Czyszczenie bloku

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

Rozebralem silnik i okazalo sie, ze mam zapchane kanaly w bloku silnika. Ogolnie wszystko jest mocno zasyfione... Ma ktos pomysl jak to wyczyscic?
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

ja bym wrzucił blok do większej wanny, czy coś podobnego, i zalał go ropą lub benzyną z cpn-u niech się moczy przez noc, póżniej przedmuchiwał wszystkie kanały benzyną pod ciśnieniem (ropownicą lub innym pistoletem) a tam gdzie się da to szorować szczotką np. do butelek.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

a może myjnia bezdotykowa i sieknąc pod cisnieniem ?
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

karcher teżby dał rade + płyn do silników.
a jeszcze lepiej jak byś miał dojście do myjki ultra dzwiękowej.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

No OK , ale jedziesz na pobliska myjkę i za 2-4zł masz po sprawie
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

w sumie to te piany aktywne też robią robotę
mielnik, tak czy owak masz parę propozycji jak to wyczyścić.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

zalac nafta / ropa i zostawic na troszke az rozmieknie syf, plus odpowiedniej twardosci drut i przetykac kanaly ;)
w sklepach motoryzacyjnych(traktorowych ;) ) mozna kupic plyny do czyszczenia na bazie nafty + pedzelek i fajnie da sie czyscic syf z silnika.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
mielnik
Stały gość
Stały gość
Posty: 409
Rejestracja: śr 20 kwie, 2011 17:56
Lokalizacja: Wrocław

dzieki uprzejmosci Pająka silnik udalo sie umyc przy pomocy kompresora z pistoletem natryskowym z nafta :)
Awatar użytkownika
Sykopson
Stary Wyjadacz
Stary Wyjadacz
Posty: 596
Rejestracja: śr 18 wrz, 2013 20:36
Lokalizacja: Kraków

Odgrzeję trochę kotleta.
Mam blok już po obróbce, wyhonowany, w zasadzie gotowy do składania, ale chciałbym mieć pewność że żadne syfy mi w układzie smarowania pływać nie będą.

Wyszło tak że bloki zawiozłem dwa i Pan Kuś wybrał za lepszy taki zastany stary w którym już nie raz panewka się obróciła (gładzie w lepszym stanie). Niestety dla mnie to wyprawa do niego więc oddałem mu taki jaki był.

No i teraz mam blok przygotowany pod tłoki, ale z zasyfionym układem smarowania i chłodzenia (pokryty rdzą, bo silnik stał 10 lat). I teraz jak to wyczyścić żeby nie popsuć roboty która została zrobiona?

Myślałem żeby kanały wodne tylko wstępnie przeczyścić z największego gónwa, a po złożeniu zalać odpowiednim płynem i przepłukać.
A olejowe to generalnie koledzy mówią żeby ropą jechać.

Może ktoś zna jakieś lepsze sposoby. Płyn do mycia silników i kercher? Czy może oddać do jakiegoś zakładu? Ropa plus jakiś wycior do karabinu i szorowanko :P ?
Mam nominalny wał, nominalny wymiar tłoków/pierścieni i pompę oleju, nie chcę żeby to wszystko zaraz poszło w cholerę.
S13 CA18DET
JapanizeD
Kuba.a
Coś już wiem
Coś już wiem
Posty: 178
Rejestracja: śr 12 lis, 2014 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Tylko nie ropą! Zostawia tłusty osad a na pewno coś Ci się poleje na powierzchnie gniazd panewek , one muszą być idealnie odtłuszczone i czyste. Między wałem a panewką nie będzie wystarczającej przerwy, żeby smarował go olej i może się to skończyć przekręconą panewką.

Ja osobiście polecam tzw. Mineral spirits/ White Spirits pod ciśnieniem. Odparowuję na tyle powoli, że zdąży weżreć się w olej. Potem wystarczy jeszcze raz porządnie spryskać i osuszyć kompresorem. Dodatkowo można użyć takich "szczoteczek" na drucie i przejechać nimi kanały spływu/ dopływu z czapki i doprowadzające olej na panewkę.

Przed montażem nalej świeżego syntetyku do pompy, wyjścia na podstawkę pod filtr i cylindry, nasmaruj też panewki specyfikiem pod nazwą Assembly Lube ( np. Millersa, używałem, polecam i nie jest ciężko dostępny ).
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

na pierwsze ropa do zmiękczenia będzie ok, po tym benzyna na ropownicę i wio, syfiasta robota, będzie naćpany mocno ale jak dokładnie w kanały i wydmuchasz kompresorem powinno być ok,
Rice is nice
Obrazek
MAKAR
Proszę nie bić nowego
Proszę nie bić nowego
Posty: 24
Rejestracja: śr 19 gru, 2012 12:53
Lokalizacja: Łosice

Nafta do mycia. Strasznie szybko schnie i dobrze myje
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”