Temat bardzo ciekawy tylko brak tych kanałów wodnych w bloku CD mnie martwi
Tutaj chłopaki też próbują coś takiego wystrugać i jeśli to wypali to się na to skuszę
http://forums.nicoclub.com/ca21det-build-t550380.html
Wynika że blok CD jest o 23mm wyższy i fajnie wygląda frezowana pokrywka w głowie CA
Hybryda - CA(D)20DET
Moderator: Moderator
natryski to w mocnych motorach sie usuwa, szczegolnie tych z wysokim redlinem..
z 6-7 lat temu na sxoc lepiono takie cos i wyszlo z tego wielkie G.
robil to koles z jakiegos zadupia europy, ktoremu standardowo jak to w tym super motorze bywa obralo panew i nie mial dostepu do czesci. chcialem to podlinkowac, ale musieli zrobic jakies czystki, bo nie ma juz tam tych starszych projektow.
w australi tez ludziom wychodzilo wielkie G.
POWODZENIA!
z 6-7 lat temu na sxoc lepiono takie cos i wyszlo z tego wielkie G.
robil to koles z jakiegos zadupia europy, ktoremu standardowo jak to w tym super motorze bywa obralo panew i nie mial dostepu do czesci. chcialem to podlinkowac, ale musieli zrobic jakies czystki, bo nie ma juz tam tych starszych projektow.
w australi tez ludziom wychodzilo wielkie G.
POWODZENIA!
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
ale australia i jakies zadupie europy to nie Polska , u nas wszystko jest mozliwe
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
z tego co pamietam:
-kolo rozrzadu na wale ma inna srednice zewnetrzna i wewnetrzna niz ca, trzeba robic je na zamowienie, inaczej rozjedzie sie rozrzad
-bylo cos do drutowania z napinaczem paska
-zamach ma inny rozstaw srub, albo ich ilosc, trzeba robic nowe kolo
-korbowody sa cienkie jak patyki
ca17 ca18 i ca20 ma takie same srednice czopow glownych i korbowodowych, ktos pisal ze sa grubsze, ale to nieprawda, ostatnio zakladalismy panewki z ca17/20 i ca18 do wlasnie ca18
zrobisz to i z 1200 roznych innych rzeczy ktore wyjda, a i tak dalej bedzie to gowniane ca, ktore zaraz obierze panewe, albo odda polki na tlokach
no wlasnie, niestety jestesmy w polsce, krainie drutow, slomianego zapalu
-kolo rozrzadu na wale ma inna srednice zewnetrzna i wewnetrzna niz ca, trzeba robic je na zamowienie, inaczej rozjedzie sie rozrzad
-bylo cos do drutowania z napinaczem paska
-zamach ma inny rozstaw srub, albo ich ilosc, trzeba robic nowe kolo
-korbowody sa cienkie jak patyki
ca17 ca18 i ca20 ma takie same srednice czopow glownych i korbowodowych, ktos pisal ze sa grubsze, ale to nieprawda, ostatnio zakladalismy panewki z ca17/20 i ca18 do wlasnie ca18
zrobisz to i z 1200 roznych innych rzeczy ktore wyjda, a i tak dalej bedzie to gowniane ca, ktore zaraz obierze panewe, albo odda polki na tlokach
no wlasnie, niestety jestesmy w polsce, krainie drutow, slomianego zapalu
Nie wiem czy wkradł Ci sie błąd, ale my mówimy o CD20 a nie CA20.
Z tego co widziałem to ma takie same panewki główne jak CA18 ale korbowe są inne
Z tego co widziałem to ma takie same panewki główne jak CA18 ale korbowe są inne
to jeszcze lepiej
mack1 to juz nie chodzi o to aby stworzyc nie wiadomo co, ale aby zweryfikowac mozliwosci
+ miec przyjemnosc z budowy hybrydy...
od poczatku mowiono, ze tylko wtedy gdy koszt podzespolow bedzie za frytki ma to sens...
daj ludziom bawic sie mechanika, zamiast z nich szydzic...
+ miec przyjemnosc z budowy hybrydy...
od poczatku mowiono, ze tylko wtedy gdy koszt podzespolow bedzie za frytki ma to sens...
daj ludziom bawic sie mechanika, zamiast z nich szydzic...
Ostatnio zmieniony pn 10 gru, 2012 07:41 przez kolosezw, łącznie zmieniany 3 razy.
pozostaje czekac na wysyp ca20det
Kur*a już nie mogę no...
To ma być tania alternatywa dla odratowania padniętego ca a nie konkurencja dla 2jz...
zobacz ile kosztują te diesle a ile ca... w dodatku tam napewno nie są te same panewki...
jak masz jakiś lepszy pomysł to otwórz swój temat i tam wypisuj swoje obawy i wątpliwości.. Narzekasz tu jak 80-cio letnia babcia która nie zadzwoni z komórki bo będzie twierdzić że to nie możliwe..
Tu pozwól ludziom działać..... silnik nie ma jakichś nadprzyrodzonych mocy żeby np odrzucić głowicę... jeśli będzie to dobrze zrobione..
To ma być tania alternatywa dla odratowania padniętego ca a nie konkurencja dla 2jz...
zobacz ile kosztują te diesle a ile ca... w dodatku tam napewno nie są te same panewki...
jak masz jakiś lepszy pomysł to otwórz swój temat i tam wypisuj swoje obawy i wątpliwości.. Narzekasz tu jak 80-cio letnia babcia która nie zadzwoni z komórki bo będzie twierdzić że to nie możliwe..
Tu pozwól ludziom działać..... silnik nie ma jakichś nadprzyrodzonych mocy żeby np odrzucić głowicę... jeśli będzie to dobrze zrobione..
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
rozwaliles mnieBast pisze:silnik nie ma jakichś nadprzyrodzonych mocy żeby np odrzucić głowicę...
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...
Nie ?!? Damnit... popsułes mi całą nadzieje i zabawęBast pisze:Kur*a już nie mogę no...
To ma być tania alternatywa dla odratowania padniętego ca a nie konkurencja dla 2jz...
Fantazjujecie troche Panowie, CA drogim silnikiem? CA NIE jest drogie i nie jest aż tak złe jak sie to może wydawać, a rzeźbienie tego by to miało sens i nie było totalnym drutem napewno taniej nie wyjdzie... Ja tu własnie widzę potencjał dla grubszych projektów które będą mogły wykorzystać różnicę w grubości wału, smarowaniu (rzekomo) oraz pojemności, innego sensu NIE WIDZĘ
Ostatnio zmieniony pn 10 gru, 2012 23:19 przez Binio_, łącznie zmieniany 1 raz.
lol, czy ja zabraniam?Bast pisze:Tu pozwól ludziom działać......
co pol roku bede odswiezal ten temat i pytal co "ludzie zdzialali"
Ja Binio widzę to trochę inaczej.. I nigdy nie twierdziłem że CA jest słabe czy coś... wystarczy na zlot przyjechać żeby się o tym przekonać... tylko jak porównamy ceny słupków CA i CD to różnica w cenie i dostępności jest znaczna.. Do tego CD jest sporo świeższe...
Jak by nie było wielkich problemów z zaadoptowaniem głowicy i rozrządu to myślę że za cenę szlifu wału i nowych panewek w CA można było by zebrać tłoki i wyważyć układ korbowo-tłokowy w CD.. A napisałem że tania alternatywa bardziej w sensie dalszej eksploatacji/bezawaryjności/trwałości...
Jeśli robić z tego coś równie mocnego jak jz to tylko dla radochy zrobienia czegoś nowego w dodatku nissanowskiego... Satysfakcja będzie ale stosunek moc/koszta będzie na pewno bardziej niekorzystna niż w przypadku jz..
Ale wiadomo.. ile osób tyle może być interpretacji problemu.. choć w sumie też jestem ciekaw jak by mocne CDA wypadło w porównaniu z mocnym SR..
Jak by nie było wielkich problemów z zaadoptowaniem głowicy i rozrządu to myślę że za cenę szlifu wału i nowych panewek w CA można było by zebrać tłoki i wyważyć układ korbowo-tłokowy w CD.. A napisałem że tania alternatywa bardziej w sensie dalszej eksploatacji/bezawaryjności/trwałości...
Jeśli robić z tego coś równie mocnego jak jz to tylko dla radochy zrobienia czegoś nowego w dodatku nissanowskiego... Satysfakcja będzie ale stosunek moc/koszta będzie na pewno bardziej niekorzystna niż w przypadku jz..
Ale wiadomo.. ile osób tyle może być interpretacji problemu.. choć w sumie też jestem ciekaw jak by mocne CDA wypadło w porównaniu z mocnym SR..
Ostatnio zmieniony wt 11 gru, 2012 18:33 przez Bast, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Postojebca
- Posty: 1608
- Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
- Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
- Kontakt:
To może konkretnie co robić by to miało ręce i nogi?
poda ktoś dokładny bore&stroke 84,5x88?
→słupek bez głowy z cd20
z wolnossaka czy z turbo?
→Turbo
gdzie ma turbo wyjście na smarowanie turbawki bo powrót i tak w miskę będzie
klekot ma taki bajer chłodzenia płynem czy trzeba dorobić magistralę
→Filtr oliwy
nie widzę jak to ma cd20 ale szło by podstawkę z wymiennikiem kompletną z ca założyć?
→Knock sensor
czujnik stuku będzie potrzebny czy opornik i olać go?
→Chłodzenie
dużo się będzie różnić magistrala chłodzenia?
→Natryski
olać czy da rade nawiercić?
→Rozrząd
napinacze z ca podejdą?
dolne koło na zamówienie czy podejdzie rozwiercone z ca18d?
da rady jakiś pasek dobrać
→Pompy/alternator
Pompy oleju i wody zamienne z CA czy zostawić z CD?(które lepsze)
alternator i wspoma zostawić z CD zmienić same koła z CA(wyższe obroty)
klimę pominę bo jak na razie nie widziałem na żywo kogoś co ma ją oprócz mnie
główne koło pasowe z CD jak osprzęt z CD czy z CA jak osprzęt z CA ?
→Tłoki/sprężanie
nie znam średnicy ale nie pasują z jakiegoś innego nissana np z CA20
i czy stoczenie/frezowanie tłoków z CD załatwi sprawę sprężania i czy pierścienie ogarną to?
→Głowica
olejowy kanał można zostawić jak jest?
szpilki w CD są 12 a w CA 10(średnicę otworów głowicy se zmierzę w weekend)
i są różne długości, podejdąz rb25 czy jakiś custom ARP?
→Zamach
z CD razem z dociskiem, tarcza z CA czy jak?
→Wał/korby
wymaga odciążenia/wyważenia czy nie?
Trochę dużo chciał bym na raz ale podoba mi się wizja konwersji klekota na benzynę podoba mi się, jak co mam złomową głowicę bez wałków i popychaczy
poda ktoś dokładny bore&stroke 84,5x88?
→słupek bez głowy z cd20
z wolnossaka czy z turbo?
→Turbo
gdzie ma turbo wyjście na smarowanie turbawki bo powrót i tak w miskę będzie
klekot ma taki bajer chłodzenia płynem czy trzeba dorobić magistralę
→Filtr oliwy
nie widzę jak to ma cd20 ale szło by podstawkę z wymiennikiem kompletną z ca założyć?
→Knock sensor
czujnik stuku będzie potrzebny czy opornik i olać go?
→Chłodzenie
dużo się będzie różnić magistrala chłodzenia?
→Natryski
olać czy da rade nawiercić?
→Rozrząd
napinacze z ca podejdą?
dolne koło na zamówienie czy podejdzie rozwiercone z ca18d?
da rady jakiś pasek dobrać
→Pompy/alternator
Pompy oleju i wody zamienne z CA czy zostawić z CD?(które lepsze)
alternator i wspoma zostawić z CD zmienić same koła z CA(wyższe obroty)
klimę pominę bo jak na razie nie widziałem na żywo kogoś co ma ją oprócz mnie
główne koło pasowe z CD jak osprzęt z CD czy z CA jak osprzęt z CA ?
→Tłoki/sprężanie
nie znam średnicy ale nie pasują z jakiegoś innego nissana np z CA20
i czy stoczenie/frezowanie tłoków z CD załatwi sprawę sprężania i czy pierścienie ogarną to?
→Głowica
olejowy kanał można zostawić jak jest?
szpilki w CD są 12 a w CA 10(średnicę otworów głowicy se zmierzę w weekend)
i są różne długości, podejdąz rb25 czy jakiś custom ARP?
→Zamach
z CD razem z dociskiem, tarcza z CA czy jak?
→Wał/korby
wymaga odciążenia/wyważenia czy nie?
Trochę dużo chciał bym na raz ale podoba mi się wizja konwersji klekota na benzynę podoba mi się, jak co mam złomową głowicę bez wałków i popychaczy
byc moze niedlugo bede mogl dokladnie napisac co podchodzi i jak z CA bo jednego chetnego mam na zlozenie hybrydy tylko to jeszcze nie jest na 100% pewne . jesli bede robil to szczegolowo opisze ze zdjeciami tak zeby kazdy wiedzial co i jak
Spawanie wydechow, kolektorow, uturbianie silnikow, modyfikacje blacharskie, swapy, spawanie klatek. Produkcja zestawow skretu Kontakt PW, gg, tel.605100281
http://www.facebook.com/fatpl
http://www.facebook.com/fatpl