przestawienie rozrządu o ząbek...

Wszystko na temat silników CA

Moderator: Moderator

cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

jako że serwisówka podaje że powinno się przestawić rozrząd o zęba od punktu na wale co by było dobrze, ja u siebie zauważyłem że silnik przy tym ustawieniu dziwnie produkuje moment obrotowy, auto przyspiesza jak wolnossący silnik, nie czuć zbytnio mocno jak się turbo wkręca. i jest lekki muł.
przy ustawieniu rozrządu na punkty bez liczenia zębów czuć moment jak turbina zaczyna się rozkręcać, silnik jakoś żwawiej pracuje, lepiej przyspiesza.
czy ktoś miał też takie cuś u siebie jak przestawiał rozrząd? czy tylko ja mam takie odczucia?
dym z opon leczy astme ;D
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

a liczyłeś zęby czy dołki? ja sobie pierw zaznaczę dołki co by było miedzy punktami odpowiednio zębów, znaczenia idą na znaki na kołach i pasuje, a tak w ogóle to kupując pasek contitech to nic nie trzeba zaznaczać, wszystko oznaczone.

A przestawienie na wale = przestawienie o 2 zęby na wydechu i ssaniu,
także ciesz się że nie oberwały zawory
Rice is nice
Obrazek
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

nic nie oberwało. jak kupiłem nysę i robiłem pierwszy remont tu rozrząd był przestawiony o 2 zęby na ssaku 1 na wydechu i 1 na wale i nic się nie działo prócz klepiącej panewy :D
tak że CA to pancerny silnik i znosi dużo niedociągnięć :D
liczyłem zęby na pasku. przewertowałem forum, serwisówkę itd żeby było dobrze a wyszła lipa. brak mocy itp.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
borimichal
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 2728
Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
Lokalizacja: Skoczów

pasek ma byc na znakach,swoja droga jak policzyles ze zeby wychodza ok majac na dole przestawiony rozrzad o zabek?
Awatar użytkownika
jarkowy
Założyciel Klubu
Założyciel Klubu
Posty: 1088
Rejestracja: sob 26 lip, 2003 23:29
Lokalizacja: Władysławowo
Kontakt:

jak poczytacie gdzieś moje stare wypowiedzi o rozrządzie to bedzie napisane że wałek wydechowy wkładałem na ssący i przesówałem o zeba. Efekt byl taki jak by się założyło wałek ssący z ca16 de - a one kiedyś były bardzo w cenie..Zresztą to można sprawdzić w serwisówce po katach otwarcia wszystko narysowane i opisane...Ja już za bardzo nie pamiętam w tej chwili.
GTR Sprzedany ale Avatara spobie zostawiam z sentymentu...

SKYRACING

OO\____/OO

602227141


Turbokiller

automatyka www.horyzont.co
pokoje gościnne nad morzem we władysławowwie www.impresja.co
600-961-666
Awatar użytkownika
Binio_
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 4685
Rejestracja: wt 30 maja, 2006 01:19
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Warto dodać iż robi się w tym przypadku mega ubogo w środkowym zakresie i raczej długo to nie pojeździ bez ingerencji w ecu ...
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

było dużo tematów na forum dotyczących ustawienia rozrządu i przeważnie było kilka zdań żeby liczyć zęby na pasku żeby się zgadzało z serwisówką.
trzeba było przestawić o zęba na wale żeby było dobrze. takich wypowiedzi było wiele i dlatego grzebałem w rozrządzie co przyniosło mizerny skutek.
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

nie na wale tylko na którymś wałku się nie będzie zgadzało. na wale głównym na znak, wydechowy chyba lekko będzie przesunięty. tak czy siak prawie się zgadzają znaki, jednak liczyć zęby trzeba.
Poszukuję...
cinn
Stały gość
Stały gość
Posty: 227
Rejestracja: wt 04 sty, 2011 21:28
Lokalizacja: legnica

u mnie na wałkach między znakami jest 39 zębów,
między znakiem na wale a znakiem na wałku wydechowym jest 47 zębów.
wg serwisówki ma być 48 czyli trzeba przesunąc o ząbek na wale żeby się zgadzało, to przy takim ustawieniu silnik dziwnie się zachowuje.
tak myślę czy przypadkiem w serwisówce się nie pomylili z liczeniem zębów ;)
dym z opon leczy astme ;D
Awatar użytkownika
Saqu
-#Sympatyk
-#Sympatyk
Posty: 1033
Rejestracja: ndz 17 kwie, 2011 20:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

nie pomylili się, ustawiasz na wale korbowym na znaku, liczysz 48 zębów do wałka wydechowego. i od niego 39 do wałka ssącego i wtedy bankowo dobrze ustawiony i ca18 chodzi wtedy elegancko bez żadnego bujania itp. jak przestawiony masz o ząb na wale to zapłon Ci wypada jakoś 0 stopni zamiast na 15. ;)
Poszukuję...
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

ma byc tyle co w serwisowce, poprostu krzywki na walkach rozrzadu je lekko obracaja wzgledem znaków, podczas zakladania przekrecasz sobie lekko walek, tak zeby sie zabki zgadzaly i jest gitara.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Awatar użytkownika
szaman
-#Moderator
-#Moderator
Posty: 3183
Rejestracja: śr 13 sie, 2008 22:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

troche odkopie temat, ale ostatnio w serwisówce z mitsubishi znalzlem fajna rzecz,
mianowicie, podczas zakladania paska rozrzadu na kolach pasowych wałków rozrządu mozna sobie go przychwycic za pomocą klipsów do papieru, tak zeby przed napieciem i zalozeniem go na wszystkie kola/rolki nam nie uciekał.
Załączniki
Klips do papieru.jpg
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
Tomek89
Postojebca
Postojebca
Posty: 1608
Rejestracja: pn 15 paź, 2007 20:04
Lokalizacja: Gm. G?ogówek(opolskie)
Kontakt:

Potwierdzam, widziałem.
Nie działa na regulowanych kołach.
Rice is nice
Obrazek
Awatar użytkownika
Golec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
Posty: 374
Rejestracja: ndz 27 mar, 2011 12:36
Lokalizacja: Piaseczno

odgrzeje temat.

znalazłem juz jakis czas temu, w starym temacie na NT mod rozrządu na seryjnym wałku ssącym
mod rozrzadu polegajacy na przestawieniu walka ssacego o jeden zab (czasy wspolotwarcia jak w SR20DET przy wlaczonym VTC)

Mod rozrzadu zrobilismy niedawno i polecam go kazdemu wlascicielowi S13. Nie poznalem auta. Jedzie i wkreca sie z dolu jak szalone (zdecydowanie przydaloby sie lekkie kolo zamachowe).
czy ktoś testował to na swoim silniku? dostałem info, że po takim zabiegu "rozjeżdża się zapłon i ogolnie nie daje to super efektu"

Teraz przy wymianie rozrządu, przestawiłem od razu wałek o ten jeden ząbek. gdy kupiłem ten silnik był już zrobiony ten mod, ale i tak wróciłem do seryjnego ustawienia przy remoncie.

Prosiłbym o jakieś szczegółowe info, jak to faktycznie jest z tym zapłonem. O afr po modzie się nie martwię, silnik i tak będzie strojony ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki CA”