, wstawiłem większa przepustnicę i te wałki.
Co do tych kół to gdzieś na forum natknąłem się na wzmiankę że bez nich nieustawi się dobrze zapłonu jak się ma głowicę z 2x wałek wydechowy. Dlatego zwracam się o radę
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nie ma to nic wspolnego z ustawieniem zapłonu
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Dobra Panowie to wyraźcie swoje opinię na temat tych regulowanych kół oraz 2x wałków wydechowych w głowicy.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Jak dla mnie regulowane koła rozrządu specjalnie dla tego żeby idealnie ustawić wałek wydechowy zamiast ssącego to zbędny wydatek, lepiej porting głowicy zrobić, wstawić większą przepustnicę, pozbyć się podgrzewania kolektora dolotowego i przepustnicy i odizolować termicznie kolektor dolotowy, w połączeniu z 2x wałek wydechowy (na dolocie przestawiony o ząb) da to lepszy efekt niż regulowane kola rozrządu z podwójnym wałkiem wydechowym. Osobiście regulowane koła rozrządu wstawił bym dopiero kiedy przejdę na jakieś agresywniejsze wałki i wystroił bym to nistunem, wtedy będzie to miało oczekiwany efekt.
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Na seryjnych wałkach to też bedzie widoczny efekt nawet z seryjnymi gratami pozostałymi.
Kwestia czy stroiciel ogarnie takei zmiany :)
juris
Stały gość
Stały gość
Posty: 396
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2010 07:45
Lokalizacja: Warszawa

Stroicielem najprawdopodobniej będzie Chester i raczej na nistunie. Słyszałem dobre opinie jednak czy reg. koła ogarnię tego niewiem jeszcze.
Awatar użytkownika
erison
Postojebca
Postojebca
Posty: 1619
Rejestracja: śr 06 sie, 2008 21:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

180SX pisze:Jak dla mnie regulowane koła rozrządu specjalnie dla tego żeby idealnie ustawić wałek wydechowy zamiast ssącego to zbędny wydatek, lepiej porting głowicy zrobić, wstawić większą przepustnicę, pozbyć się podgrzewania kolektora dolotowego i przepustnicy i odizolować termicznie kolektor dolotowy, w połączeniu z 2x wałek wydechowy (na dolocie przestawiony o ząb) da to lepszy efekt niż regulowane kola rozrządu z podwójnym wałkiem wydechowym. Osobiście regulowane koła rozrządu wstawił bym dopiero kiedy przejdę na jakieś agresywniejsze wałki i wystroił bym to nistunem, wtedy będzie to miało oczekiwany efekt.
Nie zgodzę się bo właśnie do takich modyfikacji są przeznaczone owe regulowane koła rozrządu a reszta tego co wypisałeś jest zupełnie niezależna kwestia i nie ma nic wspólnego z ustawianiem wałków.

Dla potwierdzenia tezy

Obrazek

The red line is the base line.
The dark blue line is with inlet cam 5 degrees retarded,
And the light blue line is with the previous inlet adjustment with the addition of the exhaust cam being 2 degrees advanced.

As you can see we gained nearly 15kw in the midrange and about 5kw in the top end. which made this bigger turbo extremely drivable, in fact it feels better than my old T28BB. If I was chasing power I could have gone a different way and achieved a better figure but the car would be no where near as quick as.


~20 koni na dole i środku a na górze ~12 km z samego wyregulowania wałków na kołach.
Awatar użytkownika
180SX
Stały gość
Stały gość
Posty: 357
Rejestracja: czw 17 mar, 2011 09:43
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Znajdź wykres gdzie ktoś zamiast regulować na kolach wałek dał większą przepustnicę, wykonał porting głowicy, odizolował termicznie kolektor dolotowy a następnie to wystroił, porównaj wtedy przyrost mocy w obu przypadkach. Jeśli okaże się że przyrost mocy i momentu był mniejszy niż wyregulowanie samego wałka na kolach to zwrócę honor publicznie.
From 0 to bitch in 2,5 seconds

Tel: 507838951
Milion części do s13, nadwozia i inne
Awatar użytkownika
ige
Postojebca
Postojebca
Posty: 1208
Rejestracja: wt 29 lip, 2008 20:55
Lokalizacja: zg

Wszystko fajnie ale modami o których napisałeś nie zmienisz charakterystyki przebiegu mocy i momentu. OK zmienisz ale będzie to jakaś wypadkowa tych modów na który efekt nie ma za dużego wpływu. Wogóle skąd to porównanie, mod to mod i tyle.

Już nie mówiąc o tym ze większa przepustnica i izolacja termiczna kolektora da tyle co nic.
BMW E60 M5 [507KM/520Nm] & BMW E60 545i M-Sport [333KM/450Nm] & JEEP GRAND CHEROKEE ZJ 5.9L V8 Limited LX - LA 5"/33" [242KM/468Nm].
Było: S13 CA@260KM, S13 USDM@SR, S13@SR20DET: GT2876R, Arias, Eagle, Tomei, Apexi, ISC, Work, Takata, Spal...@350KM
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”