Z racji tego że klepia mi panewki wg. forumowych guru, szukam informacji co i jak z tym. Mam kilka pytań:
1. Lepsze OEM czy ACL? Bo pewna osoba z forum mówiła mi że coś tam z Acl się ściera, ale juz nie pamiętam co dokładnie i ze lepiej OEM.
2. Ciśnienie oleju powinno być tak jak książka pisze czy są jakieś odchyly? Tak jak z olejem ze niby 10w40 albo kompresja 11b.
3. Żeby dobrać się do panewek trzeba wyjąć silnik? Czy da radę bez?
4. Kupić powiększoną misę olejową czy seria wystarcza? Bo gdzieś czytałem że wadą CA jest mała misa.
5. Jeżeli wał nadaje się na szlif, tzn. Silnik wygląda na nie otwierany jeszcze więc powinien się nadawać to do jakiego dobrego zakładu go oddać? Najlepiej z okolic Wawy gdyż nie problem miał bym go tam dostarczyć osobiście.
Panewki
Moderator: Moderator
- Draxan
- Postojebca
- Posty: 1642
- Rejestracja: czw 23 cze, 2011 20:52
- Lokalizacja: UK - Bridgend / PL - Kraków
- Kontakt:
problemem nie jest chyba sama miska co smok co zasysa olej jest źle zrobiony i potrafi nie zassac oleju.luki343 pisze:4. Kupić powiększoną misę olejową czy seria wystarcza? Bo gdzieś czytałem że wadą CA jest mała misa.
Projekt 300ZX z32 Twin Turbo (504BHP / 630Nm) :
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
Temat - topics37/z32-stock-300zx-twin-turbo-vt20452.htm
Foty - https://picasaweb.google.com/draxan1980 ... directlink
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
na wszystkie pytania ktore zadales znajdziesz odpowiedzi na forum.
po pytaniach ktore zadales nie polecam Ci samemu robic tego remontu
chyba ze bedziesz mial jakiegos mechanika do pomocy
po pytaniach ktore zadales nie polecam Ci samemu robic tego remontu
chyba ze bedziesz mial jakiegos mechanika do pomocy
Ad. 1
Znalazłem w necie opinie że ACL jest dobry ale na krótko bo szybko się zużywa. Więc pewnie kupię OEM bo różnicy w cenie "podobno" nie ma.
Ad. 2
Czyli tak jak książka pisze? Oczywiście przy sprawnej pompie.
Ad. 3
O tym nie znalazłem
Ad. 4
Czyli misa seria tylko smok z sr i jazda?
Draxan dzięki za info.
Borimichal mam mechanika do pomocy w razie co, tzn. zrobił by mi może to ale nie może się tym zająć z przyczyn zdrowotnych ale posłużyć dobrą radą zawsze może.
Znalazłem w necie opinie że ACL jest dobry ale na krótko bo szybko się zużywa. Więc pewnie kupię OEM bo różnicy w cenie "podobno" nie ma.
Ad. 2
Czyli tak jak książka pisze? Oczywiście przy sprawnej pompie.
Ad. 3
O tym nie znalazłem
Ad. 4
Czyli misa seria tylko smok z sr i jazda?
Draxan dzięki za info.
Borimichal mam mechanika do pomocy w razie co, tzn. zrobił by mi może to ale nie może się tym zająć z przyczyn zdrowotnych ale posłużyć dobrą radą zawsze może.
Ostatnio zmieniony ndz 09 cze, 2013 12:02 przez luki343, łącznie zmieniany 1 raz.
CA18
- borimichal
- -#Moderator
- Posty: 2728
- Rejestracja: czw 29 mar, 2007 17:19
- Lokalizacja: Skoczów
ad.1 mozesz kupic oem,acl`e albo jakies tdc czy cos w tym stylu-byle pompa oleju podawala dobre cisnienie,a szlifierze nie zdupczyli sprawy to bedzie wszystko ok
ad.2 jak ksiazka pisze.
ad.3 trzeba wyjac silnik
ad.4 jak masz okazje to oczywiscie mozna zaaplikowac smoka z SR`a ale tak jak pisze,jak cisnienie oleju bedzie ok,bedziesz zawsze jezdzil z pelnym stanem dobrego oleju,silnik zosanie porzadnie przeczyszczony i przedmuchany to nawet na seryjnym smoku silnik moze dlugo pozyc.
ad.2 jak ksiazka pisze.
ad.3 trzeba wyjac silnik
ad.4 jak masz okazje to oczywiscie mozna zaaplikowac smoka z SR`a ale tak jak pisze,jak cisnienie oleju bedzie ok,bedziesz zawsze jezdzil z pelnym stanem dobrego oleju,silnik zosanie porzadnie przeczyszczony i przedmuchany to nawet na seryjnym smoku silnik moze dlugo pozyc.
Czyli przyjdzie lipiec i trzeba brać się za robotę. Oj sporo roboty mi się zapowiada z Nysą, miałem zrobić dolot, IC już jest tylko rury po mierzyć i kupić,zrobić wydech przelot na seryjnej rurce i czyszczenie i konserwacja podwozia. A teraz dojdzie wyciągnięcie silnika i od razu wymontowanie wszystkich gratów z komory czyszczenie i malowanie komory..
Nie będę kombinował ze smokiem bo wiem że nie jest p&p, kupie nowa pompę i tyle. Olej będzie valvo bo cenowo mi odpowiada.
Co do panewek kupnie albo acl albo OEM zależy które znajdę taniej.
Dzięki za info. Mam nadzieję że starczy mi czasu na ogarniecie wszystkiego przez lipiec.
Nie będę kombinował ze smokiem bo wiem że nie jest p&p, kupie nowa pompę i tyle. Olej będzie valvo bo cenowo mi odpowiada.
Co do panewek kupnie albo acl albo OEM zależy które znajdę taniej.
Dzięki za info. Mam nadzieję że starczy mi czasu na ogarniecie wszystkiego przez lipiec.
CA18
to jak wkoncu przerobić smok z CA żeby sie nadawał? co z nim nie tak i jak zrobic by było OK? jeszcze jedno bonusowe pytanie: jak do tego wszystkiego ma sie restryktor do bloku i gdzie go dostac ewentualnie wymiary zeby go dorobic u tokarza?!
Ostatnio zmieniony ndz 09 cze, 2013 19:13 przez tuper, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukajcie tematu, gdzieś tutaj się wala po forum. Najlepiej kupcie sobie smok z Sr i dopasujcie do Ca, niema za dużo roboty. Jeżeli zostajecie przy tym od CA, warto go obniżyć. Do kompletu przyda się powiększona miska.
Właśnie szukałem tematu z przerobieniem smoka i znalazłem info ze wystarczy oryginalny opuścić, jak rozbiorę u siebie to do robię podkładkę aby go opuścić i nie będę więcej nic kombinował.
Zastanowię się jeszcze co z tą misą ale pewnie większą też wpadnie tylko zastanowie się jeszcze czy powiększać serie czy kupić nową gotową.
Zastanowię się jeszcze co z tą misą ale pewnie większą też wpadnie tylko zastanowie się jeszcze czy powiększać serie czy kupić nową gotową.
CA18
w sumie to napisze tylko ze u mnie na nowej pompie, wale po szlifie i nowych panewkach auto jezdzi z 1,5 roku i lekko ze mna nie ma, jak sie juz wybiore na tor to jest upalany do skonczenia kompletow opon lub paliwa
kiedys panikowalem itd, a wychodzi na to ze poprostu musi byc wszystko dobre i bedzie sluzyc, w wolnej chwili moze bym sie pobawil w przerobki typu zmiana smoka, ale jakos nie znalazlem na to czasu.
ps. panewki sie nie zcieraja poki cisnienie oliwy jest w normie.
kiedys panikowalem itd, a wychodzi na to ze poprostu musi byc wszystko dobre i bedzie sluzyc, w wolnej chwili moze bym sie pobawil w przerobki typu zmiana smoka, ale jakos nie znalazlem na to czasu.
ps. panewki sie nie zcieraja poki cisnienie oliwy jest w normie.
onepointeightT
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
--------------------------
Aby wstawić zdjęcia na forum należy(przy użyciu hostingu Zdjęcia Google):
- wrzucić fotki do zdjęcia google,
- dodać zdjęcia do wybranego albumu,
- będąc w albumie i posiadając zdjęcie na fullscreenie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać "Kopiuj adres obrazu",
- na forum podczas pisania posta przy użyciu znaczników "IMG" wstawić wcześniej skopiowany link.
- artoor200sx
- Stary Wyjadacz
- Posty: 804
- Rejestracja: pt 11 wrz, 2009 10:39
- Lokalizacja: ZKL Gąskowo ;)
amenps. panewki sie nie zcieraja poki cisnienie oliwy jest w normie.
...:: Gdy Ci smutno jest ogromnie , kup pół litra przyjedz do mnie ::...