Walbro zaczyna strajkowac czy co ? ;/ <solved>

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Witam

Wlasnie wrocielm z malego szalenstwa na duzym parkingu i jakos mi dziwne odcina jakby boostcuty ale nie do konca bo to sensu nie ma jakos ;)
- Boki na sniegu 1 bieg, 2 bieg silnik sie wkreca, zero przerywania na calym zakresie obrotow :)
- Boki no suchym identycznie, nawet na dwojce krecilem w miejscu jak przesterowalem i bez problemow na calym zakresie obrotow
- Prosta 1 but, 2 but - i tu wlasnie tak jakby odcinka/brak paliwa przy ok 5 tys- przerwalo puscilem noge z gazu zaraz but i to samo przerwa-szaprniece jakso wtym zakresie znowu.. tak mi sie przytarfilo 2 razy.. po tym boki chwile pozniej na suchym i nic takiego sie nie dzialo
Mam wrzucone t28 ustawione na 0,7 bara , FMIC...przy wiekszym obciazeniu na dwojce jak zaczalem bardziej cisnac podskoczylo do 0,8 w peaku wg zegara.. zapobiegawczo przykrecilem boost controler troszke zeby to 0,8 juz sie nie pojawilo bo to max na niestrojonym silniku z tego co czytalem..
Teamperatura oleju w normnie, cisnienie to samo
Dodalem przelot 3 cale zakonczony puszka 2,5" wejscie... fakt szybciej sie wkreca i ogien z wydechu czasem ;)
No i bezyna- zalalem z jakiejs magicznej stacji za 5.35 z Stacja Paliw LOTOS PALIWA takis zolty budynek.. wiec moze bezyna syf i dlatego szarpnelo ?
Ale szczerze mowiac objawowo to niby jak boostcut, ale jak ? dlatego obstawiam moze cos z walbro, jak pada tez takie szarpniecie jest od czasu do czasu :) ?
Ad szarpniecia przerwania gdzies czytalem ze niektorym sie tak dzieje od czasu do czasu i do konca nie wiadomo czemu :)
Ostatnio zmieniony sob 22 lut, 2014 21:08 przez dredman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

To że komuś sie tak dzieje od czasu do czasu i nie moga dojść to nie znaczy że można temat zbagatelizować bo tak być nie powinno wogóle. Jesli przerywa to tylko kilka mozliwości, albo jakiś czujnik inny miał akurat zły dzień, albo przepływka brudna/uszkodzona i wskazanie daje takie jak by był więszy boost ( pamiętajcie ze w S13 NIE MA czujnika cisnienia doładowania, bostcuty wynikają z ilości przepływu powietrza a to wartość zmienna w zaleznosci od warunków atmosferycznych etc, tak więc moze może być w przedziale 0,8-1,2 nawet a jak brudna przepływka to jeszcze większa rozbiezność )
Albo własnie słabe paliwo/padająca pompa/padający regulator cisnienia paliwa.

To ostatnie mozna łatwo sprawdzić, wpinasz sie czujnikiem przed listwe paliwową i jedziesz, wiesz już jak pracuje regulator oraz czy wydajna jest pompa.


U Ciebie obstawiam raczej przepływkę-boost lub paliwo(syf)
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Dzieki Biniu ;)
Poeksperymentuje z tym na co zwrociles uwage :) przede wszytskim na start przczyscze stozek i zatankuje na normalnej stacji i zobacze czy cos pomoze
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Stożek jak stożek, przepływkę wyczyść ;)
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

jak chipa nie masz to mogło przeładowywać na prostej masz większą prędkość co za tym idzie więcej zimnego powietrza wciska się do filtra. przy lataniu bokiem po śniegu te prędkości nie są duże. to tak o odnośnie jazda prosta a bokiem po parkingu :P
Poszukuję...
Ban0ff
Postojebca
Postojebca
Posty: 1813
Rejestracja: pn 19 wrz, 2005 14:47
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:

a ze zimno jest to nie ma znaczenia? :)
Sprzedam przewody teflonowe do turbo w oplocie stalowym, komplet do CA18 (t25/t28/gt2x) 300zl, SR20 320zl info na priv

S13 2JZ / 730HP 820NM
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

Banoff dobrze mówi-zimno jest
obstawiam ze to byly boostcuty.
najprosciej skrec doladowanie na 0.7 i sie przejedz.
do tego setupu zalatw sobie przynajmniej kompa 4mapowca,badz kompa z mapka do tego 1.2bara
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Doladowanie skrecone dodatkowo ;) I tak oholnie wczesniej mailem skrecone na 0,7 ale widac obciazenie nei bylo wystarczajace tak jak wczoraj ze wbilo mi sie przez chwile na 0,8 bar... Ale i tak zapobiegawczo skrecilem boost troche jak napisalem wyzej :)
Co do kompa... bede stroil i chestera.. gadalem z nim jakis czas temu i rzuce ecumastera...ale to na wiosne jakos mysle
Jak narazie smigam tam bo wyczytalem ze bezpiecznie, a autko wstawiam chyba jakos za tydzien na zimowy odpoczynek ;)
Fakt z tym zimnem nie pomyslalem... no auta ponoc lepsze osiagi jak zimno ;) fakt jak filtr gwaltownie zassie powietrze o temp -12 jak bylo wczoraj to i przeplywka moze przymarza heh i krztusi sie ;) jak to wogole realne-to tylko moja wyobraznia ;)
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

nie chodzi o przymarzanie,poszukaj info na ten gestosci(masy powietrza) w zaleznosci od temperatury ;)
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

"Powietrze jest bezbarwne, bez smaku, słabo rozpuszczalne w wodzie. Skroplone powietrze jest bladoniebieskie. Gęstość powietrza zależy od ciśnienia, temperatury oraz składu; dla suchego powietrza, przy ciśnieniu atmosferycznym, na poziomie morza, w temperaturze 20 °C wynosi 1,2 kg/m³. Temperatura topnienia zestalonego powietrza wynosi około −213 °C, a temperatura wrzenia około −191 °C"
Wiec wynika z tego ze im nizsza temp tym powietrze gestsze co powoduje ze naplywa go o wiele wiecej masowo do stozka (gdzie wiadomo stozek daje to ze powietrza wpada i tak wiecej niz w stockowym filtrze) a tym bardziej przyspieszajac po lini prostej...
I przeplywka moze myslec ze mamy overboost mimo tego ze go nie mamy :) co spowodowane jest naporem powietrza w temp ciut nizszej niz temp otoczenia ktora byla w nocy wczoraj jakies -12 stopni :) i wtedy boostcut :)
Ile to sie mozna nauczyc przy tych autach ;) do glowy mi to nie przyszlo nawet z ta gestoscia powietrza ;)
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

dredman pisze: a tym bardziej przyspieszajac po lini prostej...
tak jak pisałem wcześniej ;) gęstość swoją drogą a przyśpieszanie po prostej a latanie bokiem to co innego ;)
Poszukuję...
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

sprawdz jeszcze czy nie zrobiła Ci się jakaś mała dziurka na wężach paliwwych, tych w zbiorniku też.
ja tak miałem, że mi się dziurka zrobiła przy pompie paliwa i też mi delikatnie szarpało przy butowaniu na wprost.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

Dzieki panowie za sugestie... auto juz w garazu zimuje wiec raczej po zimie je wyprowadze i zaczne sprawdzac w tym baku etc ;) no chyba ze nie wytrzymam ;)
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Lepiej sprawdz teraz puki warunki pogodowe są podobne ;)
Awatar użytkownika
dredman
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 408
Rejestracja: pn 21 wrz, 2009 20:19
Lokalizacja: Radom

no tak by bylo najlepiej, ale tam gdzie auto stoi raczej nie mam warunkow do dlubania wiec lipa jak narazie :) coz tak czy inaczej bede musial cos z tym pomyslec :)
A tu video mam z tego wlasnie , prosze sie nei sugerowac ze wskaznik od temp miga bo mi cos czujnik przestaje dzialac jak olej zaczyna nabierac temp ;) po zgaszeniu odpaleniu auta wskazuje wartosc przez chwile i znow miga :) tak czy siak temp w porzadku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TtZNatJOwSA[/youtube]
Ostatnio zmieniony pn 24 gru, 2012 01:15 przez dredman, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”